خانه مقالات برندینگ نحوه معرفی رویداد ریبرندینگ

نحوه معرفی رویداد ریبرندینگ

4 ثانیه خوانده شده
۰

فرض کنید می خواهید جهشی به آینده داشته باشید (راه اندازی یک پروژه، یک همکاری جدید، تغییرات اساسی برند). شما ممکن است یک کسب و کار مستقل و کوچک و در عین حال تثبیت شده داشته باشید که لوگوی و دفتر اولیه خود را دارید یا مانند بسیاری از کسب و کارهای کوچک، به اندازه کافی رشد کرده و تخصص کسب کرده اید.

صرف نظر از شیوه کسب و کار کوچک شما و یا اندازه آن، وقتی در نهایت می توانید فاصله بین برندی که همیشه می خواستید و برندی که می خواهید بسازید، را کم کنید، روز بزرگی خواهد بود. به همین دلیل است که اگر زمان صرف کرده و تلاش کنید و هزینه نمایید، تا برند خود را ارتقا دهید، می خواهید آن را به افراد دیگر معرفی کنید. هر چه توجه بیشتری به ویژه در مورد تمام مشتریان رویایی خود داشته باشید بهتر است.

قبل از اینکه بازسازی برند خود را به دنیا اعلام کنید، بهتر است اندکی مکث کنید و کارکنان خود را درجریان بگذارید. به روز رسانی برند، تغییرات اساسی، و یا فقط یک راه اندازی مجدد ساده به معنای یک تغییر (حتی یک تغییر مثبت) در برند موجود (حتی یک بد نه چندان خوب) است که کارکنان و مشتریان شما آن را تجربه کرده اند. به همین دلیل است که قبل از اعلام بازسازی برند خود به دیگران، باید حلقه درونی خود را در جریان آن قرار دهید.

بنابراین ایده در جریان قرار دادن کارکنان تان کار دشواری نیست. بدیهی است دلایل خوبی وجود دارد که ابتدا به نزدیکترین افراد به برند و افرادی که یاریگر شما بوده اند، بازسازی برند خود را نشان دهید. (بدلیل حمایت آنها، بدلیل کمک به آنها جهت معرفی بهتر برندتان به دیگران، و برای اینکه بتوانید یک پیراهن جدید با لوگوی خود روی آن به آنها بدهید)

اما به نظر ما، مهم ترین دلیل آن این است که مطمئن شوید بزرگترین طرفداران و بزرگترین منتقدان شما (که می تواند مردم عادی باشد) برند شما را تجربه کنند. این افراد معمولا می توانند کارکنان و یا مشتریان شما باشند. البته می توانند شرکای قدیمی، فروشندگان، و حتی دوستان و خانواده شما که در این مسیر به شما کمک کرده اند نیز باشند. این افراد در درجه اول حقیقت برند شما را تجربه خواهند کرد (حتی اگر موافق آن نباشند) و این افراد خوب و بد و زشتی، موارد مثبت و منفی و موارد دیگر برندتان را می دانند. بنابراین مطمئن شوید که از برندسازی به ظاهر بی نقص شما احساس بیگانگی ندارند یا احساس عدم ارتباط با آن ندارند. شما این افراد را در جریان برندسازی خود قرار می دهید، گویی آنها بخش غیر قابل تعویض برندسازی شما هستند. زیرا هستند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم جشنی مطابق اندازه و سبک برند خود بگیرید. هدف در واقع، ایجاد زمانی برای تجربه برند جدیدتان است. زمانی بگذارید تا آنچه بوده اید را نشان دهید. همچنین نشان دهید به کجا می روید. کسب و کارهای کوچک می توانند از کارکنان خود شروع کنند. کسب و کارهای کوچکتر هم می توانند از دوستان خود، خانواده، همکاران فروشنده و اغلب مشتریان فعلی خود شروع نمایند. اما با این حال، این شما هستید که حلقه درونی خود را تعریف می کنید و مقیاس این جشن هر چه باشد، عنصر مهم در آن قدردانی می باشد.

برای کسب و کارهای کوچک: برنامه تقدیر از کارکنان

دعوت به صبحانه برای تمام کارکنان روشی است که می توانید مطمئن شوید هر کسی می تواند قبل از شروع روز کاری (اما اگر گروه کوچکتری هستید، لحظات خوشحالی بهتر خواهد بود) در آن حضور پیدا کند. تیم خود را چند هفته جلوتر از این برنامه، مطلع سازید. هیجان را چاشنی برنامه خود قرار دهید. به آنها علت تجمع را خاطر نشان کنید اما همه چیز را نگویید. همه چیز را تا جایی که می توانید بصورت سورپریز نگه دارید. در این برنامه، برخی از کارکنان شما تا حدودی در توسعه برند شرکت می کنند، اما منظور ما حفظ جلوه نهایی تا لحظه آخر و سورپریز کردن است. به یاد داشته باشید، هدف شما ابزار قدردانی و ایجاد یک لحظه شاد است.

چک لیست برنامه

جشن: غذا، موسیقی و دکوراسیون. همراه با برند جدید شما عالی خواهد بود.

سخنرانی: کوتاه و شیرین، که توسط مدیر کسب و کار کوچک شما ارائه شود.

بصری: مستندات خلاق همراه با سخنرانی کوتاه می تواند شامل چند اسلاید و یا حتی پوستر باشد که نشان می دهد چگونه برند جدیدی خلق کرده اید. این یک روش عالی برای مطلع کردن همه از برندسازی شماست. همه جانبه فکر کنید، بنابراین اگر هر گونه نقل قول و یا تصاویری دارید که کارکنان را به این فرآیند می کشاند، قطعا آن را برجسته سازید.

لحظه جادویی: رونمایی از لوگوی جدید، نام، شعار یا جلوه کلی برندتان می تواند لحظه فوق العاده ای باشد. اگر بودجه و یا تجهیزات ساختن ویدیو را دارید (فقط ۱ تا ۲ دقیقه) می تواند بسیار مفید واقع شود. شما همیشه آن را خواهید داشت و می توانید از آن در وب سایت خود و یا پس از این برنامه در آینده، در ارائه های دیگر کسب و کار خود استفاده نمایید.

هدیه لوگو: شاید به نظر شما چیز مهمی به نظر نرسد، اما اگر بتوانید حداقل یک هدیه کوچک که نشانگر روح برند جدید شما باشد، به هر یک از کارکنان دهید (مانند تی شرت، یک کار هنری، یک پلاستیک) که همراه با یک یادداشت (به خصوص بصورت شخصی) بیانگر قدردانی شما از آنها به عنوان بزرگترین بخش برند شما باشد- این کار می تواند احساس ملموس تر و بهتری در مورد برند جدیدتان به آنها بخشد.

 

 برای کسب و کارهای کوچکتر: برنامه تقدیر مشتری

اگر شما چند نفر و یا فقط یک نفر هستید، می توانید از بسیاری از ایده های ذکر شده در بالا بهره برده و آنها را در قالب یک برنامه شاد و در یک خانه بزرگ اجرا نمایید. یا می توانید برنامه بریزید که یک هفته مشتریان خود را ملاقات نمایید، و آنها را از برند جدید خود باخبر سازید. یک هدیه بهتر خواهد بود، که در آن توضیح دهید چرا و چگونه به اینجا رسیده اید. فراموش نکنید که تاکید کنید کمک آنها در رسیدن شما به این موقعیت موثر بوده و به آن به عنوان فرصت افزایش فروش خود نگاه نکنید. این کار را لذت بخش سازید. اگر اغلب مشتریان شما از نقاط مختلف کشور و یا دنیا هستند، یک ایمیل خوب بنویسید و با یک ایمیل و یا تماس تلفنی کوچک پیگیری نمایید. اگر هزینه کرده و زمان صرف کرده اید تا ویدیویی برای برند خود بسازید، آن را به اشتراک بگذارید.

________________________________________

شما می توانید یک برند زیبا خلق کنید، اما باید برند شما خواهان داشته باشد.

 قبل از اینکه به معرفی برند جدید به افراد کلیدی و مهم بپردازید، اجازه ندهید دیگران از آن مطلع شوند. همچنین اجازه ندهید برند زیبا و کوچکی که ساخته اید، روی زمین بماند. جشن بگیرید، به افرادی که جزء حلقه داخلی شما هستند، فرصتی دهید که بخشی از آن باشند و از آن مطلع شوند سپس به معرفی برند جدید خود به دیگران بپردازید.

نویسنده: پژمان پاکدامن 

مشاور استراتژی برندسازی

 

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • توسعه برند شخصی

    توسعه برند شخصی

    برندسازی شخصی فرآیند شناسایی ارزش منحصر به فرد و متمایزی است که به یک سازمان، تیم و یا پرو…
  • برند ، جایگاه برند، وعده برند، کدام؟

    آیا تابحال در جلسه ای بوده اید که در آن، دو نفر منظور یکسانی داشته اند، اما هر کدام برداشت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *