خانه مقالات بازاریابی ۸ دیدگاه برای تامین وحفظ بودجه بازاریابی

۸ دیدگاه برای تامین وحفظ بودجه بازاریابی

11 ثانیه خوانده شده
۰

اندک تصمیماتی هستند که به اندازه ای بودجه بازاریابی بر روی موفقیت برند تاثیرگذار می باشند. پیتر دراکر، پدر مدیریت کسب وکار مدرن، این گفته را برای نسل مدیران اجرای کسب وکار بیان کرد. از این نظر که بازاریابی برای یک سازمان ارزش استثنایی خلق می کند او مطلبی را بیان می کند: چون هدف کسب وکار خلق مشتری است، بنگاه های تجاری دو و فقط دو وظیفه بنیادی دارند: بازاریابی و نوآوری. تنها بازاریابی و نوآوری هستند که برای سازمان نتیجه بخش می باشند، بقیه همه هزینه می باشند. بازاریابی، وطیفه ای منحصربفرد، و متمایز در کسب وکار می باشد.

 

 

درحالیکه گفته ها وبصیرت پیتر دراکر امروزه کاملا صدق می کند، بسیاری از بازاریابانی هنگام روبرو شدن با تعین بودجه های بازاریابی،  مقاومتشان کمتر می شود. این مقاومت است که ما را برآن داشته تا بر صرف زیاد زمان برای آموزش و آمادگی بازاریابان برای یکی از مهمترین گفتگوهای داخلی سال تاکید می کنیم.

راهکارهای زیرراهنمایی های ارزشمندی را به شما می دهد تا برای تامین وحفظ بودجه بازاریابی، رویکردی را مورد نظر قرار دهید.

 

 

  1. هشت دلیل که چرا بازاریابان بودجه خود را دریافت نمی کنند.

چرا برخی بازاریابان در تلاش جهت گرفتن بودجه مورد نیازشان شکست می خورند؟ حداقل دوازده دلیل برای این کار وجود دارد.

  1. بودجه های بازاریابی: آنچه را نیاز دارید، بدست آورید.

هنوز اکثر بنگاه ها از سیستم های بودجه ریزی بالا به پایین (top-down) استفاده می کنند. مدیران بالایی در مورد بودجه های بازاریابی سالانه تصمیم گیری می کنند و بر همین اساس آنها را در اختیار بخش بازاریابی قرار می دهند. این کار به یک یا دوروش انجام می شود. در بدترین حالت، بودجه ریزی بالا به پایین توجه مدیریت ارشد به بودجه سال اخیر و افزایش یا کاهش آن براساس انتظارات از گردش های مالی را در بر می گیرد.

 

  1. بودجه بازاریابی: سهم برندها از بودجه بازاریابی چقدر است؟

تجربه کلی بدست آمده است می باشد که شرکت های تولید کننده محصولات مصرفی باید بین ۶ تا ۱۲ درصد از درآمدشان را صرف بازاریابی کنند. درحالیکه شرکت های B2B باید بین ۲ تا ۶ درصد درآمدشان را به بازاریابی اختصاص دهند.

 

  1. بودجه بازاریابی بهینه تهیه کنید.

اغلب این بازاریابان ضعیف تر هستند که اجازه می دهند بخش مالی بودجه بازاریابی آنها را تعیین کند.

 

  1. بودجه بازاریابی و تبلیغات را مشخص کنید.

اگر شرایطی خاصی وجود داشت، بر روی بازاریابی وتبلیغات باید سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید.

 

  1. بازاریابان راهنمای کار با بخش مالی می باشند.

شایسته است که هرگونه کشمکش بین بخش مالی، تهیه وتدارکات، خرید و بازاریابی را کناربگذاریم. متاسفانه این نزاع ها حتی از اختلاف نظر ودیدگاه ها نیز شدیدتر وفراتر می رود. به دلیل اینکه این بخش ها هنگام بودجه ریزی برسر میز بدین صورت برخورد می کنند، بصورت بالقوه اطمینان حاصل می کنند که مقدار زیادی از پول به هیچ یک از بخش ها نمی رسد، چون هیچکدام از این بخش ها بطور کامل از مهارت های خود جهت تحقق بیشترین سود برای شرکت از طریق رشد برند استفاده نمی کنند.

 

  1. هنگامیکه ارزش بازاریابی مورد سوال است.

برندهای قدرتمند تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت سازمان ها دارند. برای کنکاش وبررسی برندسازی قدرتمند، لیستی جامع دلایل مربوط به مطالعات تجربی منابع متعدد را گردآوری کردیم.

 

  1. چون برندها نتایج تجاری و مالی به همراه دارند.

اگر فردی به شما بگوید که مدیریت برند یک مرکز هزینه غیرصروری است، با اطمینان می توانید بیان کنید که آنها تاثیر فوق العاده وشگرف برندهای قدرتمند بر روی کسب وکار و مالی شرکت ها را ناچیز پنداشته اند.

 

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • حمایت از کالای ایرانی

    تا خرید کالای ایرانی چقدر فاصله داریم؟

    تا خرید کالای ایرانی چقدر فاصله داریم؟ بازاریابی بحثی است درباره بازار و مشتریان و برای آن…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *