خانه مقالات برندینگ پنج توصیه برای توسعه استراتژی برند شرکت خدمات فناوری

پنج توصیه برای توسعه استراتژی برند شرکت خدمات فناوری

4 ثانیه خوانده شده
۱

برای بیشتر بنگاه های خدمات فناوری، برند شرکت تقریبا با ارزش ترین دارایی تجاری آنها به شمار می رود.- و شاید کمتر درک شود. جای تعجب نیست که تعدادی از شرکت های خدماتی فناوری توسط مدیران اجرایی با پیش زمینه بازاریابی راه اندازی می شود.

چرا اینقدر مهم است؟ فکر می کنید برند یعنی چه؟

  1. برند تاحدی معروفیت(خوشنامی – اعتبار) شماست.برند چیزی است که وقتی که شما در محل(اتاق) نیستید مردم درباره آن باشما حرف میزنند.
  2. برند تا اندازه ای قابل رویت است. بنگاه شما در بازارهدفتان چقدر خوب شناخته شده است؟
  3. نهایتا، تا اندازه رابطه است. آیا شما خدماتی را ارائه می دهید که مرتبط به حل مسائل مهم مشتری هستند؟

یک شرکت به خوبی شناخته شده، به خوبی مورد احترام و مناسب( به عنوان مثال شرکتی با برند قوی) زمان آسانتری در موفقیت مشتریان جدید، حق الزحمه پرمیوم(مبلغ بیمه) حاکم و پر قدرت و جذب وابقای بهترین استعداد ها را دارد.

چگونه یک برند قدرتمند می سازید؟ موثرترین استراتژی برند همزمان به بهبود معروفیت وخوشنامی بنگاه، افزایش ارتباط و ارتقا قابل رویت با مشتری هدف،کمک میکند.در اینجا ۵ دستور عالی رابرای توسعه استراتژی برند شرکت فناوری بیان می کنیم.

  1. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا از فراهم آوردن جریان پیوسته از از اطلاعات سودمند را برای مشتریان بالقوه یا تاثیرگذاران استفاده می کند. بازاریابی محتوای اموزشی ونه پروموشنال، آشکاری، خوشنامی و ارتباط را نشان می دهد. با گذشت زمان، مشتریان بالقوه ای که محتوایتان را هضم می کنند یادمیگیرند که چطور شما به مشایل نزدیک می شوید و اعتماد را در بنگاهتان افزایش می دهید. وقتی آنها به کمک نیاز دارند، بنگاه شما در راس لیست آنها قرار دارد.

بارایابی محتوا بدلیل اینکه چگونه فضای بازار می خواهد واکنش نشان دهد یا نزدیک شود، به کار می آید و به مشتریان برنده با به اشتراک گذاری چیزی ارزشمند بجای تلاش  برای ترغیب یا فروش به آنها متکی است. همینطور، بازاریابی محتوا روشی عالی برای ایجاد برند و ایجاد مشتری است.

توسعه کارشناسان قابل مشاهده(رویت)

بسیاری از بنگاه ها کارشناسانی دارند اما عده ای کمی از آنها ادامه می دهند تا معروف و مقدار و درمیان گروه  مشتریان  هدفشان تاثیرگذار شوند. ما آنها را کارشناسان قابل مشاهده خوش شانس می نامیم. با توسعه عمدی یک یا بیشتر این کارشناسان با سود دهی بالا، بنگاه می تواند بطورقابل توجهی قدرت برندش را افزایش یابد.

قدرت برند شخصی کارشناس قابل مشاهده به کل بنگاه منتقل می شود. به همین روشی که وقتی یک دانشگاه عضو هیئت مدیره اش برنده جایزه نوبل می شود، با حیثیت تر یا با اعتبارتر می شود، شرکت خدماتی فناورای با داشتن کارشناس معروف از نظر جهانی و ملی در تیم شان مزیت کسب می کند.

  1. ترویج شرکای معتبر

شراکت با سازمان های برجسته برای تعهد و اتخاذ پروژه های مهم  استراتژی برند ثابت شده دیگری است. کسب وکارهای معروف و زرگ، کارشناسان قابل رویت، روابط تجاری یا دانشگاه ها همه کاندیدای مشارکت خوبی هستند.

با شراکت یا همکاری، من درباره رویدادهای پشتیبانی وحمایت کننده صحبت نمی کنم. وقتی حمایت ها بطور مکرر به عنوان استراتژی برند درنظر گرفته می شود، آنها می توانند پرهزینه تر و کم اثرتر از مشارکت و شرکاء پروژه باشد.

در عوض، امضای پروژه تحقیقی بایکدیگر و شروع یک برنامه آموزشی ویژه را بررسی کنید. پروژه های معروف و نوآورانه از لوگوی شما در بنر شلوغ حمایتی متمایز تر است.  –و بمراتب استراتژی برندسازی  قدرتمندتری هستند.

  1. به دنبال مشتریان معروف و سرح حال(تاریخچه- داستان های موردی) باشید.

شرکت های فناوری خدماتی موفقیت آمیزی زیادی وجود دارد که معروفیت وخوشنامی شان را برروی نام برند مشتری یا مطالعه موردی مشهور ساخته اند. اما اگر شما بطورسیستماتیک به دنبال مشتریان معروف هستید و در تولید نتایج فوق العاده ای سرمایه گذاری می کنید که می تواند بطور وسیعی به اشتراک گذاشته شود، آن یک استراتژی برند عالی به شمار می آید.

البته، هرکسی مشتریان معروف وبا حیثیت و نتایج فوق العاده ای می خواهد. اما بطورشگفت انگیزی بنگاههای معدودی برنامه ریزی و سرمایه گذاری را در تبدیل خواسته یا میل به واقعیت انجام می دهند.

برای مثال، بنگاه ممکن است برروی مشتریان نام برند(name-brand client) تمرکز کند اما اگر ارتباط آنها از ارتقا کار آنها جلوگیری نماید، فرصت برندسازی از دست می رود. یا بطور مشابه یک بنگاه ممکن است بر روی توقف در محدوده بجای سرمایه گذاری در استخدام برای تولید نتایج استثنایی تمرکز کند. اگر شما نتایج معروف و مهمی از استراتژی برند سازی ایجاد نمایید  آن اشتباهات احتمالاکمتر می شوند.

  1. بر رسانه اجتماعی تسلط و چیره شوید.

یکی از پرنفوذترین استراتژی های برندسازی در شرکت های فناوری خدماتی امروزه در رسانه اجتماعی قرار دارد. در حقیقت همه انواع کسب وکارها، کاربران منظمی از ابزار اجتماعی مانند لینکدین، تویتتر، گوگل پلاس و یوتیوب شده اند.

اما فقط مشارکت در رسانه اجتماعی کافی نیست. بسیاری از بنگاه ها و اشخاص، آن را انجام می دهند. در عوض، من درباره سرمایه گذاری در منابعی برای حضور برجسته حرف میزنم. در نهایت، پژوهش نشان می دهد که ۶۰ درصد خریداران حرفه ای خدمات از رسانه اجتماعی برای بررسی تامین کنندگان خدمات  همراستا با یادگیری بیشتر درباره برند شرکت استفاده می کنند.

ازآنجاییکه شبکه سازی سنتی رودررو هنوز مهم است، صرفه جویی هزینه و زمان مرتبط به رویکرد آنلاین رابررسی کنید. قدرتمندترین برندها جاهایی هستند که مشتری هدفتان به آن می نگرد و آنها توسط هرشخصی که درباره آن حرف می زند مورد احترام قرار می گیرد. حضور رسانه اجتماعی قوی دیگر” nice to have”  نیست. – این نیازی برای خواسته بنگاه برای بدست اوردن آمیخته برندهای قدرتمند دیگر است.

بهترین استراتژی برند

در بیشتر موارد، بطور کلی بهترین استراتژی برند سازی، استراتژی است که چندین تاکتیک عالی را ترکیب می کند. برای مثال استراتژی بازاریابی محتوا تناسب طبیعی با حضور رسانه اجتماعی قوی دارد. رسانه اجتماعی یک روش کامل برای پخش محتوا می شود و این محتوا سوختی عالی برای بحث های آنلاین ایجاد می کند.

و البته  این استراتژی برند ، استراتژی سنتی برند را تکمیل می کند. شبکه بندی رودرو یا بازاریابی نمایشی تجاری به خوبی با هر یک این استراتژی ها کار می کند.

بنگاها خاص البته استراتژی هایی را در تطابق با داستانهای شخصی بومی می کنند. اما برند شما که به عنوان مهمترین دارایی شما است، سود بزرگی برای همه بنگاه ها دارد. زمانی کسبو کارتان خواهید ساخت که برندتان رابسازید .

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

یک دیدگاه

  1. علی علیزاده

    مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ در ۵:۵۴ ق.ظ

    بسیار عالی و با اجازه شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارم.
    موفق باشید

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *