خانه مقالات برندینگ چرا سفیر برند؟

چرا سفیر برند؟

8 ثانیه خوانده شده
۰
0
12
سفیر برند

برای اغلب کسب‌وکارها، به‌خصوص کسب‌وکارهایی که به‌تازگی کار خود را شروع کرده‌اند، کسب شهرت و آوازه  در بازار در راستای معرفی خود و محصولاتشان از اهمیت بسیاری برخوردار است. بی‌شک برای این کار، راه‌ها و روش‌های متفاوتی وجود دارد اما به‌طورکلی هر یک از اقدامات در سه‌شاخه‌ی تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی خلاصه می‌شود.

با گسترش ورود به بازار و توسعه‌ی کسب‌وکار، اغلب موفقیت‌های زیادی در ابتدای کار حاصل می‌شود و نام یک برند ممکن است به‌سرعت فراگیر شود. اما ادامه‌ی کار و کسب اطمینان از  پیمودن راه درست و تلاش برای کسب جایگاهی مناسب، دغدغه‌ی بسیاری از شرکت‌ها و  برندها می‌باشد. چه‌بسا بسیاری از شرکت‌ها به همان آوازه‌ی اولیه نیز دست پیدا نمی‌کنند. لذا برای دست‌یابی به جایگاه مناسب، افزایش آگاهی از برند و اقدامات بازاریابی، ضروری خواهد بود.www.brandabout.ir

مسئله‌ی حائز اهمیت این است که در کنار این سه‌شاخه‌ی اصلی ، شاخه‌های فرعی دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به‌اندازه‌ی همان راه‌های  اصلی موردتوجه قرار بگیرند و گاه اثربخشی آنان نیز بیشتر خواهد بود. راه‌هایی که اکثراً مورد غفلت قرار می‌گیرند. یکی از این راه‌ها حضور سفیر برند است.

در یک تعریف ساده، سفیر برند، در حقیقت همان فردی است که از محصولات شما استفاده می‌کند و محصولات شمارا دوست دارد. این لذت و علاقه‌ی استفاده‌ی از محصولات آن‌قدر برای آن شخص زیاد است که تمایل دارد با هیجان برای دیگران نیز تعریف کند. سفیران برند گاه مصرف‌کنندگانی هستند که تجربه‌ی مثبتی از استفاده از محصولات داشته‌اند و بدون هیچ‌گونه برنامه‌ای مبلغ یک شرکت می‌شوند و گاه به‌عنوان یکی از برنامه‌ریزی‌های شرکت، افرادی را بدین منظور آموزش می‌دهند. سفیران برند می‌توانند باقدرت بیشتری مبلغ برند شما باشند و به‌جای صرف هزینه‌های بسیار زیاد در شاخه‌های دیگر می‌توان بر این گزینه متمرکز شد.  داشتن تعداد زیادی سفیر برند به‌سرعت می‌تواند آگاهی از برند شمارا افزایش دهد.

فراموش نکنید که سفیران برند کسانی نیستند که فقط در تبلیغات تلویزیونی و یا رادیویی حضور دارند و افرادی دور از دسترس هستند. برعکس، سفیران افرادی هستند که با حضور گسترده‌ی خود در میان اقشار و  گروه‌های مختلف جامعه، به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند که از نزدیک با آن‌ها صحبت کنند تا میزان اعتماد آن‌ها در میان افراد و میزان پذیرش توسط مصرف‌کنندگان افزایش پیدا کند. مشتریان خوشحال و راضی از مهم‌ترین سفیران هر برندی هستند. می‌توانید با راحتی با آنان صحبت کنید و از نظرات آن‌ها بهره‌مند شوید.

در دنیای امروز تبلیغات سفیر برند تنها وجود یک چهره در کنار محصول و برند نیست، بلکه در کمترین همکاری خود با برند باید در شبکه‌های اجتماعی به تعامل با مشتریان بپردازد. سفیر برند به‌عنوان مبلغ یک برند و خصوصیات آن است. لذا در نظر گرفتن خصوصیات همگن بین برند و سفیر برند بسیار مهم است.www.brandabout.ir

ذکر این نکته نیز ضروری است که زمانی به سفیر برند نیاز دارید که در حوزه‌های دیگر برندسازی  حداقل موفقیت نسبی را کسب کرده باشید. سفیر برند یک مکمل است و هیچ‌گاه نمی‌تواند تنها روش مورداستفاده برای شرکت باشد.

به‌طورکلی مزایای حضور استفاده از سفیران برندها می‌توان این‌گونه خلاصه کرد:

  1. حضور گسترده در میان مردم و ایجاد اعتماد و اطمینان
  2. صرف هزینه‌ی کمتر نسبت به سایر روش‌های تبلیغات و بازاریابی و اثربخشی بالا
  3. سفیران قدرت شناخت بهترمصرف کنندگان را خواهند داشت
  4. سفیران برند، ویژگی‌ها و شخصیت انسانی برای محصولات ایجاد می‌کنند و ارزش بیشتری برای برند ایجاد می‌کنند
  5. تبلیغات دهان‌به‌دهان به‌واسطه‌ی حضور این سفیران گسترش پیدا می‌کند
  6. مردم بیشتر به سفیران جذب می‌شوند

سفیر برند در کسب و کارهای ایرانی چه جایگاهی دارد؟

سفیر برند چه وظایفی دارد؟

چه کسانی تا کنون در ایران سفیر برند بوده اند و چه برندهایی نیاز به چنین تبلیغاتی داشتند؟

سوالاتی است که هفته های آینده در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. 

نظرات تان را در این خصوص برای ما ارسال نمایید.

 

 

 

 

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده تحریریه brandabout
  • رموز لوگو و روابط برندسازی

    برندسازی موفق یک شرکت، فرایند طولانی دارد که شامل طراحی و تحقیقات گسترده می باشد. برند واق…
  • جاکسون استراتژی دارد؟!

    درروزهای اخیر شاهد اکران آگهی تبلیغاتی کرم گیاهی جاکسون با نمایش چهره احمدرضا عابدزاده هست…
  • دانشگاه های کشور و خطر تعطیلی

    بنظر شما آیا در رقابتهای علمی بین المللی دانشگاههای مهندسی، ایران شانسی برای موفقیت دارند؟…
بارگذاری بیشتر در مقالات برندینگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی کنید

رموز لوگو و روابط برندسازی

برندسازی موفق یک شرکت، فرایند طولانی دارد که شامل طراحی و تحقیقات گسترده می باشد. برند واق…