خانه مقالات برندینگ ۳ سؤال که در هنگام تصمیم‌گیری بین “بازاریابی مبتنی بر محتوا” و “تبلیغات محلی” باید مورد توجه قرار گیرند.

۳ سؤال که در هنگام تصمیم‌گیری بین “بازاریابی مبتنی بر محتوا” و “تبلیغات محلی” باید مورد توجه قرار گیرند.

7 ثانیه خوانده شده
۰

تبلیغات بومی (محلی)

جدال میان کوکا و پپسی، این جنگ به همان میزان که تعیین‌کننده است، تفرقه‌افکن نیز می باشد. طرفداران هر طرف، بدون توجه به میزان مخالفت‌هایی که با آنها می‌شود، با استدلالاتشان آمادۀ دفاع از مواضع خود هستند.

 

به موازات رقابت مستقیم تبلیغات بومی و بازاریابی محتوا بر سر وجوه بودجه، جنگ مشابهی نیز در دنیای بازاریابی در حال شکل‌گیری است. شرکت‌ها با آمادگی برای تلاشی سخت، به دنبال دستیابی به بهترین نتایج نیز هستند و صنعت منتظر است تا ببیند که کدام استراتژی ضربۀ نهایی را به حریف وارد خواهد ساخت.

بازاریابی محتوا، همانگونه که توسط مؤسسۀ بازاریابی محتوا تعریف شده، عبارتست از «فرایند خلق و توزیع محتوای ارزشمند و مربوط برای جذب، کسب و تعامل مخاطبانِ هدف که به خوبی تعریف و درک شده باشد با هدف تشویق اقدامات سودمند مشتریان». این محتوا می‌تواند شامل پست‌های اجتماعی-رسانه‌ای، نوشته‌های وبلاگ، مقالات و گرافیک اطلاع‌رسان باشد که از طریق تبادل‌نظر رسانه‌‌ای، اشتراک‌گذاری اجتماعی و تبلیغات دیجیتال توزیع می‌گردد.

 

تبلیغات بومی عبارتست از محتوای پردازش شده (معمولاً یک مقاله) که توسط یک تبلیغ‌گر نوشته می‌شود ولی در فرم ناشران به چاپ می‌رسد؛ گویی که توسط هیأت تحریریه و در یک منبع ویژۀ خبری آنلاین یا بلاگ درج و منتشر شده است.
برای جلوگیری از ایجاد سردرگمی، در زیر لیستی از سه سوال آورده شده تا پیش از تصمیم‌گیری راجع‌به مناسب بودن بازاریابی محتوا و یا تبلیغات بومی برای برندتان، آنها را از خود بپرسید:

  1. هدف من چیست و چگونه موفقیت را اندازه خواهم گرفت؟

معیارها بسیارند- برداشت‌ها، امتیازات کلیکی، لایک‌ها، به اشتراک‌گذاری‌ها، کامنت‌ها- و مشخص کردن چیزی که می‌خواهید اندازه بگیرید تصویری واضح از نمای موفقیت برای هر کمپین در اختیار شما خواهد گذاشت. اگر به دنبال شناخت گستردۀ برند خود هستید، تبلیغات بومی می‌تواند میلیون‌ها برداشت «بالقوه» و تبادل کلیک با وب‌سایتتان را در اختیار شما قرار دهد، البته در صورتی که به مخاطبین مناسبی خدمت کرده باشید. چنانچه به دنبال تعامل هستید، بازاریابی محتوا می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

 

برای مثال، محتوای اجتماعی را می‌توان بر روی گروه‌های خاصی از مردم هدف‌گیری کرد و پلتفرم‌هایی که تحلیل‌های نهایی مناسبی دارند که استانداردهای کیفیت و جمعیت‌شناسی را در اختیار شما قرار می‌دهند و آگاهی‌هایی در رابطه با اینکه چه کسی با چه نوع محتوایی درگیر است فراهم می‌کنند. این نقطه‌داده‌ها را با نرم‌افزار تحلیلی ترکیب کنید تا تصویری مناسب از موفقیت کمپین به دست آورید. محتوای تبلیغات بومی در سایت‌های ثالث قرار می‌گیرد تا بدین‌ترتیب مشخص شود چه استانداردهایی را سایت می‌تواند پیش از راه‌اندازی کمپین فراهم نماید.

 

 

بودجه من چقدر است؟
در مقایسه با قیمت تبلیغات سنتی، تبلیغات بومی بسیار ارزان به نظر می‌رسند و در دنیای تبلیغات دیجیتال می‌توانند بسیار قدرتمند ظاهر شوند.

در مقابل، سپردن بازاریابی محتوا به خروجی‌های رسانه‌ای تأثیرگذار یک شیوۀ کم‌هزینه برای دستیابی به مشتریان بالقوه است و می‌تواند از طریق دپارتمان بازاریابی یا آژانس خارجی ترتیب داده شود. رسانه‌های اجتماعی به گسترش محتوای شما کمک می‌کنند و حتی صرف هزینه برای یک تبلیغ کوچک دیجیتال بر روی این پلتفرم‌ها می‌تواند به مخاطبین هدفی دست یابد که ممکن است این محتوا را بخوانند.

  1. دستیابی به مخاطبین هدف تا چه اندازه حائزاهمیت است؟

دستیابی به مشتریان درست در زمان مناسب و با پیام مناسب شعاری است که احتمالاً اغلب ما در مراسم آغازین بازاریابی یا شنیده ایم یا خود نیز آن را بیان کرده ایم. این شرط‌بندی برای نفوذ در صورتی قابل دستیابی است که محتوا به درستی هدف‌گیری شده باشد.

کمپین‌های محتوای بازاریابی می توانند کنترل بیشتری بر روی زمان و کسانی که محتوای شما را می‌بینند بدهند. شبکه‌هایی همچون فیس‌بوک و توئیتر به شما اجازه برنامه ریزی و بازاریابی هدفمند و اختصاصی را بر روی منافع و رفتار مشتریان بالقوه‌تان می‌دهند که می‌تواند عمر محتوای شما را به میزانی که افراد در آن مشارکت می‌ورزند، گسترش بخشد. با بهره‌برداری از توانمندی‌های هدف‌‌گیری تبلیغات دیجیتال، شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مطالب توسط مخاطبین بازار هدف درست دیده می‌شود.

 

از طریق تبلیغات بومی به مخاطبان زیادی می‌توان دسترسی پیدا کرد، ولی اطمینان از مخاطبین درست مستلزم دقت زیادی است. سایت‌های مختلف سطوح و شیوه‌های گوناگونی از هدف‌گذاری را ارائه می‌دهند. لذا باید بررسی کرد که آیا می توان تبلیغات خود را فراتر از مقیاس‌های ساده‌ای همچون سن، جنس و وضعیت تأهل هدف قرار داد یا خیر. همچنین اغلب کمپین‌های تبلیغات بومی یکه باقی می‌مانند بدین معنا که تنها در یک سایت ظاهر می‌شوند. به منظور گسترش دسترسی خود، یا باید یک کمپین دیگر راه‌اندازی کرد و یا مطالب موجود در کانال‌ها را ارتقا بخشید.

در محیط بی‌ثبات بازاریابی امروز که در آن بازاریابان در حال مبارزه برای یافتن آمیختۀ ایده‌آل هستند، گزینه‌ها بسیارند. در حالت ایده آل، بازاریابی محتوا و تبلیغات بومی درکنار یکدیگرند و نه مبارز. این دو در هماهنگی با هم بیشترین نظارت را بر روی محتوای شما ایجاد خواهند کرد. با انتخاب هر آمیختۀ بازاریابی، مطمئن شوید که تمامی آنها در راستای اهداف سازمان شما هستند و در سیلوهای جداگانه فعالیت نمی‌کنند.

 

منبع:entrepreneur

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code