خانه اخبار چگونه متمرکز شویم

چگونه متمرکز شویم

8 ثانیه خوانده شده
دیدگاه‌ها برای چگونه متمرکز شویم بسته هستند

همانطور که در مطالب پیشین اشاره شد در زمان تدوین استراتژی تمرکز باید به آنها اشاره شود.۵ مورد نهایی که باید به آنها توجه داشت در زمانی که استراتژی تمرکز را برمیگزینید عبارتند از:www.brandabout.ir

۱- تمرکز نیاز همه را پاسخ نمیدهد: کالا یا خدماتی را نمیتوان یافت که همه طالب آن باشند، در دنیا افراد بسیاری وجود دارند که میخواهند با دیگران متفاوت باشند. تلاش برای اینکه مقبول همه باشید بزرگترین اشتباهی است که از یک کسب و کار ممکن است سر بزند. در یک بازار رقابتی به ندرتی برندی میتواند ۵۰% یا بیشتر از سهم بازار را در اختیار بگیرد و زمانی یک شرکت سهم بازارش بالاتر میرود که متمرکز تر شود به زبان ساده تر کمتر به درد همه بخورد. زمانی که دامنه فعالیتتان را گسترش میدهید به راحتی سهم بازارهایتان در هر زمینه کاری توسط شرکتهای متخصص در آن زمینه گرفته میشود. البته هنوز بسسیاری از صاحبان صنایع براساس عدم تمرکز عمل میکنند. ممکن ات سوال شود برای فروش بیشتر چه باید کرد، اگر نباید تمرکز را از دست داد؟ یکی از راهها رفتن به بازارهای بین المللی است ، موکدا پیشنهاد میشود که بجای گسترش در بازارهای محلی، تمرکز خود را حفظ کرده و وارد بازارهای منطقه ای یا جهانی شوید.

۲- تمرکز را بسادگی بیابید: یافتن تمرکز برای برندتان بسیار ساده است بشرط آنکه ساده فکر کنید، شاید یکی از راههای مناسب برای یافتن تمرکز سازمان نگاه کردن مجدد به فرایندهای کاری است (فرایندهای کاری پیچیده نیستند) در این فرایندها بررسی مشکلات و معضلات تا حد زیادی کمک میکند تا تمرکز سازمان مشخص شود

۳–  با تمرکز فورا موفق نمیشوید: در کوتاه مدت ممکن است هزینه های یک سازمان با پیش گرفتن استراتژی تمرکز بالا برود، چون کالا و خدمات متمرکز مورد نیاز افراد کمتری است و یا سازمان با در پیش گرفتن این استراتژی مجبور به حذف بعضی از تولیدات و خدماتش است. اگر قرار بر این بود که سازمانها با پیش گرفتن استراتژی تمرکز یک شبه به موفقیت برسند، تمامی شرکتها در حال پیاده سازی این استراتژی بودند. فعالیتهایی که در کوتاه مدت باعث موفقیت میشوند در بلند مدت ارزشی ندارند. براستی برای یک برند کدام اهمیت بیشتری دارد؟ موفقیتهای کوتاه مدت یا ماندگاری و موفقیت در بلند مدت. معمولا سازمانهایی که میخواهند یک شبه راه صد ساله را بروند با شکست روبرو میشوند. در استراتژی تمرکز سازمان باید آینده خودش را بسازد و این سازندگی یک شبه اتفاق نمیافتد. شاید به جرات بتوان گفت فورد اولین شرکتی بود که ایمنی” را به عنوان نقطه تمرکزش انتخاب کرد بعد از یکسال که با این تمرکز نتوانست به فروش بالایی برسد آنرا رها کرد از طرف دیگر ولوو که مالک ایمنی در دنیا اتوموبیل است بعد از متمرکز شدن بر “ایمنی” در سالهای اولیه تسلیم نشد و بر بودن آن پافشاری کرد و اکنون بیش از ۴۰ سال است که شهرتش را مدیون تمرکزش است.www.brandabout.ir

مطلب مرتبط: چگونه متمرکز شویم

۴تمرکز استراتژی نیست: تعجب کردید! بله تمرکز مانند استراتژی های معمول با کلمات و جملات پیچیده نیست که بسسیاری از آنها فقط در بایگانیها بماند. تمرکز، کوچک شدن است تا با آن بازاری را به برندی اختصاص داد. نه مانند استراتژی های معمول که در آن تلاش میشود سازمان را به همه جا برد.

۵تمرکز ابدی نیست: دیر یا زود کسب و کارها با تغییر تکنولوژی تغییر میکنند به تکامل ابزار نوشتن توجه کنید از نوشتن با نگ شروع شد تا به ماشینهای تایپ رسید و امروزه کامپیوترها باعث رفتن ماشینهای تایپ به موزه ها شده، تغییر تکنولوژی زمان دوباره متمرکز شدن است البته با برندی جدید.  از طرف دیگر تمرکز مد نیست که هر چند سال یکبار بخواهید آنرا عوض کنید.www.brandabout.ir

با توجه به تغییرات تکنولوژی در کسب و کارتان آماده تمرکز مجدد باشید.

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد.

 منبع:فرصت امروز

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

Armani - Banner online 790x63-01

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
نظرات بسته شده است.