خانه مقالات برندینگ چه زمانی به برندسازی مجدد نیاز دارید؟

چه زمانی به برندسازی مجدد نیاز دارید؟

3 ثانیه خوانده شده
۰
برندسازی مجدد

برند شما، هویت اصلی کسب و کار شماست: مجموعه تمام ارزش ها، آرمان ها، خصوصیات و ویژگی های شخصیتی شرکت شما در مجموعه واحدی از استانداردهای قابل تشخیص خلاصه می شود. اما گاهی اوقات، حتی برند های محبوب نیز دچار بحران می شوند؛ آنها تسلیم فشار طبیعی گذر زمان و پیری می شوند، یا نمی توانند طبق روال گذشته استانداردها را رعایت کنند.

 

در این موارد، بهتر است با ارائه یک مفهوم جدید یا نوین کردن مفاهیم قدیمی به “بازسازی برند” بپردازند. از سوی دیگر، بازسازی برند در زمان اشتباه، ممکن است به طور جدی تصویر شرکت شما را به خطر بیاندازد. بنابراین، چگونه می توانید بفهمید که زمان مناسبی برای بازسازی شرکت شما فرا رسیده است یا نه؟

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

چرا نباید هر زمان که می خواهید به برندسازی مجدد یا بازسازی برند بپردازید

بازسازی برند تکنیکی نیست که تنها به دلیل اینکه “ایده خوبی به نظر می رسد ” یا چون بطور غریزی فکر می کنید باید آن را انجام دهید، به آن بپردازید. برند شما پایه و اساس تمام روش های بازاریابی و پیام رسانی دیگر شماست. بنابراین، تغییر آن هر چیز دیگری را در شرکت شما تحت تاثیر قرار می دهد. پس نباید بطور سرسری آن را انجام دهید. به علاوه، یکی از مهم ترین عوامل برندسازی موفق، عدم تغییر است. اگر شما بیش از اندازه و به سرعت یا در زمان نامناسبی تغییر کنید، به وفاداری مشتریان موجود خود به برندتان لطمه می زنید.

بنابراین، چه زمانی برای “بازسازی برند” مناسب است؟ برای این کار، پنج شاخص عبارتند از:

  1. تصویر قدیمی شما منسوخ شده باشد.

اولا، زمانی به بازسازی برند نیاز دارید که تصویر قدیمی شما منسوخ شده باشد. روند طراحی به سرعت تغییر می کند و در طول یک یا دو دهه، فونت، رنگ و اشکالی که در آن زمان عالی به نظر می رسید با گذشت زمان دمده شده و به حالت نوستالژیک درمی آید. در این موارد، بخش عمده برند می تواند دست نخورده باقی بماند و کافی است تغییرات سطحی داشته باشید، شکل لوگوی خود را تغییر دهید، برند خود را به روز کنید و آن را مطابق سلایق جدید تغییر دهید.

  1. می خواهید مخاطب جدیدی را هدف قرار دهید.

برند موثر، برندی است که به طور خاص برای یک مخاطب هدف ایجاد شده است. این چیزی است که باعث می شود یک برند مناسب باشد. اگر شما می خواهید شرکت تان مخاطب جدیدی را هدف قرار دهد، برند شما باید این موارد را رعایت کند. برندی که زنان میانسال را جذب می کند، برای پسران نوجوان جذابیتی ندارد. برای بقای خود باید در مورد تصویرتان تجدیدنظر کنید.

 

  1. رقیب جدیدی شما را تهدید می کند.

همچنین بازسازی برند می تواند یک حرکت دفاعی برای محافظت از کسب و کار شما در برابر ظهور یک رقیب جدید باشد. برای مثال، اگر شرکت جدیدی در بازار نمایان می شود که کاملا مشابه با شما است، افراد ممکن است موقع خرید گیچ شوند که از کدام شرکت باید خرید کنند. شما می توانید برند خود را با ایجاد استانداردهای نو و جذاب تر متمایز کنید. همچنین اگر یک برند متمایز پدید می آید، شما می توانید از برخی نکاتی که سبب موفقیت آنها شده، یاد بگیرید.

  1. ماموریت و یا ارزش های شما تغییر یافته است.

ماموریت و ارزش های شما باید نحوه توسعه برند شما را تعیین نماید. اگر شما تغییر می کنید، برند شما نیز باید تغییر کند. برای مثال، اگر شرکت شما تصمیم به ارائه گزینه های سازگار با محیط زیست یا به حداقل رساندن ضرر به محیط زیست می گیرد، می توانید لوگوی شیک تر و واقعی تری انتخاب کنید. هر آنچه که لازم است تا برند شما را بعنوان هویت شرکت تان نشان دهد، انجام دهید.

  1. برند اصلی شما خراب شده باشد.

البته، این احتمال وجود دارد که تصویر ضعیفی از برند شما به دلیل توجه نکردن به جزئیات یا افراد بی تجربه در تیم شما نشان داده شود. اگر برند شما در اصل خراب شده باشد، ممکن است نیاز به بازسازی برند داشته باشد تا بتوانید شروع تازه ای برای هویت شرکت خود رقم بزنید.

حالا چه کار کنید

اگر شما تصمیم گرفته اید برند خود را بازسازی کنید، گام های زیر را بردارید:

  • اهداف خود را بشناسید. مانند هر استراتژی بازاریابی، باید ابتدا اهداف خود را بشناسید. آیا می خواهید از صفر تصویر شرکت خود را بازسازی کنید، یا تنها می خواهید کمی آن را تغییر دهید، و هویت خود را با تغییرات جزئی بازسازی کنید؟ آیا می خواهید مخاطبان جدیدی را جذب کنید یا انرژی خود را برای مشتریان فعلی خود بیشتر کنید؟
  • با حرفه ای ها کار کنید. کار بعدی اینست که با حرفه ای ها کار کنید. در برخی از حوزه های بازاریابی و تبلیغات که برند و برندسازی یکی از آنها است، نباید به فکر صرفه جویی باشید. با بهترین افرادی که می توانید پیدا کنید، کار کنید.
  • حضور خود را از قبل اعلام کنید. مشتریان خود را غافل گیر نکنید. آنها را با دادن اطلاعیه های رسمی در مورد برند جدید خود از حضور خود مطلع سازید. مشتریان خود را با در نظر گرفتن جشن فروش یا تبلیغات مشابه در مورد تغییرات خود هیجان زده کنید.

برخی برند ها مادام العمر می توانند بدون تغییر باقی بمانند. برخی برندها نیز تکامل سریع را تجربه می کنند، و برخی نیز در مواقع نیاز و هر چند سال یکبار به روز می شوند. هیچ پاسخ درست یا غلطی به مسئله بازسازی برند وجود ندارد – فقط می توان گفت چه چیزی برای شما و مخاطبان شما مناسب است یا مناسب نیست.

 

اگر برند شما آن چنان که باید نتیجه بخش نیست، برای مخاطبان هدف شما جذاب نیست و چشم انداز شرکت شما را به دقت نشان نمی دهد، نیاز به تغییر دارد. اینکه آیا برند شما این استانداردها را برآورده می سازد یا نه – به شما بستگی دارد.

 

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • توسعه برند شخصی

    توسعه برند شخصی

    برندسازی شخصی فرآیند شناسایی ارزش منحصر به فرد و متمایزی است که به یک سازمان، تیم و یا پرو…
  • برند ، جایگاه برند، وعده برند، کدام؟

    آیا تابحال در جلسه ای بوده اید که در آن، دو نفر منظور یکسانی داشته اند، اما هر کدام برداشت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *