خانه مقالات برندینگ چگونه کسب و کار خود را زنده نگه داریم

چگونه کسب و کار خود را زنده نگه داریم

6 ثانیه خوانده شده
۰

برندسازی یکی ازمهمترین بخش های مورد تمرکز و توجه در هر کسب و کاری است که منجر به ایجاد تمایز با رقبا و سودآوری بیشتر می شود. بدون داشتن برندی قدرتمند، شاید نتوان حیات طولانی مدت و موفقی را برای یک کسب و کار تصور کرد.

به اعتقاد گروه علمی سایت برندابات برای داشتن کسب و کاری موفق، باید از ابتدا پایه های آن را به درستی بنا کنید و تمامی تلاش هایتان بر اساس یک سری اصول و قواعد مشخص، پیش رود. این اصول و قواعد، همان اصولی هستند که شرکت هایی مانند کوکاکولا و اپل و دیگر برندهای معروف دنیا از آنها تبعیت کرده اند.

 

  1. داشتن طراحی جذاب: زمانی که صحبت از خلق یک برند به میان می آید، زیبایی شناسی یکی از مولفه های بسیار مهم در این زمینه است. از رنگی که برای معرفی برند خود استفاده می کنید تا زاویه ها و منحنی های تصویر لوگو، همگی دارای یک تاثیر و تفسیر روانی متفاوتی هستند که مخاطبان با نگاه به آن ها به صورت غیر ارادی آن را درک می کنند. آمارها نشان می دهند که رنگ ها قدرت تشخیص افراد را تا ۸۰% افزایش می دهند. بدین معنا که برای انتقال مفهوم درست، باید بتوان رنگ مناسبی را نیز متناسب با مفهوم و مضمون مورد نظر، انتخاب کرد. همچنین باید بتوانید تمامی المان هایی که به صورت غیر مستقیم می توانند بر ذهن مشتریان تاثیر بگذارند و قدرت جذب بالایی دارند را شناسایی کنید. فراموش نکنید که هر چه یک طرح ساده تر باشد، نه تنها ادراک و تشخیص آن توسط مشتریان با سرعت بیشتری انجام می شود، ماندگاری و به خاطر سپردن آن نیز برای مخاطبان بیشتر خواهد بود.

 

  1. ثبات در ارائه ی خدمات: برندهای موفق، رشد خود را در سازگاری با شرایط جستجو می کنند. از طراحی لوگو گرفته، تا پیامی که به مشتریان خود انتقال میدهید و یا حتی تبلیغات، هرچه هست باید از استمرار و ثبات نسبی برخوردار باشد. تجربه ی مشتریان از برند شما، درک آنها از تمام کسب و کارتان را رقم میزند و در نهایت به وفاداری یا عدم وفاداری نسبت به برند شما منجر می شود. بدین منظور، در نظر گرفتن پیام متناسب با اهداف اصلی برندتان اقدامی مهم می باشد.

 

با برندابات بخوانید، بیاموزید و قدرتمند شوید.

  1. هویتی منحصر به فرد برای برندتان ایجاد کنید تا مشتریان تمایل داشته باشند خود را با برندتان معرفی کنند. اغلب افراد به دنبال شرکت ها و برندهایی هستند که با ارزش های ایده آل آنها همخوانی داشته باشد. این بدان معناست که فرهنگ برندتان باید با شخصیت و فرهنگ مشتریان بازار هدفتان تطابق داشته باشد تا بتوان ارتباطی منطقی بین آنها برقرار کرد. مشتریان برند شما را از طریق تمایزات آن نسبت به سایر رقبا شناسایی می کنند. یک مدل مناسب برای ارزیابی هویت برندتان ساختاری است به نام “منشورهویت برند” که توسط شخصی به نام Jean-Noel Kapferer متخصص در زمینه ی برندینگ، طراحی شده است و دارای ۶ جنبه می باشد.
  • ترکیب و ساختار برند
  • شخصیت
  • فرهنگ
  • ارتباطات
  • انعکاس برند
  • خود شناسی(خویشتن شناسی)

طبق این سیستم، موفقیت برند متکی بر چگونگی ارتباط بین هریک از این شش عامل است.

 

  1. شناخت کامل و دقیق از مشتریان: به میزانی که یک برند از بازار هدف خود اطلاعات کافی داشته باشد، میزان موفقیت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بسیاری از برندهای موفق، سال های متوالی صرف مطالعه ی مشتریان و کسب اطلاعات کامل از آنها کرده اند.  اطلاعاتی همچون الویت های مشتریان، میزان درآمد، هرم سنی، سلیقه ها و بسیاری اطلاعات دیگر که می تواند در پروژه ی برندسازی مفید باشد. داشتن اطلاعات کافی از مشتریان، به جایگاه یابی مناسب برند نیز کمک می کند و مشکلات ناشی از جایگاه یابی نامناسب را به حداقل می رساند.

 

  1. به تعهدات خود عمل کنید: بسیاری از کسب و کارها در هنگام شروع کار خود، آرمان ها و اهداف گوناگونی دارند که متاسفانه تنها انتظاراتی را برای مشتریان خود ایجاد می کنند بی آنکه بتوانند در آینده به آنها پاسخ دهند. لذا پس از مدتی وفاداری و اعتماد مشتریان خود را از دست می دهند. همان طور که قبلا نیز بسیاراز آن سخن گفته شده است، کلید موفقیت برند، در ابتدا تعیین اهداف و آرمان های ساده ای است که بتوان به آنها دست پیدا کرد و با گذشت زمان و کسب تجربه ی بیشتر در کار می توان به اهداف بزرگ تری نیز دست پیدا کرد.

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات
گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

 

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *