خانه مقالات برندینگ ۶ اشتباه رایج که توسط طراحان تازه کار در فرآیند برندسازی رخ می دهد

۶ اشتباه رایج که توسط طراحان تازه کار در فرآیند برندسازی رخ می دهد

0 ثانیه خوانده شده
۰

معمولا در پروژه برندینگ خطاهای زیادی توسط طراحان جدید و تازه کار به وجود می آید. در اینجا به بررسی ۶ اشتباه و پیشنهاداتی برای پرهیز از آنها میپردازیم.

به عنوان یک طراح جدید، صرف زمان لازم جهت طراحی یک برند منسجم و خوب برای کارتان امری حیاتی است. چرا که معیار سنجش خوب یا بد بودن کار شما توسط مشتریان بر مبنای ارزیابی برند خودتان است که نشان می دهد در کارتان موفق شده اید یا خیر. در نتیجه توجه به مسائل و مشکلات رایج و تلاش در جهت پرهیز از آنها به موفقیت شما کمک می کند.

  1. فهم و درک قدرت یک برند: زمانی که برای اولین بار کار خود را به عنوان یک طراح شروع می کنید مسلما هیچ جایگاه قدرتمندی در میان مشتریان و بازار رقابت نخواهید داشت. آنچه باعث کسب هویت، اعتبار و شهرت برای شما می شود در ابتدا طراحی یک برند خوب برای کار خودتان و سپس طراحی برندهای جذاب برای مشتریان است که باعث می شود پس از مدتی جایگاه خود را پیدا کنید. نادیده انگاشتن اهمیت بالای برندینگ و توجه به آن، یکی از اشتباهات رایج است. بسیاری از افراد اگرچه کارشان طراحی برند است اما خود به اهمیت و حساسیت کارشان واقف نیستند که این امر باعث از دست دادن فرصت پیشرفت است. ذکر این نکته که برندسازی فقط در طراحی یک لوگو خلاصه نمی شود اهمیت دارد و این نکته ای است که اغلب طراحان فراموش می کنند.
  2. عدم توجه به این مسئله که چه چیز یک برند را منحصر به فرد می کند: تشخیص این نکته که نقاط قوت کار شما به عنوان یک طراح چیست، مقدم بر هر کار دیگری است. به عبارت دیگر قبل از اینکه قلم به دست بگیرید و شروع به طراحی اولیه لوگو کنید، به این فکر کنید که شما چه کاری می توانید انجام دهید و چه برتری دارید که رقبای شما فاقد آن هستند، فلسفه ی کار شما چیست، آیا دانش خاصی کسب کرده اید یا خیر و مسائل و سوالاتی از این قبیل. سعی کنید برتری های خود را در کارتان نشان دهید.
  3. پیچیده کردن بیش از حد مسائل: بعضی اوقات ممکن است شما اهمیت و قدرت برند را درک کنید و بتوانید یک موفقیت عالی در کارتان ایجاد کنید. اما فراموش نکنید که مهارت در کار و خبره شدن به معنای پیچیده کردن مسائل که باعث سردرگمی مشتریان شود نیست. سعی کنید در عین مهارت، سادگی را فراموش نکنید. برای مثال شما می خواهید یک لوگو طراحی کنید لازم نیست که لوگوی خود را مانند رنگین کمان کنید و از طرح های مختلف در آن استفاده کنید. طرح خود را ساده کنید تا به راحتی به خاطر سپرده شود.
  4. ایجاد یک لوگوی ناسازگار و نامربوط: فراموش نکنید که طراحی یک لوگو همچون قطعه ای از یک پازل است که باید به درستی و در جای مناسب خود قرار بگیرد، نه فرآیندی مجزا. مطمئن شوید که لوگوی طراحی شده ی شما با بقیه اجزای فرآیند برندسازی شما تضادی نداشته باشد و بیان کننده و نشان دهنده ی کسب و کار باشد. برند شما فقط شامل یک طرح خاص با رنگ های مشخص نیست بلکه شخصیتی منحصر به فرد برای خود دارد که قرار است در رسانه ها و دیگر شبکه های اجتماعی به عنوان نماد برند معرفی می شود. پس به جزئیات کار دقت کنید و مطمئن شوید که طرح لوگو با فرآیند کلی برند سازگاری داشته باشد.
  5. عدم توجه به بروزرسانی اطلاعات: یکی از نکاتی که معمولا طراحان برند فراموش می کنند این است که علیرغم تلاش فراوان جهت طراحی یک برند خوب، طراحی یک وبسایت برای حضور آنلاین آن برند، تهیه وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی مناسب، فراموش می کنند آنچه مهم است به روزرسانی اطلاعات، پاسخ به بازخورهای افراد و نظرات آنان و برقراری ارتباط دائمی به صورت آنلاین است.
  6. بی توجهی به دریافت بازخورها: از زمان طراحی برند و پیاده سازی آن، گاه برای پیشبرد بهتر و اطمینان از کیفیت کار لازم است از همکاران، مشتریان و یا افراد مرتبط بخواهید که نظرشان را در مورد کارتان به شما بگویند و یا از طریق شرکت در کلاس های آموزشی طراحی برند به دنبال ایده ها و نظرات جدید باشید. اگر برند شما نتواند پیام را به درستی به مشتریان انتقال دهد، کمی تغییر و بازبینی در کارتان لازم است.

با توجه و دقت در طراحی برندهای قدرتمند و سازگار با کسب و کار می توانید مطمئن باشید که به عنوان یک طراح جدید قدم های درستی بر میدارید.

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *