خانه مقالات برندینگ ۹ رویکرد برندسازی برای آغاز سال ۲۰۱۶

۹ رویکرد برندسازی برای آغاز سال ۲۰۱۶

10 ثانیه خوانده شده
۰

اعتقاد رایجی است که معمولا با شروع سال جدید، فرصت های تازه ای برای شروع دوباره برای بسیاری از کسب و کارهای مختلف، برندها، بازاریابان و … ایجاد می شود و شروع سال جدید می تواند منجر به ایجاد فرصت ها و موقعیت های مختلفی باشد که تغییرات مثبتی همراه با خود خواهد داشت. اما نکته ی مهم این است که اگر می خواهید کار جدیدی انجام دهید و فرصت تازه ای پیش رویتان قرار بگیرد، باید کاری انجام دهید که تا به حال انجام نداده اید و از ادامه ی روندهای قبلی خود داری کنید. به عبارت بهتر برای اینکه بتوانید به شرایطی برسید که تا به حال نداشته اید، باید کسی باشید که تا به حال نبوده اید.

در ادامه به بررسی ۹ روند و رویکرد برای شروع سال جدید می پردازیم که می تواند برای برند های مختلف فرصت های مناسب پیشرفت را به همراه داشته باشد، از روش های جدید پیروی کنند، به دنبال تکنولوژی پیشرفته تر باشند و بیشترین کسب منفعت را از فرصت هایشان داشته باشند.

برخی از رویکرد ها ممکن است در حال حاضر نیز وجود داشته باشد که باید با شرایط بازارهای جدید هم ساختار شوند و برخی دیگر نیزجدید و کاربردی هستند:

  1. برای برند خود احساسات خاص و منحصر به فرد در نظر بگیرید و از نظر بعد بصری تا می توانید برند خود را تقویت کنید. دردنیای امروز آنچه بیشتر در اذهان باقی می ماند، همان چیزی است که بیشتر دیده می شود و به چشم می آید. مردمان امروز بیشتر گرایش به موضوعات احساسی دارند و  همین طور ترجیح میدهند هرآنچه می خواهند بدانند را در قالب یک شکل ببینند به جای آنکه متن های طولانی درباره ی آن بخوانند. برندتان را با مشتریانتان صمیمی تر کنید، مشتریان را با برند خود درگیر کنید و بیشتر در شبکه های اجتماعی با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید.

 

  1. آنچه باعث همراه شدن تعداد بیشتری از مخاطبان با یک برند می شود، آگاهی کامل از برند است. قرار نیست همه ی مردم مشتریان وفادار یک برند باشند و حقیقتا چنین امری غیر ممکن است. اما آگاهی از یک برند توسط همه ی مردم به تدریج بر افزایش تعداد مخاطبان بیشتر، تاثیر دارد. شاید بازار هدف محصولات “آدیداس” فقط یک بخش مشخصی از جامعه باشند اما تقریبا تمامی مردم دنیا با این برند آشنایی دارند. همین امر بر همراه کردن مردم در جهت پیگیری اخبار این برند تاثیر بسیار مثبت داشته و در طولانی مدت نیز به افزایش مشتریان کمک می کند.

 

 

  1. برند، مهمترین دارایی کسب و کار شماست. برند همان چیزی است که قرار است یک کسب و کار را با دیگری متفاوت کند، معنای منحصر به فرد خود را داشته باشد، احساسات داشته باشد و قرار است به همان شکل در ذهن افراد نقش ببندد. پس بی شک برنامه ریزی مناسب برای هریک از این بخش ها ضروری است. فراموش نکنید هرچه انجام می دهید فقط در جهت تقویت برندتان باشد البته از دید مخاطبان، نه آنچه صرفا خودتان می پسندید.

 

  1. یک چرخش جدید بر سفارشی سازی و شخصی سازی بیشتر، می تواند رویکرد جدیدی در بازارهای امروز باشد. مصرف کنندگان به دنبال محصولات، برندها و خدماتی هستند که بدانند دقیقا با توجه به خواسته ها و نیازهای آنان ایجاد شده است نه برندی که هدف آن تنها فروش باشد. در نتیجه توجه بیشتر نسبت به مخاطبان و بازار هدف و در نظر گرفتن نیازهای آنها و درادامه انجام تولیدات و ایجاد برندها با توجه به این نیازها روند جدیدی در سال جدید می تواند باشد.

 

 

  1. از آنجایی که امروزه تصمیم مصرف کنندگان بیشتر بر مبنای احساسات انجام می شود، برندهای موفق، به دنبال شناخت و استفاده از ارزش های احساسی در جهت جایگاه یابی متفاوت در بازار هستند.

 

  1. توانایی اندازه گیری دقیق حقایق موجود در بازار توسط برندها (تحقیقات بازار مناسب) و همچنین بررسی میزان توانایی خرید  مشتریان، یک مزیت رقابتی بسیار خوب و سودآور برای کسب و کارها و برندهای مختلف است.

 

 

  1. سرعت، موضوعی جدید برای زندگی های امروزه است. سرعت در انتقال اطلاعات، سرعت ارتباطات، سرعت تبادلات و … . استفاده از موبایل و تمرکز ارتباطات از طریق آن ، افزایش سرعت آگاهی و مبادلات از طریق شبکه ها و …، برندها را نیز ملزم به افزایش سرعت کرده است. برندی می تواند در بازار های امروز به فرصت های جدید دست پیدا کند که عامل سرعت در همه ی بخش ها را مد نظر قرار دهد.

 

  1. جدال میان حقیقت تلخ و دروغ زیبا همیشگی است. داستان سرایی های متداول از برند و بیان مزیت ها و خوبی های آن بی شک برای صاحبان برند لذت بخش است اما بیان حقیقت و ارزش های حقیقی برند مهم تر است و همان چیزی است که مشتریان به آن احتیاج دارند. مشتریان امروز دیگر فقط به تعریفات متفاوت بسنده نمی کنند و تجربیات خود را با آنچه بیان می شود مقایسه می کنند. و در نهایت برندی موفق می شود که تجربیات مصرف کنندگانش با آنچه بیان می کند سازگاری کامل داشته باشد و بتواند به وعده های خود جامه ی عمل بپوشاند.

 

 

  1. تقاضای مشتریان امروز و خواسته ی آنان از برندها با گذشته تفاوت بسیار کرده است. مشتریان به دنبال تفریح و تنوع بیشتر، توجه بیشتر از سوی برند و درگیری بیشتر با برند هستند. (ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی و حضور یک برند در میان مردم). در نتیجه مشتری گرایی به جای توجه صرف به فروش و سودآوری، می تواند قدم مناسب تری در افزایش اعتبار، شهرت و آگاهی از برند باشد.

 

به جای آنکه چشم به آینده داشته باشیدو منتظر حوادث باشید، خود می توانید آینده ای که در نظر دارید را بسازید. پیش بینی شرایط بازار، برنامه ریزی های مختلف برای مقابله با رویکردهای نامطلوب و تصمیم گیری برای جایگاه یابی مناسب در بازار، اقداماتی است که بی شک برای هر برندی لازم و ضروری ا ست.

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code