خانه مقالات برندینگ چرا وین یکی از برترین برندهای شهری جهان است؟

چرا وین یکی از برترین برندهای شهری جهان است؟

5 ثانیه خوانده شده
۰

به اعتقاد مدیران و مشاوران سیاسی و اقتصادی، در وین شاهد ترکیب خوبی از برنامه‌ریزی بلندمدت، تأکید بر مشارکت شهروندان و تمرکز بی‌شائبه بر برابری اجتماعی هستیم. معروف است که «وین سنت‌های خود را حفظ کرده است اما همزمان آماده پذیرش پیشرفت و نوآوری است»، «وین هرگز به دنبال پیشرفت یک‌شبه و خلق‌الساعه نیست». البته هر شهری مسائل و چالش‌های خود را دارد و وین هم در این مورد استثنا نیست. برای نمونه وین با ۱٫۸ میلیون نفر جمعیت، سالانه ۳۰ هزار شهروند جدید می‌پذیرد که این میزان از رشد فشارهایی را به شهر تحمیل می‌کند. مانند بسیاری دیگر از شهرهای اروپایی، وین نیز در تلاش است هزاران مهاجر و پناهنده را که اخیراً به این شهر رسیده‌اند، با یکدیگر پیوند دهد و بین آن‌ها وحدت ایجاد کند. در وین نیز مانند بسیاری دیگر از کلانشهرهای جهان، افراد زیادی هستند که بیش از آنکه مقامات شهری بخواهند، با استفاده از اتومبیل شخصی‌شان، حمل‌ونقل آلوده‌تر را انتخاب می‌کنند. بااین حال وین همواره تلاش می‌کند تا این چالش‌ها را پشت سر بگذارد و به مقامِ برتری در مورد کیفیت زندگی و برند شهری برسد. دلایل تمایز شهر وین با سایر شهرهای معروف جهان باید مورد توجه قرار گیرد.

vienna

 

schloss-schoenbrunn

 

Vienna_Graben

وجه تمایز وین با سایر شهرهای معروف دنیا چیست؟

۱-مسکن و حمل و نقل ارزان

یکی از دلایل سقوط شهرهایی مانند لندن و نیویورک در رده‌بندی کیفیت زندگی شهرها این است که هزینه‌ زندگی در این شهرها بسیار بالاست. برعکس ساختار سیاست‌گذاری مسکن، در وین بر این باور استوار است که تأمین مسکن یکی از ابتدایی‌ترین حقوق بشر است و سیاست‌گذاری‌های محلی نیز باید انعکاس این باور باشد. شهرداریِ دولت سوسیال‌دموکرات وین بنا به یک سنت قدیمی سرمایه‌گذاری زیادی برای مسکن اجتماعی با کیفیت کرده است. شهرداری مالک بیش از یک‌چهارم کل خانه‌های شهر است و نیمی از جمعیت شهر در آپارتمان‌هایی زندگی می‌کنند که از کمک‌هزینه مسکن برخوردارند. بعلاوه برای مالکان خصوصی مسکن نیز قوانین سفت و سختی برای افزایش اجاره‌بها وضع شده است. ساکنان وین معمولاً حدود یک‌چهارم درآمد خود را صرف مسکن می‌کنند، این در حالی‌ست که لندن‌نشین‌ها ۷۲ درصد از درآمدشان را به مسکن اختصاص می‌دهند. یکی از شهروندان وین می‌گوید «من در آپارتمانی ۱۰۰ متری و در منطقه‌ای خوب زندگی می‌کنم که تنها ۲۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و در ماه تنها ۸۰۰ یورو (۶۲۵ پوند) اجاره پرداخت می‌کنم». هزینه اجاره چنین آپارتمانی در لندن ۲۰۰۰ پوند و در نیویورک حتی بیشتر است.

۲- فضای سبز غنی و گسترده و فضای شهری مناسب

در وین طبیعت و محیط مصنوع همزیستی خوب و متعادلی دارند. با ۹۰ بوستان و باغ، فضای سبز وین حدود نیمی از زمین‌های شهری را در بر می‌گیرد. هر یک از ساکنان وین در حدود ۱۲۰ متر مربع فضای سبز سرانه دارد که این نرخ در کل جهان یکی از بالاترین‌هاست. یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین فضاهای سبز این شهر، جنگل‌ وین (Wienerwald ) است که بزرگ‌ترین جنگل برگریز پیوسته و یکپارچه در اروپای مرکزی است و هفت منطقه شهری و تقریباً ۱۰ هزار زمین را در بر می‌گیرد. این جنگل که به عنوان ریه سبز وین شناخته می‌شود، از سوی یونسکو به عنوان «ذخیره‌گاه زیست‌کره» برگزیده شده است. حتی دورترین نقاط این جنگل نیز از طریق سیستم حمل و نقل عمومی برای همه شهروندان قابل دسترس است. به گفته یکی از مسئولان شهری وین، که مدیریت ۲۵ درصد از زمین‌های شهری را به عهده دارد، «شهروندان وین مشارکتی فعال در طراحی فضاهای سبز شهری دارند و در پروژه‌های سبز جدید نیز نیازها و مطالبات آن‌ها به طور کامل در نظر گرفته می‌شود.»

 

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *