خانه مشاوره برندینگ (مشاوره برندسازی)

مشاوره برندینگ (مشاوره برندسازی)

مفهوم برند چیست

برندینگ چیزی بیش از ساخت یک نام یا لوگوی زیباست. برندینگ مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند. برندینگ تمایزی منحصر بفرد است که برای مشتریان، کارکنان و مدیران سازمان اهمیت زیادی دارد. برخورداری از یک برند قدرتمند سبب می شود هزینه های یک شرکت به واسطه جلوگیری از سرمایه گذاری های نامناسب و بی هدف به طور کاملا محسوسی کاهش پیدا کنند. سودآوری به سبب جذب مشتریانی وفادار به طرز چشم گیری افزایش پیدا کند و از همه مهمتر برند یک شرکت تبدیل به دارایی نا مشهودی برای شرکت می شود که ارزش آن می تواند بیش از مجموع ارزش تمامی دارایی های فیزیکی آن شرکت باشد.

آل رایس و جک تروت از بنیانگذاران مدیریت برند معتقد است که راه اندازی یک مجموعه بدون تفکر برندینگ آن یک اشتباه نابخشودنی در تجارت است. من با مجموعه های (تولیدی و یا خدماتی) زیادی برخورد داشته ام که حتی بعد از فعالیت بالای ۱۰ سال هم، ارزش مادی آن مجموعه تنها به ملک و تجهیزات آن وابسته بوده است و تنها به این علت که از خود نامی (برندی) ساخته و پرداخته نکرده اند فرصت ها و سهم بازار بسیاری را از دست داده اند. برند یک معناست ، تمام معناهایی است که مخاطبان احتمالی و مشتریان کنونی شما در ذهن و قلب خود ،درباره شما حس می کنند.

یک برند تجاری در هنگام تولد و شکل گرفتن می‌تواند باعث موفقیت و یا عدم موفقیت یک کالا یا سازمان و بنگاه اقتصادی گردد، برند قدرتمند و موفق باعث مطرح شدن و توسعه سازمانی می‌گردد و همچنین نمایانگر راه و روش و نوع فعالیت‌های کلان سازمان است.

هدف از ایجاد یک برند حتی شاید چیزی فراتر از فروش کالا و عرضه خدمات باشد و گاهی اوقات برند سهم بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای کسب و کار راه حل‌هایی را مطرح می‌نماید و حتی تبدیل به حیثیت و تمامیت یک سازمان شده و باعث جذب نیرو و حفظ سهامداران آن سازمان می‌شود و ارزش آفرینی می‌نماید.بعد از ایجاد و خلق یک برند این رفتار و چگونگی عمل سازمان است که به موفقیت و یا عدم موفقیت برند می‌انجامد، تمامی عملکردها و فعالیت‌های یک سازمان و نحوه جهت‌گیری آن سازمان می‌تواند به محبوبیت و یا کم رنگ شدن یک برند منجر شود.

اثراتی که برندسازی در تجارت شما خواهد داشت

افزایش نرخ مراجعه Generate leads

افزایش اثرگذاری تبلیغات Effective Advertising

کاهش مقاومت خرید Reduce resistance To buy

افزایش سهم بازار Increase market share

همکاری با شبکه توزیع معتبر Better distribution

جذب کارکنان و متخصصان حرفه ای Employment the Best

بهینه سازی هرینه های تولید Optimal production

نرخ بازگشت سرمایه سریعتر Faster ROI

از سوی دیگر برند یک حرکت ذهنی و روحی است که باید در ذهن مصرف‌کنندگان، خریداران، سهامداران، کارکنان و کاربران قرار گیرد.برندها دارای ماهیت اجتماعی هستند و آن برندی موفق است که افراد اجتماع نسبت به آن حس تعلق و مالکیت داشته باشند و آن برند را از آن خود بدانند و برای آن برند از همه نظر تلاش نمایند، بسیار دیده شده است که افراد جامعه ناخود آگاه یا برای جلب توجه دیگران تبدیل به بازاریابان رایگان برندها می‌گردند و بدون داشتن منافع مادی اقدام به تبلیغ و مطرح نمودن یک یا چندین برند خاص می‌نمایند.

برندینگ

فرآیند برندسازی

برند سازی فرآیندی منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می شود , پاسخ به اینکه چرا مردم باید یک برند را نسبت به سایر برند ها انتخاب نمایند . فرآیند برندسازی ، فقط به انتخاب نام و طراحی هویت بصری ، لوگو و تبلیغات رسانه ای ختم نمی شود . برندسازی در سطوح بازارهای صنعتی(B2B) و بازارهای مصرفی(B2C) قواعد و اصول مشخصی دارد.

 امروز دیگر برندها متعلق به یک گروه خاص، یک ملت و یا یک کشور نیستند بلکه به تمام مردم و به عبارت دیگر به تمام جامعه مصرفی جهان تعلق دارند و عاملی برای انتقال فرهنگ و دانش یک ملت به ملت‌های دیگر می‌باشند و می‌توان از آنان به عنوان سفرای فرهنگی نام برد.برندها معمولاً از تجربیات، شنیده‌ها، مکان‌ها و موقعیت‌های خاص، شهرها، اسامی افراد و گروه‌ها، سیاست‌های سازمان و تعلقات خاطر به وجود می‌آیند و به بازار عرضه می‌شوند.

جزئیات فازهای اجرایی فرآیند برندسازی

مشاوره برندینگ

فاز اول – تحقیق و پژوهش

اولویت نخست این است که سازمان را با دید روشن درک نماییم: ماموریت، چشم انداز، بازارهای هدف، فرهنگ مشارکت، مزیت رقابتی و ارزش ها،نقاط قوت و ضعف، استراتژی های بازاریابی و چالش های آینده

تحقیقات بر اساس مصاحبه/نظر سنجی/گروه کانونی

تجربیات مشتریان

نقاط ضعف و قوت رقبا

شناسایی جایگاه برند

 

مشاورخ استراتژی

فاز دوم – تدوین استراتژی برند

بصورت ریزبینانه به درون سازمانمان و به درون رقبایمان نگاه می کنیم. ترکیب تفکر عقلانی و هوش خلاق ، خاصیت بهترین استراتژی هایی است که پیشی گرفتن از دیگران را به دنبال دارد

شخصیت برند

ارزش برند از دیدگاه مشتری

خواص برند

وعده و قول برند

تعریف سوال های کلیدی

حس برند

تعریف عناصر و برنامه ریزی توسعه برند

پلت فرم جایگاه سازی (نوع محصول/ ویژگی و منافع)

پیام های کلیدی

توسعه محصول

استراتژی طراحی هویت برند

بررسی کانال های ارتباطی برند

استراتژی های رسانه ای برند

استراتژی نقاط تماس

 

مشاوره برندینگ

فاز سوم – طراحی ساختار

استخراج فرم های هویتی ، بصری ، رفتاری از معنای ایجاد برای برند بر اساس تصور استراتژیک، شهود، تخصص و تجربه طراحان

نامگذاری برند

اسلوگان

لوگو لوگوتایپ

ارتباط تصویری

رنگ

فونت

برنامه ریزی مفهوم

توسعه وتولید محتواداستان برند

اساسنامه هویت برند

استاندارد های دیجیتال / رسانه/چاپ

المان ها و عناصر برند

مسکات /کارکتر/پیکتوگرام

آواها/آهنگ موسیقی

برنامه های وفاداری برند

متون و ادبیات برند

تعریف استراتژی پیام

نهایی کردن راه حل ها

یکپارچه سازی عنصر برند

 

مشاوره برندینگ

فاز چهارم – ارائه و انتشار

ایده پردازی نقاط تماس برند و روش های استراتژی رسانه ای ، مدیریت رفتار و ارائه ارزش های برند به جامعه هدف

استراتژی بازاریابی

کمپین تبلیغات

برنامه ریزی رسانه ATI media و BTI media

ویدئو مارکتینگ

شبکه های اجتماعی

رویدادها

نمایشگاه ها

بسته بندی

روابط عمومی

رسانه های چاپی

پروموشن

دیجیتال مارکتینگ

توسعه وب

ارتباطات درون سازمانی

پادکست

بازاریابی سازمانی

عملکرد فروش

باشگاه مشتریان

توسعه شعب

 

Brand-Licensing-Program-Audit

فاز پنجم – مدیریت دارایی

آیا درست پیش می رویم؟ انحراف معیار برنامه برندسازی را چگونه اندازه گیری می کنیم؟ به آنچه در اهدافمان بوده است رسیده ایم

کنترل و نظارت بر اجرای برنامه برندینگ

نظارت بر اجرای الزامات و قوانین برند

مدیریت منابع انسانی در خدمت برندینگ سازمان

ایجاد راهکارهای خلاق در عملیات اجرایی

گزارش ها و مشاهدات

ارزیابی عملکرد برند

اقدامات اصلاحی برند

کنترل میزان آگاهی از برند

مدیریت ارزش ویژه برند

 

 

 

 

 

  در یک جلسه حضوری ، به سوالات بیشتری پاسخ خواهیم داد .لطفا فرم درخواست مشاوره را تکمیل نمایید.

 

فرم درخواست مشاوره برندینگ …

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code