خانه اخبار چگونه متمرکز شویم (قسمت اول)

چگونه متمرکز شویم (قسمت اول)

4 ثانیه خوانده شده
دیدگاه‌ها برای چگونه متمرکز شویم (قسمت اول) بسته هستند

طی ۴۰ سال گذشته که ال ریس بر روی تمرکز کار کرده است ، ایشان به ۱۵ نکته کلیدی برای ایجاد تمرکز بلند مدت اشاره کرده اند که داشتن حداقل یکی از آنها برای متمرکز ماندن حیاتی است.

  • تمرکز باید ساده باشد: اگر برنامه های استراتژیک بسیاری از شرکت ها را نگاه کنید به دفترچه هایی چند ده و صد برگی بر میخورید که خواندن آنها مشکل است ، درک آنها تقریبا غیر ممکن. یک سازمان برای موفقیت و ورود راحت به ذهن مخاطبینش باید بتواند استراتژی خود را در یک کلمه تا سه کلمه تعریف کند، مانند “ایمنی”، “رانندگی لذت بخش” یا “حمل شبانه”. اگر به این برنامه های استراتژیک نگاه دقیقتری بیاندازید به موارد زیر بر میخورید که بسیار پیچیده و گیج کننده است، چشم انداز، ماموریت، ارزشها، اهداف بلند مدت ، استراتژیها، اهداف کوتاه مدت و دهها تیتر دیگر. در واقع یک برنامه استراتژی اجرایی باید به ۷ موضوع بپردازد و نه بیشتر. چه چیزی داریم (تولیدات)، به کجا میرویم (هدف)، تا کی میرسیم (زمان بندیها)، با چه کسانی میرویم (نیروی انسانی)، هزینه هایمان چفدر است(مالی)، چگونه میرویم (بازاریابی)و چگونه پشتیبانی میشویم (تدارکات). این نوع برنامه به تصمیم گیری یک مدیر کمک میکند و نه اینکه او را در در جنگلی از کلمات سردرگم کند. مثلا ولوو “ایمن”   brandabout

یک تمرکز خوب همیشه ساده است ولی پیدا کردن یک تمرکز خوب ساده نیست، قضاوت بین دهها صفتی که کالا یا خدمات شما دارد وانتخاب یکی از آنها که شما را باید متمایز کند.

  • تمرکز باید بیادماندنی باشد: در واقع این شما نیستید که باعث موفقیت سازمانتان میشوید، این مشتریان شما هستند که این مهم را انجام میدهند، بنابراین تمرکز ما باید بر روی خصوصیتی باشد که به راحتی به یاد مشتری بیاید، اگر مشتری بیاد نیاورد چرا باید از شما خرید کند، در بسیاری از موارد از شما خرید نمیکند. چه چیزهایی به یاد ماندنی هستند و چه چیزهایی نه؟ یکی از چیزهایی که شما را ماندگار میکند، منحصر بفرد بودن در چیزی است که مدعی هستید. یک تمرکز بیادماندنی باید شوک آور باشد، اگر از کلمات غیر منتظره یا حتی منفی نمیتوانید استفاده کنید بهتر است اصلا آنرا استفاده نکنید. مثلا زشت هم زیباست، تمرکز برند کراکس
  • تمرکز باید قدرتمند باشد: تمرکز باید قدرتمند بودن برند را نشان دهد تا بارها و بارها تکرار شود و این تکرار باز هم به قدرت تمرکز برند میافزاید. وقتی یک ایده عمومیت پیدا میکند و فراگیر میشود، این حس را به مخاطبین القا میکند که حتما باید از آن استفاده کنند.    brandabout
  • تمرکز باید انقلابی باشد: وقتی میخواهید سازمانتان را متمرکز کنید باید بدانید که با مخالفتهای بسیاری روبرو خواهید شد، متمرکز شدن علیه تمام روشهای تفکری قدیمی است، برای هر پیشرفتی باید بسیاری از باورهای قدیمی را فدا کرد، برای تمرکزی موفق بسیاری از شیوه های مدیریتی قدیمیتان را کنار بگذارید
  • تمرکز نیاز به دشمن دارد: برای موفقیت و رشد نیازمند رقیب و هستید، کسب و کار جنگ است، رقیب بودن باعث میشود تا کل صنعت فعال نشان داده شود. در این جنگ بهترین تمرکز برای شرکتها تمرکز در خلاف جهت رقیب است ، کوکا بر روی اصالت خود تمرکز میکند؛ نقطه مقابل اصالت جوان بودن و نسل جدید ات خوب بهترین تمرکز پپسی باید تمرکز بر روی نسل جوان باشد.

 

ادامه مواردی که در متمرکز شدن باید به آنها پرداخت را در مقالات بعدی بررسی میکنیم.

 

منبع: فرصت امروز

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

Armani - Banner online 790x63-01

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
نظرات بسته شده است.