
این عناصر شهری ، همچون گذشتگان خود – بازارهای سنتی – نقشی متفاوت تر از یک مجموعه صرفا تجاری ، تفریحی یا اقتصادی ایفا می کنند . این مراکز فراتر از یک مجموعه اقتصادی و در تلاش برای پرداختن به نقش اجتماعی خود سعی در ایفای شایسته آن دارند . کارکرد این مراکز در فعالیت های اجتماعی گاه حمایت های خیرخواهانه ، حفاظت از محیط زیست و از این قبیل را شامل می شود و گاه حمایت از فعالیت هایی که در این حوزه از سوی موسسات مردم نهاد صورت می گیرد را مورد توجه قرار می دهد .
مراکز تجاری و مجتمع های تجاری همچون دیگر نهاد های مدنی و شهری سفیران پیام های خود را از بین هنرمندان ، ورزشکاران و چهره های مشهور جامعه انتخاب می کنند و با یاری آنان پیام های پر خیر و برکت ، مصلحانه و مشفقانه خود را منتشر می کنند .
امسال نیز سومین همایش تقدیر و تجلیل از برندهای برتر مراکزخرید و مجتمعهای تجاری در حالی در روز ۷ مهرماه برگزار شد که سالن همایش هتل المپیک در همان ساعات اولیه پذیرای مهمانان گرانقدری همچون همسران محترم کابینه دولت جناب آقای دکتر روحانی، مدیران شهرداری تهران و کرج و خراسان رضوی ، مدیران دولتی و انتظامی کشور، کارفرمایان و مدیران مراکزخرید، مدیران برندهای برتر و چهرههای محبوب مردمی همچون علی معلم، آذر معماریان، امین زندگانی، لیلا اوتادی، الهام حمیدی، سارا منجزیپور و سالار موسیقی اصیل ایرانی سالار عقیلی بود و این افراد به میزبانی شایسته ی مجله تجارت طلایی، قصد داشتند در کنار توجه به زوایای مختلف راهکارهای موفقیت در عرصه های اقتصادی و تجاری و رفع نیاز های مشتریان ، به نقش و کارکرد این مراکز در فعالیت های اجتماعی نیز تاکید کنند و به زیبایی این موضوع نیز مطرح و برترین های این حوزه تجلیل شدند .
در این همایش نیز همچون سنوات گذشته مهندس شاهرخ کشاورز- دبیر کل همایش تقدیر و تجلیل از برندهای برتر مراکزخرید و مجتمعهای تجاری و سردبیر ماهنامه تجارت طلایی – پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خیرمقدم به میهمانان و تقدیر و تشکر از حضور حداکثری فعالان حوزه صنعت مراکزخرید پرداخت و اهداف برگزاری این همایش را بازگو کرد.
وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این حوزه و فرهنگسازی در خصوص رویکردهای مدرن و نوین صنعت ساخت و بهرهبرداری از مراکزخرید و الگوبرداری صحیح از استانداردهای روز جهان در این زمینه به ویژه نقش مراکز خرید در ایفای مسولیت های اجتماعی شان است.
وی افزود: شرکت کنندگان در این بستر فراهم شده در کنار یکدیگر به بحث و گفتگو در خصوص بررسی راههای موفقیت مراکزخرید و نیازهای متقابل برندها و مراکز تجاری میپردازند.
مهندس کشاورز به عملکرد مراکزخرید در یکسال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: اهمیت به بحثهای زیستمحیطی از جمله مسائلی است که امروزه همه نهادها و ارگانها را متوجه خود کرده و خوشبختانه صنعت مراکزخرید نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. امسال در تقدیر و تجلیل از مراکزخرید برتر توجه به مسائل زیستمحیطی امتیاز ویژهای برای مراکزخرید محسوب شده است و امروز مراکزخریدی را معرفی خواهیم کرد که حمایت از محیط زیست سرلوحه امورشان قرار گرفته است.
وی در پایان سخنانش به انعقاد عقد اخوت ماهنامه تجارت طلایی و موسسه حقوقی دادمهر اشاره کرد و گفت: زین پس کارفرمایان و مدیران برندها میتوانند از طریق این ماهنامه از خدمات حقوقی موسسه دادمهر نیز برخوردار شوند.
مطلب مرتبط:ایده هایی برای کمپین های بازاریابی و برنامه های پیشبرد فروش مراکز خرید
سپس دکتر رامین احمدی کارفرمای اولین مگامال در ایران و نویسنده اولین کتاب مدیریت مراکزخرید پشت تریبون قرار گرفت و در خصوص استانداردسازی در مالها به ایراد سخنرانی پرداخت .
سید روحالله کیاوش – مدیر مرکزخرید دنیای نور تهران – دیگر سخنران این همایش در خصوص آتشسوزیهای اخیر مراکزخرید و راهکارهای مدیریتی پس از بروز حادثه و مهندس فرهاد روزخوش مدیرعامل هلدینگ ایرانیان اطلس در خصوص مهندسی ارزش در املاک و نکوداشت نقش منابع انسانی در مجتمعهای تجاری سخنرانی متفاوتی را ارائه دادند.
توجه به مسئولیتهای اجتماعی از جانب برندها و کارفرمایان مراکزخرید موضوع مورد بحث دیگر بود که در این حوزه سرکار خانم یاوری همسر دکتر میرزایی دبیر محترم هیات دولت و مدیرعامل موسسه خیریه روشنای امید ایرانیان پشت تریبون قرار گرفتند و ضمن معرفی اهداف این موسسه از همه حاضرین در جمع برای همکاری با این مجموعه دعوت بهعمل آوردند.
در ادامه این مراسم برترینها در دو بخش مجزا مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند. از آنجا که رسالت ماهنامه تجارت طلایی پیش از پرداختن به موضوعات اقتصادی، اشاعه فرهنگ ثواب و شایسته در همه موضوعات است لذا بر خود وظیفه دانست که به حکم دینی که شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و این روزها شهدای مدافع حرم بر گردن همه ملت ایران دارند، آغازگر تقدیرها وتجلیلها اکرام خانوادههای محترم شهدای مدافع حرم جواد الله اکرم و اسدالله ابراهیمی بود. یاد و خاطره این شهید بزرگوار و تقدیر و پاسداشت از خانواده وی به دلیل تربیت فرزندی رشید، دلاور و مخلص در حالی گرامی داشته شد که تمام جمعیت حاضر در سالن به حرمت خانواده این شهید بزرگوار ایستادند و ایستاده این خانوادها را تشویق کردند.
مطلب مرتبط:برندینگ مراکز خرید
پس از این تقدیر باشکوه از حسین تفرشی موسس انجمن صنفی کارفرمایی مراکزخرید شهر تهران، سعید عباسیان، رییس کمیته مدیریت و برنامهریزی مراکزخرید شهر مشهد، ابراهیم خلیلی، مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان جزیره کیش، محمدرضا رفیعی، پیشکسوت در حوزه مهندسی فروش املاک و مستغلات، مسعود امیدی مدیر برتر مرکزخرید تیراژه، حمیدرضا مقدم، مدیربرتر مرکزخرید آیریک سنتر، فرهاد روزخوش، رامین احمدی، اسحاق اصغری و طایفه مرسل ناشران کتب متعدد در حوزههای مختلف صنعت ساختوساز مراکزخرید تقدیر شد.
آذر معماریان و علی معلم به دلیل برگزاری جشن حافظ و ارائه الگوهای جدید در برگزاری همایشهای ادواری وامین زندگانی، لیلا اوتادی، الهام حمیدی و سارا منجزیپور به عنوان سفیر محیط زیست و خیریه روشنای امید ایرانیان مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش دوم این مراسم شاهین فاطمی مدیرعامل گروه چرم و لوکس درسا در خصوص خلق برندهای جدید و دکتر عظیم فضلیپور در خصوص بررسی روند ورود برندهای خارجی به کشور سخنرانی جامعی ارائه دادند.
این مراسم با شکوه با کنسرت زنده استاد سالار عقیلی شور و هیجانی وصفناشدنی پیدا کرد و پس از آن بخش دوم تقدیرها که تقدیر از مراکزخرید برتر و برندهای برتر بود آغاز شد. در این دوره از مراسم از مراکز تجاری پانوراما، آیریک سنتر، هارمونیک سنتر، ستارهباران تبریز، آرتمیس فرمانیه، اسکای سنتر لواسان، پارلین ملارد، رویامال کیش، آرن، نفیس، شاپرک، شهرتجاری مادر دزفول، مروارید گوهرشاد مشهد، البرز بل سنتر، هایپرمی و هایپر استار و برندهای برتر، عطر سفیر، شرکت کیش بهین ، درسا، نوین چرم، مارال چرم، شرکت لیلیان مد، اروم ناب ایدهآل، آواکتان، پرتو روش مهر، السی من، تولیکا، هپیلند، تنریس، وستا مبل و توی توی با اهدا تندیس و لوح، تقدیر به عمل آمد.
گالری تصاویر جشن