خانه اخبار سخنرانی دکتر شفیعی در اولین کنفرانس تبلیغات دیجیتالی

سخنرانی دکتر شفیعی در اولین کنفرانس تبلیغات دیجیتالی

6 ثانیه خوانده شده
۰

نخستین کنفرانس تبلیغات دیجیتالی، ۲۷ بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد. این کنفرانس با حضور میهمانانی چون محمد ناطق، دکتر علی عراقچی ، دکتر محمود محمدیان ،دکتر فرزادمقدم ، دکتر بهنود الله‌وردی نیک، دکتر شهریار شفیعی و خانم شهرزاد اسفرجانی سعی در انتقال دانش تخصصی و کاربردی و ارائه تجربیات و نتایج کمپین‌های موفق دیجیتالی داشت تا زمینه را برای کسب دانش و تجربه برای صاحبان کسب‌وکار و مدیران بازاریابی و تبلیغات فراهم آورد.

سخنرانی دکتر شهریار شفیعی 

موضوع  : تجربه برند در فضای دیجیتال

digiconf-shafiee-3

 

دکتر شفیعی صحبت های خود را با توجه به این مسئله آغاز کردند که “جهان در حال نو شدن است و با افزایش پراکندگی و گوناگونی عرصه ها و اندیشه های فکری و گسترش دانش، دیگر یک فرد به تنهایی نمی تواند پایه ی اصلی پیشبرد و توسعه ی علمی یک جامعه باشد و در نتیجه به زنجیره ای از نهادها لازم است”. ایشان معتقد هستند، همان طور که اغلب مسائل و یا مشکلاتی که در بیست سال گذشته دیگر جایگاهی در زندگی امروزه ی ما ندارند، بیست سال آینده نیز با دنیایی بسیار متفاوت رو به رو خواهیم بود که در آن تفکیک دنیای دیجیتال و فیزیکال میسر نخواهد بود و زندگی هر یک از ما در بخش های مختلف دیجیتالی خواهد شد، اگرچه هم اکنون نیز تا حد زیادی این اتفاق افتاده است.

digiconf-shafiee

 

ایشان همچنین معتقد هستند که مبحث برندینگ و برندسازی دیگر صرفا مربوط به کیفیت محصول نیست، آنچه در حال حاضر یک برند را برتر می کند، ایجاد برندی مرتبط با کیفیت زندگی افراد است. برندی می تواند در راس یک جریان قرار گیرد که نه تنها کیفیت محصولات آن مورد قبول باشد بلکه بتواند کیفیت زندگی افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه این سوال مطرح می شود که “در دنیای امروز با وفور و ازدحام کالا و محصولات گوناگون، یک محصول چگونه و با چه ویژگی هایی باید عرضه شود تا مورد قبول مخاطب قرار گیرد و در گزینه های انتخابی او باشد”. چنین شرایطی پیش نخواهد آمد مگر اینکه تجربیات خود را از حالت محصول محور و تبلیغ محور به سمت تجربه محوری تغییر دهیم و مکانیزم های تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب را بهتر بشناسیم.

تجربه ی مخاطب(user experience) بدین معناست که چگونه باید کیفیت زندگی مخاطب را بهتر کنیم تا همواره ما را به خاطر داشته باشد و از ما به نیکی یاد کند. دکتر شفیعی با ادامه ی صحبت های خود و ورود به مبحث بازاریابی دیجیتال با تمرکز به موضوع “تجربه ی مشتری” به این مسئله اشاره کردند که یکی از مهمترین مشکلات در این بخش عدم کاربردوستی وبسایت های مختلف و به نوعی تحمیل آنها به مخاطبان است. سوال بعدی نیز که در اینجا مطرح می شود این است که ” آیا هریک از کسب و کارها خود میدانند که مشتریان و مخاطبانشان چگونه آنها را تجربه میکنند و در این تجربه به دنبال چه چیزی هستند و آیا شاخص های برای آن دارند یا خیر”. متاسفانه در حال حاضر بیشتر افراد به جای توجه و تمرکز بر بخش تجربه ی مخاطب، بر رابطه ی کاربر(نحوه ی ارتباط کاربر با فضای دیجیتال، user interface) توجه می کنند چرا که تا حد زیادی برای آنان آسان تر است. این حالت همچون وضعیتی است که یک کالا بسته بندی مناسب و مورد پسندی داشته باشد حال آنکه محتوای خوبی ندارد که طبیعتا رفتار مناسبی نیست.

دکتر شفیعی صحبت های خود را با بیان این جمله به پایان رساندند :

هریک از ما باید سعی کنیم که به دنبال ایده آل گری های بی سرانجام نرویم، و طراحی های خود را به سمتی پیش ببریم که تنها بر اساس سلیقه ی شخصی نباشد و رابطه ی کاربر و تجربه ی آنان را نیز همواره مد نظر قرار دهند.

 

تیم خبر و تحریریه BrandAbout

سالن همایش های برج میلاد 

۲۷ بهمن ۱۳۹۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *