خانه مقالات برندینگ ۷ توصیه ی برای شروع پروژه ی برندسازی

۷ توصیه ی برای شروع پروژه ی برندسازی

6 ثانیه خوانده شده
۰

برند یعنی یک تعهد و پیمان و برندسازی یعنی تعهد و پیمانی که به مشتریان خود ارائه می کنید. پروژه ی برندسازی فعالیتی بسیار چالش برانگیز است چرا که بسیاری از صاحبان کسب و کار نتوانسته اند هویت و ماهیت آن را به خوبی درک کنند.

مطلب مرتبط:پاسخ به سوالات متداول در برندسازی

برندسازی، تبلیغات یا بازاریابی نیست بلکه فعالیتی است که پیش از همه ی اینها شروع می شود. اگر مقدمات کار به درستی و با برنامه ریزی انجام شود و اولین گام ها را به درستی بردارید می توانید به آینده ی برند خود امیدوار و خوش بین باشید:

  1. با خودتان صادق باشید. بیش از حد آرمان گرا نباشید و به دنبال طراحی برندی باشید که برای شما مناسب باشد. به دنبال چیزهایی نباشید که می دانید حقیقتا عملی نیست. برای مثال اگرچه داشتن برندی جهانی دور از ذهن نبوده و کاملا امکان پذیر است اما بسیاری از صاحبان کسب و کار از همان ابتدا در فکر برندی جهانی هستند بدون آنکه شروع مناسبی داشته باشند و خود را متعهد به انجام کارهایی می کنند که با گذشت زمان نمی توانند هیچ کدام را عملی کنند. نتیجه ی آن از بین رفتن چهره ی برند در زودترین زمان ممکن است.

 

  1. اجازه ندهید که در قدم های اولیه فقط مباحث مالی بر برنامه های شما تاثیرگذار باشند. اگرچه توجه به بودجه ی لازم برای شروع کار متعهد بودن نسبت به سودآوری و توجه به مسائل مالی حائز اهمیت است و نیاز به برنامه ریزی های دقیق دارد اما تا آنجا که می توانید بعد مالی را در ابتدا، از تصمیم گیری های خود حذف کنید. به عبارت دیگر ابتدا به فکر برند خود و طراحی آن باشید و سپس از نظر سرمایه گذاری نیز آن را بررسی کنید نه این که به اندازه ی پول خود فکر کنید و به دنبال طراحی برند با آن میزان سرمایه باشید. این کار تمام خلاقیت و ایده های جذاب شما را از بین می برد.

 

 

  1. به پروژه علاقمند باشید.توجه به نیاز های مشتریان و آنچه باعث انگیزش آنان می شود بسیار مهم است اما در ابتدا باید ببینید که چه چیزی به “خود شما” انگیزه می دهد. نمی توانید برندی را طراحی کنید که خودتان دوست ندارید و هیچ اشتیاقی نسبت به آن ندارید. پس در ابتدا آنچه باعث انگیزش شما می شود را پیدا کنید تا بتوانید کار خود را بهتر انجام دهید و سپس نیازها و خواسته ها و علایق مشتریان را نیز در راستای آن مد نظر قرار دهید.

 

  1. چه کاری انجام می دهید و چه مشکلی را حل می کنید. یکی از مهمترین مسائلی که قبل از شروع هر کار باید بدان توجه کنید، پاسخ به این سوال است که: می خواهید چه کسی باشید و می خواهید چه کاری انجام دهید؟ به عبارت دیگر نیت اصلی شما و هدف شما از طراحی چنین برندی چیست و به دنبال چه چیزی هستید. خود را در آینده چگونه می خواهید ببینید. شاید در ظاهر سوالاتی آسان به نظر برسند اما پاسخگویی به آنها دشوار و البته ضروری است. اگر نتوانید هویت وجودی برندی که می خواهید طراحی کنید را درک کنید، مهم نیست که چه استراتژی هایی به کار می برید و چگونه عمل می کنید، یقین داشته باشید که نمی توانید موفق باشید.

 

 

  1. اهداف کار خود را شناسایی کنید. پس از آنکه دلایل وجودی و ماهیت برندی که می خواهید طراحی کنید را مشخص کردید، باید اهداف کار خود را نیز تعیین کنید. برند شما قرار است چه مزیتی ارائه کند و هدف آن چیست، برند شما چه نگرشی را به مصرف کنندگان ارائه می کند. می خواهید در چه جایگاهی باشد. مخاطبان شما چه کسانی هستند و سوالاتی از این قبیل.

 

  1. صاحب نظران چه کسانی هستند.یکی دیگر از مسائلی که از همان ابتدا باید بدان توجه داشت این است که مشخص کنید چه کسانی در این پروژه حق تصمیم گیری دارند و فرآیند تصمیم گیری در مورد مسائل مختلف چگونه انجام می شود و یا به طور کلی صاحب نظران در شرکت شما چه کسانی هستند.

 

 

  1. کمی منعطف باشید. همیشه در هر شرایطی و در هر مرحله ای اتفاقات و حوادثی پیش بینی نشده رخ می دهد. تنها راه حل کمی انعطاف پذیری و سازگاری است. همیشه باید آمادگی تغییر را داشته باشید.

 

شما بعنوان مشاور چه نکاتی را در نظر می گیرید .تجربیات خود را به اشتراک قراردهید.

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • مفهوم برندسازی

    مفهوم سازی برند در مدیریت رسانه ای

    امروزه اقتصاد توجه از اهمیت بسیاری برخوردار است. گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود دا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code