خانه مقالات برندینگ پنج استراتژی برندسازی موثر برای شرکت های خدمات حرفه ای

پنج استراتژی برندسازی موثر برای شرکت های خدمات حرفه ای

2 ثانیه خوانده شده
۰

برآورد بیش از حد ارزش یک برند قوی برای شرکت های خدمات حرفه ای دشوار می باشد. در واقع این کار به شما کمک میکند که بواسطه آن مشتریانی جدید بدست آورید و بهترین استعداد ها را جذب و حفظ کنید. اما چگونه این این کار را انجام می دهید؟ بهترین استراتژی های برندسازی برای بنگاه شما چیست؟  اجازه دهید با تعریف برند سازی شروع کنیم وسپس تشریح کنیم چگونه عمل می کند.

 

استراتژی برندسازی

از برندسازی تعریفات بسیار زیادی وجود دارد. بسیاری برند را به عنوان مجموعه ای از تعاملات مشتری با بنگاه و ادراک آنها از بنگاه تعریف می کنند. اما به عنوان یک موضوع مهم، براحتی می توانیم قدرت برند یک خدمات حرفه ای را به میزان حضور و خوشنامی بنگاه در گروه مشتریان هدف درنظر بگیریم. بنگاهی که به عنوان ارائه دهنده خدماتی که مرتبط به حل مسائل مهم مشتری می باشد، نگریسته نمی شود در حقییقت دارای برندی ضعیف می باشد.

زمانی که استراتژی های برندسازی به درستی انجام شوند، به بنگاه در افزایش خوشنامی، افزایش ارتباط، و افزایش حضورش در میان مشتریان هدف کمک خواهد کرد. بهترین استراتژی ها آن هایی هستند که هر سه مقوله را در بر می گیرند.

استراتژی های برندسازی

در اینجا ۵ استراتژی برند برای افزایش قدرت برند ارائه می شود.

  1. بازاریابی محتوای موثر

بازاریابی محتوا جریانی همیشگی از اطلاعات سودمند را برای مشتریان بالقوه یا تاثیرگذاران فراهم می آورد. با گذشت زمان، مشتریان بالقوه یاد می گیرند که چگونه از طریق محتوایی که تولید می کنید با مسائل برخورد می کنید و بدین صورت اعتماد کسب و کار خود را افزایش میدهد. در نتیجه در هنگام انتخاب، بنگاه شما در ابتدای لیست آنها(مشتریان) قرار می گیرد(انتخاب اول مشتری می شوید). بازاریابی محتوا بر جذب مشتریان با به تصویر کشیدن هدفی ارزشمند بجای تلاش برای متقاعد کردن آنها یا فروش به آنها، استناد می کند.

  1. توسعه ی کارشناسان خبره

کارشناسان برند کسانی هستند که حضورشان در یک مجموعه باعث کسب اعتبار و شهرت یک برند می شود. برای مثال، همان طور که حضور یک استاد دانشگاه که دارای مدارک بین المللی ویژه ای است، برای یک دانشگاه به نوعی اعتبار و شهرت محسوب می شود، حضور کارشناسان برای معرفی یک برند نیز می تواند یک عامل موثر در اذهان عمومی باشد. با پرورش یک یا چندنفر از این کارشناسان، بنگاه می تواند بطور قابل توجهی قدرت برندش را افزایش دهد.

VE_Impact_on_Firms_Band_Building

قدرت یک برند شخصی کارشناس، به کل بنگاه بدلیل اصول روانشناسی که اثر هاله ای(“halo effect”.) نامیده می شود، منتقل می شود. لذا یک بنگاه خدماتی حرفه ای از دارا بودن کارشناسان معروف و شناخته شده در کشور در تیمشان منفعت و سود می برند.

  1. ترویج و پرورش شرکای بااعتبار

مشارکت با سازمان های معروف برای گرفتن پروژه های مهم، استراتژی اثبات شده دیگری می باشد. کانون های تجاری یا کسب وکارهای مشهور وبزرگ کاندیداهای مشارکت خوبی می باشند.

منظور از مشارکت و شریک صحبت از رویداد های حمایتی واسپانسری نمی باشد. اگرچه اسپانسرها مکررا به عنوان استراتژی های برند سازی شناخته می شوند، اما اغلب پرهزینه و ناکارآمد هستند. درعوض، انجام پروژه تحقیقاتی یا شروع یک برنامه آموزشی خاص با همکاری یک شریک تجاری را بررسی کنید.

  1. به دنبال نمونه ها و مشتریان قوی با شید

در حقیقت آنها شرکت های خدمات حرفه ای موفقی هستند که معروفیت و خوشنامی شان را تنها با یک مشتری و نام تجاری مشهور یا یک مطالعه موردی معروف افزایش داده اند. اما اگر شما مرتبا به دنبال مشتریان موثر و سرمایه گذاری در تولید نتایج قابل توجهی که می تواند بارها به اشتراک گذاشته شود، هستید، استراتژی برندسازی مناسبی ر انتخاب کرده اید. البته، هرکسی مشتریان با اعتبار و نتایج فوق العاده ای می خواهد. اما جای شگفتی است که بنگاه های محدودی برنامه ریزی و سرمایه گذاری را در تبدیل این خواسته به واقعیت انجام می دهند.

.

  1. تسلط بر فضای رسانه اجتماعی

یکی از مهمترین اهرم های برتر استراتژی برند سازی موجود برای شرکت های خدمات حرفه ای، امروزه براساس رشد رسانه اجتماعی می باشد. انواع کسب وکارها درحال تبدیل شدن به کاربران منظم شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، تویتر و یوتیوب هستند.

در اینجا فرصت های استراتژیک واقعی وجود دارد زیرا شرکت های خدمات حرفه ای هنوز بطور کامل رسانه اجتماعی را به عنوان بخش اصلی استراتژی بازاریابی شان اتخاذ نکرده اند. بسیاری از بنگاه های کوچک و متخصصان شخصی و انفرادی با این روش درحال مدیریت ساخت برندهای قدرتمند آنلاین می باشند. قویترین برند ها در جایی هستند که مشتریان هدف نیز به طور گسترده در آنجا حضور دارند. حضور قوی رسانه اجتماعی استراتژی بسیار خوبی برای ساخت این اتفاق می باشد.

بهترین استراتژی برند سازی

در بیشتر موارد، بهترین استراتژی برند سازی کلی، استراتژی می باشد که چندین استراتژی برتر را با هم ترکیب می کند. برای مثال، استراتژی بازاریابی محتوا یک تناسب طبیعی با حضور قوی در رسانه اجتماعی دارد. رسانه اجتماعی روشی کامل برای انتشار محتوا می باشد و محتوا عاملی قوی در بحث های آنلاین ایجاد می کند. مجموعه ی همه ی آنها در کنار هم موقعیتی اثربخش را حاصل می شود.

فراموش نکنید که هیچ استراتژی موثر نمی باشد مگر اینکه به درستی اجرا شود. با برندسازی می توانید کسب کارتان را ابدی بسازید.

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *