خانه مقالات برندینگ ۱۰ ابتکار شرکت های مسئول اجتماعی

۱۰ ابتکار شرکت های مسئول اجتماعی

26 ثانیه خوانده شده
۰

وجدان شرکتی یعنی ارائه چیزی (حتی فراتر از توان شما) به جامعه که سبب حفظ و پایداری کسب و کار شما می شود. داشتن یک فرهنگ اجتماعی خوب به کارکنان شما اطلاع می دهد که آنها برای چیزی بزرگتر از خود کار می کنند؛ کسب و کار آنها یک بعدی نبوده و مهمتر از همه اینکه به مردم اهمیت می دهند. ما نیز اعتقاد راسخ داریم که آنچه شما به دنیا عرضه می کنید، تعیین می کند چه چیزی از آن دریافت نمایید. مردم می خواهند کارهای مهمی انجام دهند. شرکت هایی که کارمندان را تشویق به شرکت در فعالیت های داوطلبانه و خدمت می کنند، محیط رضایت بخشی برای کار را فراهم می کنند. کسب و کارها فرصت های منحصر به فردی برای کمک به جامعه دارند طوری که سبب تقویت اهداف کارکنان آنها و ماموریت شرکت شود.


این ۱۰ شرکت مسئول اجتماعی می دانند چگونه فراتر از شرکت خود تاثیرگذار باشند:

۱۰- تامس: شعار "یکی برای یکی" عبارت شناخته شده ای است. این شرکت اخیرا با اهدای بخشی از درآمد حاصل از فروش عینک آفتابی خود به کودکان نیازمند به چشم پزشکی، ارزش خود را بالا برده است. اما تنها مصرف کنندگان در کار خوب اجتماعی تامس دخیل نیستند، بلکه کارکنان آنها را نیز شامل می شود. کارکنان تامس در نمایشگاه کفش سالانه شرکت کرده و انواع محصولات را به کودکان اهدا می کنند. حرفه آنها به طور خاص نشان دهنده کارکنانی است که می خواهند تغییراتی در زندگی ایجاد کرده و بخشی از یک جنبش باشند.

۹- لینکداین. کارکنان لینکداین یک روز جمعه از هر ماه را در Inday شرکت می کنند. هدف Inday خدمت رسانی به جامعه از طریق منابع و فعالیت های داوطلبانه کارکنان است. هر Inday دارای موضوع مختلفی بوده و به بخش های متنوع امکان می دهد برای هدف مشترکی گرد هم آیند. فعالیت های Inday از سخنرانان مهمان در زمینه عدالت جهانی گرفته، تا شروع برنامه های آموزش جهانی، و داوطلب شدن در جوامع محلی شامل می شود.

۸- PG & E : این شرکت به نوبه خود به جامعه کالیفرنیا خدمت می کند. کارکنان آن در روز زمین، به پاک سازی ۱۸ پارک ایالتی می پردازند. آنها با ارائه پنل های خورشیدی برای خانه های جدید اعضای داوطلب موسسه خیریه مسکن برای همه هستند. فعالیت های داوطلبانه کارکنان بازدید در بخش داخلی خانه و همچنین شرکت در برنامه های غذایی مختلف برای افراد نیازمند به مراقبت و تامین هزاران پوند مواد غذایی را شامل می شود. کارکنان به سواحل کالیفرنیا نیز اهمیت می دهند.

۷- زاپوس: زاپو شرکتی است که با یک جعبه کفش، ازنظر اجتماعی تاثیرگذار است. فرهنگ شرکتی زاپو که بر سلامت کارکنان خود تمرکز کرده، معروف است و آنها ماموریت دارند دنیا را مکان بهتری، برای زندگی تبدیل کنند. همچنین مقدار بسیار زیادی از کالاهای زاپو به سازمان های خیریه اهدا می شود. کارکنان آنها حتی بابت زمانی که در تایم استراحت هستند، پول دریافت می کنند، چون زاپو می داند تنها ساعات کاری ۹-۵ نیست که مهم می باشد.

۶- کارکنان جنرال الکتریک داوطلبانه بیش از ۱ میلیون ساعت در هر سال کار می کنند! کمک های مالی این شرکت شامل مراکز ارشد، کودکان مبتلا به اوتیسم، برنامه های سواد آموزی بوده اما از فضاهای شهری در بین برنامه های بسیار دیگر غفلت داشته اند. شرکت جنرال الکتریک در روز جامعه جهانی، جهت رسیدگی به پروژه های ضروری سراسر جهان اقدام می کند.آنها می دانند که دست یاری از خود آنها شروع شده و در سراسر جهان گسترده می شود.

۵- طرح های سیسکو هر جنبه ای از زندگی روزمره را پوشش می دهد. پروژه های جهانی آنها شامل آموزش، بهداشت و درمان، توانمندسازی اقتصادی، و امداد رسانی به مناطق نیازمند می باشد. کارکنان سیسکو بصورت داوطلبانه بیش از ۱۶۰٫۰۰۰ ساعت در سال در سراسر جهان کار می کنند. تیم کارکنان سیسکو به نام شوراهای مدنی در جوامع محلی خود از طریق برگزاری برنامه ها و پروژه های کمک مالی فعالیت دارند. سیسکو از کارکنان خود می خواهد تا " بخشی از این معادله باشند: شما + شبکه = تاثیر چندین برابر. "

۴- کارکنان شرکت Deloitte هم فرصت شرکت در کنفرانس هایی که به کار آموزشی در سازمان های داوطلبانه و غیر انتفاعی می پردازند، و هم فرصت ارائه آنها را دارا می باشند. شنیده اید می گویند ماهی گیری را به فردی یاد دهید بهتر از آن است که به او ماهی دهید؟ شرکت Deloitte خوب می داند آموزش کارکنان با مهارت های ناشی از برنامه های داوطلبانه و غیر انتفاعی اثرات بلند مدتی نسبت به سفر داوطلبانه کارمندان خواهد داشت.

۳- وریزون " به حمایت از سخاوت کارمندان خود" مفتخر است. برنامه تطبیق هدایای ورایزون مطابق کمک های مالی کارکنان به موسسات واجد شرایط می باشد. روح بخشیدن در اینجا پایان نمی پذیرد. آنها به تشویق کارکنان به کارهای داوطلبانه می پردازند. اگر کارکنان بیش از ۵۰ ساعت برای یک سازمان کار کنند، می توانند ۷۵۰ دلار پاداش دریافت کنند.

۲- دل (Dell) حامی بیش از ۴۶۱۵ سازمان خیریه در سراسر جهان است. برنامه YouthConnect شرکت دل، امکانات آموزشی و تکنولوژی را در ۱۱ کشور جهان فراهم می کند. چالش نوآوری اجتماعی شرکت دل از دانشجویانی که برای پیشبرد پروژه هایی که به حل مشکلات اجتماعی کمک می کند، می پردازند، حمایت مالی و اطلاعاتی می کند.
برنامه امداد رسانی شرکت دل، کمک خوبی به جوامع متاثر از بلایای طبیعی در سراسر جهان فراهم می کند. کارکنان شرکت دل نیروی خوب اجتماعی محسوب می شوند.

۱- شرکت آی بی ام: آی بی ام معتقد به سئولیت اجتماعی شرکت ها می باشد. پروژه های اجتماعی خوب آنها در تمامی مسائل اجتماعی گسترش یافته است. کارمندان در فعالیت های زیست محیطی، توسعه اقتصادی جامعه، آموزش، بهداشت، سوادآموزی، زبان و فرهنگ داوطلبانه فعالیت دارند. طرح داوطلبانه سالیانه آنها با عنوان "جشن خدمات" بیش از ۳۰۰۰۰۰ ساعت خدمات رسانی را شامل می شود. همچنین آی بی ام با ایجاد " انجمن تقاضامحور" کمک می کند کارکنان و بازنشستگان فرصت های داوطلبانه آموزشی و تعیین سطح را پیدا نمایند.


طرح های اجتماعی خوب یکی از راه هایی است که می توانید ماهیت فعالیت های یک شرکت را نشان دهید. کارکنان می خواهند بدانند برای شرکتی کار می کنند که ارزش آنها با خودشان همخوانی دارد. این ۱۰ شرکت نشان می دهند که مسئولیت اجتماعی صرفا یک کلمه تبلیغی نیست.

ترجمه و تدوین : گروه برنداِبات 

منبع ترجمه: http://urlyar.ir/oG

.

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

  • اصول مسئولیت اجتماعی شرکت ها

    سه اصل اساسی برای مسئولیت اجتماعی شرکت وجود دارد که تمامی فعالیت های مرتبط با مسئولیت اجتم…
  • مسئولیت اجتماعی چیست

    مسئولیت اجتماعی سازمان چیست؟

    مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان یا (CSR (corporate social responsibility شامل موضوعاتی مرتبط …
  • بازی برد-برد

    بررسی منوی نابینایان پرپروک در چند سال گذشته توجه سازمان‌های ایرانی بیش ‌از پیش به مسئولیت…
  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …
  • علی آزادی منش- ویژه نامه نوبهار 97

    برنامه ریزی و تمرکز روی برندسازی

    گشت گرداگرد مهر تابناک، ایران زمین روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین ای تو یزدان، ای تو …
  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ ایستگاه نخست مدت ها بود تصمیم به نگارش کتابی در مورد ر…
  • برندینگ خلق تمایز

    خلق تمایزی حساب شده

    یک وقتی، جایی وینستول چرچیل فقید گفت که ما ساختمان ها را طراحی می کنیم و پس از آن، آن ها م…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code