خانه مقالات برندینگ پیشرو در فروش بدون کاهش قیمت

پیشرو در فروش بدون کاهش قیمت

7 ثانیه خوانده شده
۰

زمانی که قیمت کالا و خدمات شما نسبت به قیمت سایررقبا کمی بالاتر است و در همین حال رقبا به کاهش قیمت ها نیز روی می آورند و تخفیف های مختلف در نظر میگیرند رویکرد شما چیست؟ آیا شما نیز به سرعت در صدد کاهش قیمت ها و در نظر گرفتن تخفیف هستید؟

همانطور که در مقاله ی هفته ی گذشته عنوان شد، رقبا به دلایل مختلف ممکن است به کاهش قیمت ها روی آورند اما نباید به صرف این کاهش قیمت شما نیز در صدد این کار برآیید. در این مقاله راه کارهایی بیان میشود که بدون توجه به کاهش قیمت رقبا (و بالاتر بودن قیمت های خود نسبت به سایرین) همچنان در فروش موفق باشید و سهم مناسبی از بازار را از آن خود کنید.

مطلب مرتبط: کاهش قیمت رقبا از نمایی نزدیک تر

  1. معمولا نظرات مختلف مردم برای خودشان عین حقیقت است. به طور مثال ممکن است قیمت های شما تفاوت زیادی با قیمت سایر رقبا نداشته باشد اما استنباط یک مشتری این است که کالای شما بسیار گران است و شما نیز با دلایل مختلف نمیتوانید او را متقاعد کنید که قیمت شما کاملا منصفانه است. چرا که درک مشتری از کالای شما این است و کاملا حق را به خود میدهد. نکته ی مهم این است که شما متوجه شوید به چه دلیل کالای شما را گران میدانند. آیا در مقایسه با درآمدشان این کالا برای آنها گران است یا در مقایسه با قیمت های قبلی و یا حتی در مقایسه با کالای رقبا. باید بتوانید منبع مقایسه را پیدا کنید و پس از آن تصمیم گیری کنید.

همچنین در شرایطی نیز ممکن است با وجود اینکه کالای شما نسبت به سایرین بسیار گران تر است اما مشتری چنین تفاوتی را احساس نکند. وبالعکس با توجه به کیفیت کالا و خدمات شما ،احساس کند که پول کمی نیز میپردازد. در واقع آنچه اهمیت دارد درک مشتری است. هر آنچه آنها درک کنند همان است. بنابراین باید سعی کنید ادراک مشتریان را نسبت به کالا و خدمات خود تغییر دهید نه الزاما قیمت ها را.

 

  1. گاه مشتریان احساس میکنند که کالای شما نسبت به سایرین گران تر است و در حقیقت نیز ممکن است اینگونه باشد. در نتیجه تمایلی به خرید پیدا نمیکنند. این مشکل شماست نه آنها و باید به خوبی آن را مدیریت کنید. باید بتوانید کالا و خدمات خود را آنچنان ارزشمند نشان دهید که با هر قیمتی حتی کمی بالاتر از قیمت رقبا باز هم مشتریانتان حاضر به پرداخت برای آن باشند. در واقع مصرف کنندگان باید احساس کنند اگر پول بیشتری میپردازند، برای کالا و خدماتی است که ارزش بیشتری نیز دارند. البته در حقیقت نیز باید بتوانید ارزش و کیفیت کالا و خدمات خود را بهبود ببخشید تا مصرف کننده ی کالا یا دریافت کننده ی خدمات ،احساس کند چیزی بیشتر از رفع نیاز اولیه ی وی تحقق یافته است.

 

  1. هدف شما از فروش باید برآورده کردن و پاسخ به نیازها و خواسته های مشتریان باشد. بسیاری از شرکت ها به ارائه ی کالاها و خدماتی میپردازند که خودشان تمایل دارند و مصرف کنندگان نیز گاه به دلیل نبود کالاهای مورد نیازشان مجبور به خرید میشوند. در حالی که اگر بتوانید آنچه واقعا مصرف کنندگان دوست دارند مطابق با انتظارات آنها تولید کنید، یقین داشته باید که حتی با بالاتر بودن قیمت ها نسبت به رقبا، باز هم مشتریان گسترده و وفاداری خواهید داشت. مصرف کنندگان حاضرند پول بیشتری بپردازند اگر آنچه را که میخواهند دریافت کنند.

 

 

  1. بسیار دیده شده است که شرکت ها با وجود ارائه ی کالای با کیفیت و مورد انتظار مصرف کننده، همچنان نمیتوانند در فروش پیشرو باشند و اگرچه مشتریان قبول دارند که کالای آنها بهترین است اما باز هم تمایل به خرید ندارند چرا که نسبت به درآمد آنها، قیمت شما بسیار بالاست. در اینجا نیز مشکل متوجه سیاست های تجاری شماست که نتوانسته اید بازار هدف خود را متناسب با قیمت های خود درست انتخاب کنید. محصول را نمیتوان به همه فروخت. هر محصول یا خدمتی مخاطب خاص خود را دارد و قرار نیست، همه مخاطب (خریدار) محصولات یا خدمات ما باشند. فراموش نکنید حتی اگر بهترین باشید اما بازار هدف مناسب خود را انتخاب نکرده باشید و به عبارتی، جایگاه درستی در بازار نداشته باشید نمیتوانید در مسابقه ی فروش برنده شوید.

 

نویسنده علیرضا جعفری

ارتباط با نویسنده :

Alireza.jafari@solution4u.com

منبع :روزنامه فرصت امروز 

 

  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • حمایت از کالای ایرانی

    تا خرید کالای ایرانی چقدر فاصله داریم؟

    تا خرید کالای ایرانی چقدر فاصله داریم؟ بازاریابی بحثی است درباره بازار و مشتریان و برای آن…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …
  • گلی پلاس؛ سودای جوانی

    دیر زمانی نیست که گلی ، بیشترین سهم بازار فروش مایع ظرفشوئی در کشور را داشت. اما حالا̷…
  • چسب هل

    چگونه برند خود را نابود کنیم؟

    امروزه تمام کسب و کارها نیازمند ارائه تصویر روشنی از خود نزد افکار عمومی هستند. در این مسی…
  • اسنوا

    هدف وسیله را توجیه نمی کند

    تحلیلی بر همکاری اسنوا و برنامه ی خندوانه در ابتدای هفته با طرح چند سوال با شما خوانندگان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *