خانه مقالات برندینگ پنج راز برای وفاداری به برند

پنج راز برای وفاداری به برند

4 ثانیه خوانده شده
۱
وفادارسازی برند

برخی از برندها فراتر از محصولات یا خدماتی که ارائه می کنند، می روند. اپل، نایک، ویرجین، یا  BMW را در نظر بگیرید. ما در مورد بهترین برندها از نظر سهم بازار یا قیمت سهام صحبت نمی کنیم (گرچه اغلب این طور است). ما در مورد برندهایی صحبت می کنیم که فراتر از آنچه می فروشند هستند. برندهایی که خودشان تبدیل به یک سبک زندگی شده اند. برندهایی که در ذهن مصرف کننده جایگزینی برای آنها نیست.

این اوج وفاداری به برند است: مشتریانی که حاضر به پرداخت پول بیشتر به برند شما هستند چون شما ارزش منحصر به فردی ارائه می کنید که آن را هیچ برند دیگری ارائه نمی کند. این مشتریان حاضرند پول بیشتری پرداخت کنند چون انجام این کار باعث می شود احساس کنند به چیزی بزرگتر تعلق دارند. این کار برای یک برند در عصر انتخاب های بی پایانی که به راحتی در اینترنت در مورد آنها اظهارنظر می شود، بسیار دشوار است. اما این بدان معنا نیست که به آن فکر نکنیم. لازم نیست آیکیای بعدی باشید تا وفاداری به برند داشته باشید. فقط کافی است بهترین کاری که می توانید را برای بهترین مشتریان خود انجام دهید.

چگونه برندهای معروف سبب افزایش وفاداری می شوند که آنها را افسانه ای می کند؟

در این مقاله به ۵ راز موفقیت آنها را می پردازیم:

 

۱٫ هدفمند شروع کنید

مانند هر جنبه دیگری از یک برند موفق، وفاداری در درجه اول با داشتن هدف آغاز می شود. شما نمی توانید وفاداری واقعی به برندتان داشته باشید اگر یک هدف الهام بخش و شفاف نداشته باشید که با قدرت در هر نقطه تماس مصرف کننده منتقل شود. هدف برند شما پاسخ به عمیق ترین سوالی است که شرکت شما با آن مواجه است: چرا؟ چرا این کارها را انجام می دهید؟ بالاترین ارزش های شما چیست؟ به چه چیزهایی علاقه مند هستید؟ دنیا بیشتر به چه چیزهایی نیاز دارد که شما می توانید بطور ویژه آن را ارائه کنید؟ اینها سوالاتی است که وقتی شما را با مخاطبان خود صحبت می کنید باید پاسخ داده شود. در مورد آنچه شما انجام می دهید به مخاطبان خود نگویید. به آنها بگویید به چه چیزهایی اعتقاد دارید. وفاداری واقعی به برند زمانی پدید می آید که مشتریان هدف و ارزش یک برند را بدانند، نه محصولات یا خدمات آنها را.

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

.

telegrambrandabout.irinstagrambrandabout.ir

۲٫ به شدت روی بهترین مشتریان خود تمرکز کنید

یک برند نمی تواند هر چیزی برای هر کسی باشد. هر چه زودتر شما متوجه این نکته شوید، بهتر خواهید بود. برندهایی که سعی می کنند توده مردم را راضی نگه دارند، در نهایت هدف، وعده، و شخصیت اصلی خود را تضعیف می کنند. برند های موفق زمان می گذارند تا دقیقا بدانند مشتریان ایده آل آنها چه کسانی هستند. آنها مشتریان خود را بطور کامل می شناسند، نیازها، مشکلات و احساسات آنها را درک می کنند. سپس به این مشتریان دقیقا آنچه را می خواهند، ارائه می کنند. آنها اطمینان حاصل می کنند که بهترین مشتریان شان بهترین خدمات را دریافت کنند و به طور منظم از سورپرایزهای غیر منتظره لذت ببرند. بهترین مشتریان یک برند موفق احساس می کنند که برند به آنها ارزش می دهد. آنها احساس می کنند که باید بهای تمام کارهایی که برند برای آنها انجام می دهد را (با خرید بیشتر محصولات و یا خدمات آنها) پرداخت کنند. آنها تبدیل به طرفداران و سفیران برند به خانواده و دوستان خود شده و برای آن برند از طریق رسانه های اجتماعی و در گفتگوهای معمولی خود، بازاریابی ارزشمند و رایگان دهان به دهان انجام می دهند.

۳٫ کشف کنید چه چیزی را بهتر انجام می دهید

عدم تلاش برای همه چیز بودن برای همه، به شما اجازه می دهد به پیش بروید و تصمیم بگیرید چه چیزی را به عنوان یک برند بهتر انجام می دهید. ببینید شما چه چیزی را بهتر از هر کس دیگری انجام می دهید و با تمام توان خود بر روی انجام آن تمرکز کنید. هنگامی که ریچارد برانسون تصمیم گرفت برند ویرجین virgin خود را به صنعت هواپیما بیاورد، نگران مسافران با بودجه کم نبود. ویرجین طبق ماهیت برند خود، به عنوان جایگزین شیک و جدید ارائه دهندگان اصلی خدمات هوایی بود. آنها دقیقا می دانستند چه مشتریانی را باید هدف قرار دهند و به آنها مجموعه منحصر به فردی از امکاناتی که نظیر آن در این صنعت نبود، پیشنهاد دادند. پیشنهاد ارزش های منحصر به فرد و مستقل، راه بسیار موثرتری برای تمییز برندتان نسبت به مجموعه ای از مزایای مبهمی است که ادعا می کنید نسبت به رقبای خود ارائه می دهید. این تمایز کننده های بسیار متمرکز شما را از دیگر برندها در بازار متمایز می کند به طوری که مخاطبان هدف شما (به عنوان مثال، آن دسته از مشتریان ایده آل که در بالا ذکر شد) می توانند برندتان را از یک کیلومتری بشناسند.

 

۴٫ وعده های برند خود را مطرح کنید

تمام هدف ها و تمایزهای ممکن در جهان سبب ایجاد وفاداری به برند نخواهد شد مگر اینکه شما به وعده برند خود عمل کنید. وعده برند شما توافق شما با مشتریانتان است. این توافق بسیار مهم است زیرا وفاداری به برند با اعتماد آغاز می شود. مشتریان تا زمانی به یک برند وفادار باقی می مانند که آنها به وعده برند خود وفادار باشند. لحظه ای که یک برند در بیان وعده خود شکست بخورد، لحظه از دست دادن اعتماد مشتریان آن است. بنابراین، وفاداری واقعی به برند، که در نتیجه سال ها اعتماد بوجود می آید، آزادی عمل بسیاری در مواقع بروز اشتباه به برند می دهد. هنگامی که اپل یک آی فون جدید به بازار ارائه می کند و یک اشکال در آن یافت می شود، مشتریان وفادار آنها بسیار صبور بوده و از آن می گذرند زیرا آنها می دانند که اپل به زودی آن را درست خواهد کرد.

 

۵٫ پایداری، پایداری، پایداری

پایداری باید نکته نهایی برای هر مقاله ای باشد که منتشر می کنیم. در مورد وفاداری به برند (و به طور کلی بازسازی برند)، پایداری بسیار مهم است. مشتریان شما هر زمان باید پیام شما را بشنوند. مخاطبان هدف شما هر بار که با برند شما در تعامل باشند، باید ارتباط برقرار کنند. شما باید به طور مستمر روی ارزش های منحصر به فردی تمرکز کنید که سبب برتری شما در کاری که می کنید می شود. البته، شما باید وعده برند خود را در هر فرصتی که پیدا می کنید، مطرح کنید. پایداری سبب ایجاد آشنایی و آشنایی سبب جلب اعتماد می شود. وقتی اعتماد باشد، وفاداری آغاز می شود.

 

نتیجه

وفاداری به برند بسیار خوب است، اما خوبی چیزی باعث نمی شود آن را آرزو کنیم. ارزش ویژه برند به طور مستقیم با وفاداری به برند متناسب است. به عبارت دیگر، هر چه یک برند نسبت به طرفدارن خود سرسخت تر باشد، تبدیل به برند با ارزش تری می شود. به علاوه، افزایش مشتریان وفادار به مراتب آسان تر از آن است که به طور مداوم بدنبال مشتریان جدیدی باشید. هر چند شاید با ارزش ترین نتیجه این است که وفاداری به برند کنترل بیشتری بر قیمت گذاری محصولات و خدمات تان به شما می دهد. مشتریان وفادار شما با قیمت های پایین تر برندهای رقیب وسوسه نمی شوند. آنها تا آخر با شما هستند، قیمت برای آنها مهم نیست.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

یک دیدگاه

  1. ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - اکولینک

    آذر ۳۰, ۱۳۹۵ در ۹:۳۲ ق.ظ

    […] برند ابات: پنج راز برای وفاداری به برند […]

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *