خانه مقالات برندینگ ۱۲ اصل اساسی برای طراحی نام تجاری

۱۲ اصل اساسی برای طراحی نام تجاری

5 ثانیه خوانده شده
۰

نام تجاری چیزی  است که شما باید برای طراحی آن از روز اول تمرکز کنید این کار بسیار آسان و مقرون به صرفه است هرچند این کار شاید در نگاه اول دشوار به نظر بیاید که شما چگونه آن را شروع کنید.
این ده راهنمایی  را برای ماندن در مسیر درست طراحی در ذهن خود نگه دارید تا  اطمینان حاصل شود  که شرکت شما از روز نخست بهترین خود را ارائه می دهد:
۱)کلاسیک بمانید
کلاسیک به معنای خسته کننده و کسل آور نیست قطعا به معنی قدیمی و کهنه هم نیست. بیشتر به معنی اصیل بودن است. برای این کار  ازفونت های سنتی و رنگ های قدرتمند با ماندگاری بالا استفاده کنید و این امکان را به  برند بدهید که برای چندین دهه قابلیت دیده شدن را داشته باشد. هدف نیز همین است درست است؟
۲) نام تجاری با شرکت تطابق داشته باشد
این امکان وجود داشته باشد تا هر کس بتواند با دیدن لوگو به ماهیت کسب و کار پی ببرد اجازه بدهید که طرح ماموریت و بیانیه ی کسب و کار شما را در لوگو نشان بدهد به طور مثال اگر کسب و کار شما  ترامپولین (از وسایل تمرینی ژیمناستیک) یا یک باشگاه ورزشی می باشد اطمینان حاصل کنید که این هیجان در لوگوی شما نشان داده می شود.
۳)اطمینان حاصل کنید که با دیگر کسب و کار ها به اشتباه گرفته نشود
گاهی اوقات این اتفاق غیر عمدی است، و در واقع بعضی از شرکت ها با استفاده از لوگوی شرکت های دیگر سعی در طراحی لوگوی مخصوص به کسب وکار خود را می کنند با دریافت نظرات و پیشنهادات متعدد اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما با شرکت و یا کسب وکار دیگری اشتباه گرفته نشود.
۴)اطمینان حاصل کنید که بر روی سیستم عامل های مختلف کار می کند
آیا  می خواهید نام تجاری و لوگوی شما  در گوشی های هوشمند، در تابلوهای تبلیغاتی و در روزنامه ها با کیفیت پایین چاپ شود و یا اجرا شود ؟ این مسئله نیاز به تجدید نظر در حجم لوگو دارد

۵)از بیش از دو رنگ استفاده نکنید
رنگ های سیاه و سفید  را به حساب نمی آوریم، اما فراتر از آن ها تنها برای یک یا دو رنگ طراحی را مد نظر قرار دهید.

 

۶)هر چه کمتر بهتر (بیشتر منظور را می رساند)
 برای انتخاب فونت، رنگ، تعداد واقعی خطوط و هر چیز دیگری این مسئله صدق می کند.  نگاهی به نام تجاری برخی از بزرگترین شرکت ها مانند مترو، استارباکس بیندازید. در واقع آنها با حداقل ها به رسمیت شناخته شدند و متمایز گشته اند.
۷)به یاد داشته باشید نام و اسمی برای زندگی بر گزینید
یکی از چیزهای هیجان انگیز و در عین حال کسالت آوردر طراحی برند انتخاب اسمی در مورد شروع یک کسب و کار است . سخت نگیرید و سعی کنید نامی را انتخاب کنید که آسان تلفظ شود و راحت در ذهن بماند.
۸)شعار را تحت هفت کلمه عنوان کنید
اگر شما از شعار به طور منظم در  معرفی نام تجاری خود  استفاده می کنید  باید به خاطر داشته باشید هر چه شعار کوچکتر و دارای کلمات کمتری باشد تاثیرش بیشتر خواهد بود  مانند مک دونالد، “من آن را دوست دارم،” “I’m loving it,”

۹) مقدار زیادی از فضا را سفید بگذارید
فضای سفید فضای آزادی است که به چاپ می رسد، و همچنین اجازه می دهد تا نام تجاری شما بهتر و موثر تر بیان شود .لکه سیاه و / یا رنگ غیرجذاب این قابلیت را ندارد.
۱۰) از خطوط تیز کمتر استفاده کنید
خطوط که برای نام تجاری انتخاب می شود تقریبا همیشه باید کمی نرم تر و صاف تر باشد. اگر شما با خطوط تیز و لبه بخواهید کار کنید، مانند “W” در WENDY می بنیید،  هم منسوخ شده، و هم ناخوشایند  و بیش از حد رسمی است.
۱۱) تناژ رنگ گرم یا سرد را  با دقت انتخاب کنید
در هنگام انتخاب یک طرح  برای رنگ، قبل از انتخاب بین رنگ ها در نظر  داشته باشید چه نوع  حسی را به مخاطب خود می خواهید القا کنید حس هیجان و یا احساس آرامش؟  برای گرمی و خنکی از تن های مختلفی در طراحی می توانید استفاده کنید اما در انتخاب بسیار دقت کنید تا هارمونی وجود داشته باشد. ۱% حروف در EBAY   در نور قهوه ای مایل به زرد، مشخص شدهاست . اگر از رنگ  فیروزه ای  می شد به نظر چگونه بود ؟ افتضاح! رنگ های اصلی در هر حرف، درخشان تر نشان داده می شود.
۱۲)قسمتی  از “شما” در آن قرار گیرد
اگر  این شرکت شما است بنابراین، شما شایستگی این را دارید  که کمی در آن باشید. شاید شما به رنگ و یا چیز خاصی علاقه دارید می توانید از هر چیزی که به آن علاقه دارید الهام بگیرید و از آن استفاده کنید تا در نهایت نام تجاری منحصر به فرد خود را داشته باشید
مهمتر از همه، این  طراحی چهره ای از کسب و کار شما است و مطمئنم که نمی خواهید آن را به دست یک تازه وارد بدهید.

نویسنده : پژمان پاکدامن

منبع : فرصت امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *