خانه مقالات برندینگ چگونه می توان هر برندی را به “سوپر برند” تبدیل کرد؟

چگونه می توان هر برندی را به “سوپر برند” تبدیل کرد؟

6 ثانیه خوانده شده
۰

هر برندی می تواند، برندی نمونه و بی نظیر باشد اگر از ابتدا پایه های آن به درستی ساخته شود و در ادامه ی مسیر نیز با دقت و ژرف نگری به تمامی مسائل توجه داشته باشد.

  1. برای مخاطبان شما مهم نیست که چه کسی، از کجا و به چه طریقی برند شما را طراحی می کند و چه سابقه ای داشته است. آنچه برایشان مهم است فقط قضاوت در مورد برندی است که در آن لحظه می بینند و ارتباطی که بتوانند با آن برقرار کنند.

 

  1. آنچه که باعث نگرانی بسیاری از صاحبان کسب و کار و شرکت هاست این است که برندشان در یک رده ی متوسط قرار بگیرد و توان رقابت با برندهای دیگر را نداشته باشند. آنچه باید بدان توجه داشت “تغییر و تطابق” است. اگر نتوانید برند خود را با شرایط موجود وفق دهید به سرعت از صحنه ی رقابت حذف می شوید.

 

 

  1. به جای “سخنوری” ، عمل کنید: آنچه یک برند در عمل انجام می دهد نقش بسیار ارزشمندی در جایگاه آن برند و شرکت خواهد داشت. به جای آنکه درباره ی آنچه که می خواهید انجام دهید و درباره ی توانمندی ها و تمایز های برندتان مدام صحبت کنید سعی کنید در عمل آنها را نشان دهید. قدرت “عمل” بیش از “سخن” است. هم چنین فقط آن چه را بیان کنید که واقعا می توانید انجام دهید. در غیر این صورت صداقت شما در میان مصرف کنندگان به سرعت از بین می رود.

 

  1. بهترین برندها در فکر ایجاد وفاداری هستند. برندهایی که به دنبال ایجاد نامی پرآوازه هستند فقط در فکر منفعت های کوتاه مدت نیستند. افق دید آنها برای بلند مدت است تا بتوانند مشتریانی وفادار و دائمی داشته باشند.

 

 

  1. برند خود را جذاب کنید. همیشه در هر کجا کمی سرگرمی و تفریح نیز لازم است و در هر شرایطی چیزهای جالب نیز می توان پیدا کرد. وظیفه ی طراحان برند آن است که در عین ایجاد هویتی پایدار و با مفهوم، بعد سرگرمی و تفریح را نیز در آن برند ایجاد کرده تا به گونه ای تنوع نیز برای مخاطبان ایجاد شود.

 

  1. برند خود را به خوبی کنترل کنید. یک برند باید توانایی این را داشته باشد که ارتباط خوب و دو طرفه با مخاطبان خود برقرار کند به عبارت دیگر آنچه امروزه اهمیت دارد خواسته ها و نیازهای مردم است که یک برند باید بتواند آنها را درک و برطرف کند نه این که آنچه خود می پسندد را ارائه کند. درک نیازها و نظرات مخاطبان فقط از طریق ایجاد ارتباطی موثر امکان پذیر است.
  2. به تمامی حواشی برند خود نیز دقت داشته باشید. معمولا بسیاری از برند ها دوست دارند در یک بخش مشخص فعالیت کنند و خود را از تمامی حواشی به دور کنند اما گاه توجه به برخی از این مسائل، باعث ایجاد جذابیت هایی بیشتر در برندتان می شود و چهره ی برند شما بیشتر در میان مردم شناخته می شود.

 

  1. مرز ها و محدودیت های برند خود را به خوبی شناسایی کنید. اگر چه توجه به برخی حواشی و مداخله در آنها باعث ایجاد جذابیت در برندتان می شود اما موانع و مرزهای وجودی برند خود را فراموش نکنید تا چهره ی برندتان دستخوش تغییرات و حواشی نامناسب نشود.

 

 

  1. به خوبی عمل کنید و به دنبال کسب تجربه باشید. یک برند خوب باید بتواند به خوبی نیز مردم را تحت تاثیر قرار دهد و این کار فقط از طریق عملکرد خوب آن برند حاصل می شود. عملکرد مناسب و عمل به تعهدهای یک برند هسته ی اصلی “برتر” شدن است. شرایطی ایجاد کنید که به جای آنکه شما به دنبال جذب مصرف کنندگان و مخاطبان باشید، مصرف کنندگان همواره به دنبال برند شما باشند.
  2. فراموش نکنید که طراحی برند فرآیندی ادامه دار است نه مقطعی. سعی کنید از همان ابتدا به خوبی تفکر کنید و برنامه ریزی های درستی برای برند خود داشته باشید تا نتیجه ی خوبی در پی داشته باشد.
  3. داشتن برندی خوب معطوف به این است که همواره تغییر و تنوع را نیز در برند خود ایجاد کنیم. طراحی برند و استمرار آن برای سالیان طولانی همچون سفری است که هر لحظه از آن باید جذاببیت های مختلف و متفاوتی داشته باشد چرا که خواسته ی مصرف کنندگان نیز از شما همین است.
  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *