خانه مقالات برندینگ ۵ توصیه ی کلیدی و مهم برای طراحی برند جهانی

۵ توصیه ی کلیدی و مهم برای طراحی برند جهانی

2 ثانیه خوانده شده
۲

در جهان امروزی، با گسترش استفاده از اینترنت این فرصت حتی برای کوچکترین شرکت ها نیز وجود دارد که در یک محیط بین المللی به رقابت بپردازند و از سراسر جهان مخاطبانی گسترده نیز داشته باشند. اگر چه داشتن برندی که بتواند در سطح جهان موفق باشند و در محیط های جغرافیایی متفاوت و فرهنگ های مختلف قابلیت تطابق و سازگاری داشته باشد و بتواند پیام خود را به درستی انتقال دهد کاری بسیار دشوار است اما امکان پذیر است. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که با رعایت آنها می توان درصدد ایجاد برندی جهانی بود.

 

  1. برند شما باید کاملا بیانگر هویت کسب و کارتان باشد.

اگر به فکر ایجاد برندی هستید که بتواند در طولانی مدت در سطح جهان نیز فعالیت داشته باشد و مخاطبانی گسترده داشته باشید باید بتوانید برندی ایجاد کنید که به خوبی خود را در هر فرهنگی نشان دهد و تمایز ها و شباهت های نگرش های مختلف در جوامع مختلف را در نظر بگیرد. به عبارت دیگر برای داشتن برندی جهانی باید نگرش و بینشی جهانی داشته باشید و کالا ها و خدمات خود را فقط محدود به یک منطقه نکنید. به دنبال برندی باشید که بتواند در هر کجا معنا و مفهوم خود را پیدا کند.

  1. دلایل وجودی برند و به عبارتی دیگر "داستان برند" خود را هیچ گاه فراموش نکنید.

ایجاد هویتی مشخص برای یک برند و حفظ آن توسط داستان برندتان امکان پذیر است. گسترش حس عاطفی نسبت به برند و داشتن داستانی اثر گذار که باعث می شود چهره ی پایدار و متمایزی برای شرکت ایجاد کند و مصرف کنندگان نیز به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند در جهانی شدن برندتان بسیار مهم است. اینکه بتوانید داستانی برای برند خود ایجاد کنید که مخاطبان مختلف در نقاط مختلف از جهان بتوانند حس مثبتی نسبت به آن داشته باشند اهمیت زیادی دارد. به برند های معروف دنیا فکر کنید مانند: نایک، کوکا کولا، اپل و… . چه چیزی باعث شده است که در سراسر جهان آنها را بشناسد و حس متفاوتی به آنها داشته باشند. مخاطبان جهانی خود را بشناسید تا بتوانید پیام درستی انتخاب کنید و به آنها انتقال دهید.

  1. به دنبال معنا و مفهوم و پیام جهانی باشید

برند ها باید به دقت هم به بعد کلامی و هم به بعد تصویری خود دقت کنند تا مطمئن باشند که پیام آنها به درستی به مخاطبان مختلف منتقل می شود. بسیار دیده شده است که نام بسیاری از برند ها در زبان های دیگر معنا و مفهوم خوبی در بر نداشته است. بنابراین باید در نظر داشته باشید که پیام برند شما به هر زبانی با مفهوم درستی انتقال داده شود و بعد تصویری آن نیز مورد پذیرش مخاطبان با فرهنگ های مختلف باشد. معمولا استفاده از رنگ ها به جای استفاده از تصاویر برای برندهایی که در فکر جهانی شدن هستند مناسب تر است. چرا که رنگ ها اغلب معنا و مفهوم یکسانی در اکثر فرهنگ ها دارند و تقریبا انتقال دهنده ی حس یکسانی به همه ی مخاطبان هستند بر عکس بسیاری از نماد ها و تصاویر.

  1. تمرکز بر داشتن یک نماد قوی برای برند

بسیاری از برندهای بزرگ دنیا مانند نایک و اپل تمایز و برتری خود را تا حدی از طریق یک زبان تصویری و ایجاد نمادی بسیار قدرتمند و جهانی به دست آوردند. فراموش نکنید که این چیزی بیش از فقط یک تصویر است و دربردارنده ی معنا و مفهومی خاص و تعهدی ویژه نسبت به مخاطبان است. البته بدان معنا نیست که فقط یک نماد قوی می توانند موثر باشد و داشتن یک نام قدرتمند نمی توانند هم پای یک نماد باشد. یک نام نیز اگر به درستی و با دقت و با در نظر گرفتن شرایط جهانی انتخاب شود بدون داشتن نماد نیز می تواند بدرخشد.

  1. همکاری با مخاطبان خود را در ایجاد برندتان فراموش نکنید

سعی کنید به گونه ای برند خود را معرفی کنید که تمامی شبکه ها و مجامع موجود از وجود شما خبر دهند و اعتبار کسب و کار و قدرت های تصمیم گیری شما را نشان  دهند. مخاطبان خود را تشویق کنید تا نقشی در ایجاد برند شما داشته باشند و وفاداری دائمی آنها را تضمین کنید. ایجاد ارتباطات شخصی و احساسی گاه می تواند پیوند بسیار محکمی میان شما و مخاطبان ایجاد کند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تنها وجود نامی برتر و پیوندهای احساسی کافی نیست. آنچه مشتریان به خاطر می سپارند علاوه بر این موارد، تجربه های کاری شما و موفقیت و عمل به تعهدهایتان است.

۲ دیدگاه ها

  1. امیر حسین

    خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ در ۷:۵۷ ب.ظ

    با سلام و عرض ادب

     لطفا متن نوشته خود را در حالت جاستیفای به سایت ارسال کنید اینطوری متن خیلی بهتر میشه  خواهش میکنم این یه مورد رو رعایت کنید تا موقع خوندن حال کنیم مثل یه وبسایت فوق العاده که همه چیز رو نظم کار میکنه

    پاسخ دادن

  2. پژمان پاکدامن

    خرداد ۲۵, ۱۳۹۶ در ۸:۴۷ ق.ظ

    جناب امیر حسین 

     

    با تشکر از توجه شما 

     

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *