خانه مقالات برندینگ جادوی برند ، مدیریت حس مخاطب !

جادوی برند ، مدیریت حس مخاطب !

2 ثانیه خوانده شده
۰

 

 

disneyland

 

برندابات-شیواشمشیردار

در بخش اول این مطلب دربازه نیازهای ضروری در ساختار برند توضیح داده شد ( برای مطالعه بخش اول این مطلباینجا را کلیک کنید)

در نتیجه گیری از آنچه بیان شد ، در می یابیم  که رفتار مصرف کننده ی معاصر تحت تاثیر دلایل پیدا و پنهان فراوان و طی فرایند های پیچیده تریی در فضای روانی شکل می گیرد.

لذا ایجاد ساختار منسجم، پسندیده ، یکدست و منطبق بر شناخت مصرف کننده ی کالا یا خدمت ، تضمین کننده ی رشد و اعتلای برند است.

جالب است بدانیم که رفتار خرید برای انسان امروز از حرکتی منطقی تبدیل به فرایندی حسی و مبتنی بر دل مشغولی ها و نیازهای روحی گشته است و این اتفاق حتی در مورد رفتار مصرف کننده در برخورد با کالاهای اساسی و ضروری که نیازهای روزمره را برآورده می کنند نیز قابل رویت است.

همه ما تجربیات مشترکی از پافشاری متعصبانه مشتری در نقطه ی خرید برای انتخاب برندی خاص را به خاطر داریم .گاهی وقتها نیز خود ما هنرپیشه ی نقش اول این داستان هستیم!

این پلان به صراحت نشان از یک اتفاق مهم دارد و آن سناریوی از پیش ساخته و پرداخته شده توسط مدیریت برندی است که در لحظه ی انتخاب کنترل ذهنی و حسی مشتری را در دست دارد و در بازبینی دقیق تجربیات همان مشتری در می یابیم تکرار تجربه ی مثبت در زمان ها و مکان های متفاوت از سمت برند و منصوبانش موجب ایجاد پیوندی ظریف بین مخاطب و برند گشته و حس خوشایند هدایت مشتری به سمت برند را موجب شده است.

images (4)

در نهایت، برندی که فاقد صفات برتر و ساختار محکم و نوآورباشد در فضای ذهنی مخاطب جایگاهی نخواهد داشت.

و نیزحتی برندی که برجسته و متمایز و متعالی نیز باشد  بدون تعریف و سناریویی برای حضور در جامعه ،  در فضای ذهنی مخاطب جایگاهی نخواهد داشت.

برندی که بر مبنای اصول محکم روانشناسی و تشخیص و شناخت درست نیازهای عمیق جامعه ساخته نشده باشد در فضای ذهنی مخاطب جایگاهی نخواهد داشت.

برندی که با وجود ساختار و ژنتیکی مبدع و مبتکر فاقد کارگردان و سناریوی حضور در جامعه است نیز در فضای ذهنی مخاطب جایگاهی نخواهد داشت.

در خاتمه ، بدانیم اگر کنترل و مدیریت حس مخاطب را بدست نگیرید ، کنترل بازار و لاجرم کنترل مسیر خود را نیز از دست خواهید داد .

تعریف کنترل حس مخاطب در اینجا به معنی مدیریت گفتار کردار و نشانگان برند در مسیر استراتژی های برند است.جایی که به راحتی از دیگری میمایز یا در سایه ی بزرگان ناپدید می شوید.

customer_satisfaction-680x452

انتخاب با شماست!

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • چسب نچسب مسئولیت اجتماعی

    نگاهی به استراتژی بازاریابی آدامس کندر BIODENT در گفت و گو با شیوا شمشیردار تولید کنندگان …
  • کودتای برند های گردشگری

    بررسی پیامدهای ناامنی ترکیه برای آژانس های مسافرتی در گفت وگو با شیوا شمشیردار کودتای شبان…
  • یکپارچگی برند

    یکپارچگی بله، یکپارچگی همه ی آن چیزی است که یک برند را از لغزش باز می دارد.یکپارچگی شامل ه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *