خانه مقالات بازاریابی چگونه می توان وبسایتی خوب و کارآمد طراحی کرد؟

چگونه می توان وبسایتی خوب و کارآمد طراحی کرد؟

1 ثانیه خوانده شده
۱

این سوال که “چه چیزهایی می تواند به ساخت وبسایتی خوب کمک کند”، بستگی بسیار زیادی به هدف آن وبسایت دارد. برای مثال آنچه یک شرکت بازرگانی برای وبسایت خود نیاز دارد با آنچه که یک مدرسه باید برای وبسایت خود در نظر میگیرد، مقوله هایی کاملا جدا هستند و نمی توان ویژگی های مشخصی را برای هر دو به یکسان در نظر گرفت. با این وجود، معیارهای پایه ای و مشخصی نیز وجود دارد که صرف نظر از نوع وبسایت باید همواره مورد توجه قرار گیرند. از جمله مفید بودن سایت و مطالب، کاربری و راهنمایی مناسب ، دسترسی آسان، جذابیت های ظاهری، محتوای مناسب و … . در حال حاضر بیش از ۶۰۰میلیون وبسایت وجود دارد که بسیاری از آنها نیز اصول پایه ای برای داشتن یک وبسایت خوب را دارا نمی باشند. در ادامه به بررسی برخی از این ویژگی ها می پردازیم:

  1. اطلاعات ارزشمند و معتبر: فرقی نمی کند که اهداف وبسایت شما چیست، در هر صورت اطلاعاتی که شما در وبسایت خود قرار می دهید باید برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد. اگر مطالب قدیمی، با نگارش نامناسب، ناکامل و ناقص باشند، اولین قدم را برای از دست دادن مخاطبان خود را برداشته اید.
  1. کارآمدی و دسترسی ساده: مهم نیست چه میزان مطالب خوب، به روز و مفید در سایت خود قرار می دهید اگر دسترسی ساده ای برای آنها در نظر نگیرید و بازدیدکنندگان نتوانند به راحتی به مطالب مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. صفحات نامنظم، مطالب پراکنده، بخش بندی نامرتب، وجود لینک های متفاوت و زیاد و … همگی از جمله عواملی هستند که موجب سردرگمی مخاطبان می شوند.
  1. طراحی: ساده سازی، مهمترین خصوصیت یک وبسایت خوب است. چارتها، نمودارها و طبقه بندی های بیش از حد نیز خوانندگان را دچار مشکل می کند. استفاده از موزیک، انیمیشن و رنگ آمیزی های مختلف اگرچه می توانند جذابیت های ظاهری ایجاد کنند اما استفاده از آنها نیز باید به درستی باشد. هر وبسایت متناسب با نوع کاربری و هدف خود باید به درستی از عوامل مختلف استفاده کند. برای مثال استفاده از رنگ بندی های مختلف و یا انیمیشن های کارتونی، حقیقتا برای یک صفحه ی تجاری مناسب نمی باشد.
  1. دامنه: وبسایت هایی که نام ساده ای داشته باشند به سرعت توسط مخاطبان به خاطر سپرده می شوند و عاملی برای بازدیدهای دوباره را فراهم میسازد.
  1. راهنمایی و کاربری مناسب: بسیاری از وبسایت ها اگرچه مطالب مفید و مناسبی در خود جای داده اند،اما در راهنمایی و هدایت مخاطبان برای پیدا کردن مطالب مورد نیاز عملکرد ضعیفی دارند. این مورد بستگی به نوع طبقه بندی و سازماندهی مطالب دارد که هریک موضوع بندی مشخص و درستی داشته باشند. در حقیقت چیدمان مطالب نیز به اندازه ی به روز بودن مطالب از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

Armani - Banner online 790x63-01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *