خانه اخبار قانون های طلایی برای تضمین برندی پایدار و مطمئن

قانون های طلایی برای تضمین برندی پایدار و مطمئن

2 ثانیه خوانده شده
۰

یکی از چالش برانگیزترین مسائل در پروژه ی ایجاد یک برند جدید، تضمین و اطمینان از طراحی برند و ثبات و ماندگاری آن در همه ی شرایط و از نقطه نظرهای مختلف است.

بزرگترین اشتباه، طراحی برندی است که حقیقتا اجرای آن عملی نیست و طرح آن نیز مورد قبول مشتریان نمی باشد.

مطلب مرتبط: آیا عمر لوگوها و اهمیت آنها به پایان رسیده است؟

پس برای طراحی برند خود باید تمامی شرایط را در نظر بگیرید. بازار هدف خود را مشخص کنید، به مشتریان خود توجه داشته باشید، قانون رنگ ها را در طراحی خود فراموش نکنید و همواره مسائل زیر را در نظر بگیرید.

  1. انسجام در طرح لوگو

توجه به یک طرح از جوانب مختلف و بررسی آن در شرایط گوناگون منجر به ایجاد برندی منسجم می شود. اگر به دنبال طرحی ماندگار و با ثبات هستید باید به المان های مختلف در برند خود توجه داشته باشید. لازم نیست حتما در همه ی طراحی هایتان یک لوگوی ثابت وجود داشته باشد و تمام هویت برند خود را ملزم به داشتن لوگو کنید. بلکه توجه به مجموعه ای از ویژگی های اصلی در پروژه و ایجاد انسجام در آنها نیز می تواند برند شما را بهترین کند. مهم این است که تک تک اجزای برندتان هماهنگی لازم و مورد نیاز را با هم داشته باشند.

 

  1. از طراحی برندهای غیر عملی پرهیز کنید.

اگرچه همیشه به طراحان برند توصیه می شود که تفکرات خود را محدود به چارچوبی خاص نکنند و در کار خود خلاقیت داشته باشند، اما تفکرات بیش از حد رویایی و غیر عملی درمورد برند که برای مشتریان نیز کاربردی ندارد فقط باعث از دست دادن زمان و هزینه می شود. اگر به دنبال برندی هستید که همواره پایدار و جذاب بماند، نباید آن را با ایده های آرمانی و بیش از حد دور از ذهن درگیر کنید. در واقع نکته ی مهم این است که خلاقیت را با رویا پردازی به اشتباه نگیرید.

 

  1. داشتن رویکردی اصولی و منطقی در طراحی

در نظر داشتن برنامه و رویکردی اصولی و منطقی در طراحی، کلید داشتن برندی با ثبات است. در واقع به جای آنکه طراحان به دنبال تقلید از برندهای مشابه و یا کمک گرفتن از کتاب های طراحی برند با قوانین از پیش تعیین شده باشند، بهتر است از ماهیت کامل برند آگاهی پیدا کنند و سپس با ایده پردازی های نو و جدید برنامه ای درست و جامع برای آن در نظر بگیرند تا به بهترین صورت بتوانند برند و پیام آن را نمایش دهند.

 

  1. هدف کمک به مشتریان در جهت شناخت بیشتر برند است. یک برند فقط متکی به یک لوگو نیست و باید به تمامی جنبه های طراحی یک برند توجه داشت. اکثر علوم کاربردی و رشته های مختلف برای خود قواعد و قوانین معینی دارند که باید به آنها توجه کرد. در طراحی برند نیز قوانین و قواعد مشخصی وجود دارد که توجه به آنها الزامی است.

 

۵٫به دنبال زیر ساخت های باثبات باشید.

تصویری که یک برند خوب ارائه می کند چیزی فراتر از ارائه یک محصول است و شامل تجربیات و داستان برند نیز می باشد. یک برند حتی اگر کالا و خدمات مناسبی ارائه کند نمی تواند با ثبات و ماندگار باشد اگر به زیر ساخت ها و پایه های اصلی برند خود توجه نکند. یک برند ماندگار دارای هویت و ماهیتی مشخص و ماندگار است و از همان ابتدا دلایل وجودی آن برای همه واضح و مبرهن است. افراد برند های اصیل و باهویت را بهتر پذیرا میباشند چرا که میدانند ایجاد آنها با هدف و برنامه ریزی های منطقی همراه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *