خانه مقالات برندینگ ۵ راه برای بهینه سازی یک روش برندینگ که مدت هاست از آن استفاده می کنید

۵ راه برای بهینه سازی یک روش برندینگ که مدت هاست از آن استفاده می کنید

6 ثانیه خوانده شده
۱

یکی از مسائلی که در زمینه برندسازی و بازاریابی خیلی کم به آن پرداخته می شود، امضای ایمیل شماست. امضای ایمیل گاهی اوقات به صورت روزانه توسط صدها چشم دیده می شود. وقتی به این بخش به ظاهر کوچک در زمینه ارتباطات و برندسازی کمی دقیق تر و استراتژیک تر نگاه کنید، متوجه می شوید که این وسیله به ظاهر ساده می تواند به راحتی تبدیل به یک وسیله مهم برندینگ شود که مخاطبین زیادی را به خودش متوجه می کند در ضمن این که این وسیله شخصی و رایگان است.

امضای ایمیل شما می تواند به یک آیتم تاثیرگذار برای مشتریان فعلی و همکارانتان تبدیل شود و همین طور   می تواند مشتریان بالقوه را از این که مجموعه شما چه هدف و آرمانی را دنبال می کند، آگاه کند. بعد از تجربه کار با کارآفرینان مختلف طی روزهای متمادی، من از امضا به عنوان ساده ترین و در عین حال نادیده گرفته شده ترین جنبه یک برند یاد می کنم. در این جا دوست دارم ۵ روش بسیار ساده که باعث می شود برند شما در حین ارسال ایمیل رو به جلو حرکت کند را با شما در میان بگذارم:

 

  • هیچ وقت از لوگوی مجموعه تان در امضای ایمیل استفاده نکنید

به صورت طبیعی اکثر ما دوست داریم که هویت برند خودمان (لوگو) را در جاهای مختلف و از جمله امضای ایمیل نشان بدهیم. شاید برایتان جالب باشد که من به شما توصیه می کنم از لوگوی خودتان در امضای ایمیل استفاده نکنید. بسته به این که شخص یا مجموعه ای که ایمیل شما را دریافت می کند تا چه حد فنی و حرفه ای هستند، نهایتا به ارسال لوگو در ضمیمه ایمیل خودتان اکتفا کنید. وقتی مخاطب ایمیل شما دو ضمیمه در ایمیل خود داشته باشد و فقط یک متن البته ممکن است گیج شود و در واقع این یک ایمیل مناسب و یک روش مناسب برندسازی نخواهد بود. به جای ارسال مستقیم لوگوی خودتان در ایمیل از فونت، قالب و فرمتی استفاده کنید که در لوگویتان از آن استفاده کرده اید. درست است که عملا از لوگویتان استفاده نکرده اید ولی این ایمیل حال و هوای برند شما را منتقل می کند، مخاطبینتان آن را می بینند و در فضای برند شما قرار خواهند گرفت.

 

  • هدف و یا فلسفه شعار خود را دوباره بیان کنید

شعار یکی دیگر از ابزارهای قوی برندسازی است. امروزه مسائل تقاوت کرده اند و شعارها فقط وسیله ای برای نمایش داده شدن به صورت سرتیتر در صفحه اصلی سایت شما و یا در زیر لوگوی شما نیستند. وقت آن است که نگاهی دوباره به شعارتان بیندازید. شعار باید در چند کلمه مقصود و آرمان برند شما را بیان کند و ایمیل یک مکان مناسب برای آن است که شعار خود را در آن قرار دهید برای این که دیده شود و به اشتراک گذاشته شود.

 

  • تمامی کانال های رسانه های اجتماعی خودتان را نشان دهید

این مساله اصلا شوخی بردار نیست. همین حالا امضای ایمیلتان را نگاه کنید و مطمئن شوید که تمامی شبکه های اجتماعی و ارتباطی که در آن ها فعالیت دارید در ایمیلتان به نمایش در آمده است. هیچ راهی ساده تر برای از استفاده از شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب وجود ندارد.

 

  • افکار بکر خود را با مخاطبین در میان بگذارید، نه سخنان یک مرد مرده را!!

مردم دیگر از شنیدن سخنان الهام بخش بزرگان خسته شده اند و نیازی هم به این ندارند که بدانند پیام شما با آی فون، تبلت و یا حتی گوشی هوشمند ارسال شده است. در عوض از امضای ایمیل خود استفاده کنید تا مردم را از آخرین پست وبلاگتان و یا اخبار جالب برندتان با خبر سازید. توجه داشته باشید که با استفاده از امضای ایمیل شما به صورت پیش فرض توجه یک مخاطب را در اختیار دارید و او تنها یک کلیک با دانستن اطلاعات و اخبار برند شما فاصله دارد. «منطقه راهبری» ایمیل شما (چیزی که من دوست دارم اینجوری صدایش کنم) می تواند به صورت اختصاصی برای یک فرد یا یک موسسه باشد. این امر آن فرد یا موسسه را خوشحال می کند که این ایمیل تنها برای آن ها و به صورت ویژه ارسال شده است.

 

  • هرچه از اطلاعات بیشتری در ایمیلتان استفاده می کنید، باید طراحی زیباتری هم داشته باشید

هر کاری که انجام دادید و هر چیزی که در ایمیلتان نوشتید، در آخر مطمئن شوید که امضایتان خسته کننده نیست. همیشه بعد از اینکه همه کارتان را انجام دادید یک بار دیگر پیغامتان را مطالعه کنید، حتی زمانی که پیغام یک مخاطب را با دو حرف OK پاسخ داده اید! امضای ایمیل باید این شکلی باشد: جایی برای برداشتن شماره تلفن و آدرس و یا آشنایی بیشتر با برند شما.

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

یک دیدگاه

  1. mojtaba

    مهر ۱, ۱۳۹۴ در ۳:۵۲ ب.ظ

    باسلام خدمت خانم مهندس شمشیردار
    تشکربابت مقالات ومطالب مفیدوسودمندشمادوست گرامی
    وآرزوی موفقیت روزافزون درکلیه مراحل زندگی

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *