خانه مقالات برندینگ نام تجاری به مثابه ی مذهب

نام تجاری به مثابه ی مذهب

2 ثانیه خوانده شده
۰

“مهارت در تجارت، جذاب ترین گونه ی هنر است” 

اندی وارهول

امروزه برندینگ مهم ترین بخش تجارت است . این تجارت در هر زمینه میتواند باشد از بانکداری تا فروش اسباب بازی ، در نهایت نام تجاری آن حرفه است که گویای موفقیت یا شکست آن خواهد شد.موفقیت نام تجاری مساوی با موفقیت خود تجارت است.این معادله به ظاهر ساده به نظر میرسد؛ولی شناسایی این که چه چیزی یک نام تجاری را کارآمد می سازد، آنقدر ها هم ساده نیست . چرا که هیچ دو نام تجاری ، مثل هم عمل نمی کنند.

در حقیقت هدف اصلی برندینگ این است که یک کالا یا تجارت از رقبایش متمایز دیده شود. پس نمیتوان برای تمامی نام های تجاری موفق ،یک فرمول جادویی واحد در نظر گرفت .

در اصل موفقیت نام های تجاری بزرگ به این دلیل نیست که با یک سری قوانین کوچک که در مورد همه نا م های تجاری صدق می کند ، همخوانی دارند بلکه موفقیت آنها  به این دلیل است که راه شخصی و منحصر بفردشان را با اعتماد بنفس می پیمایند.

 

نام تجاری به مثابه ی مذهب

اگر چه ممکن است برندینگ یک “هنر” باشد ، ولی تا تا حدی هم مدیون مذهب است .در واقع می توان به آسانی باور کرد که بسیاری از نام های تجاری می خواهند درون خودشان یک مرهب کوچک تشکیل دهنذ.

ایمان : نام های تجاری همانند مذاهب ، می خواهند مردم به آنچه آنها را ارایه می دهند، ایمان بیاورند.این ایمان در نخایت به یک سرسپردگی دائمی و اعتقاد و برتری آن نام تجاری می انجامد.

حضور فراگیر: نلم های تجاری فراگیر می خواهند همه جا حضور داشته باشندو بساری از انها هم به این هدف رسیده اند.

گوروهای (رهیر مذهبی ) نام تجاری : مدیران نام های تجاری موفق دیگر “ناخدای صنعت ” نامیده نمیشوند.آنها گوروهایی هستند که بطور یکسان از سوی مشتریان و کارکنان با خلوص تمام ستایش میشوند.

نیکی: مذاهب مردم را به نیکی و احسان به یکدیگر ترغیب می کنند .

خلوص : نام های تجاری هم مانند مذاهب ، اغلب در جستجوی خلوص هستند.این جستجو پیرامون خلوص محصول است ولی در بیشتر موارد ، کوشش  نام های تجاری برای خلوص پیام است ، این که بتوانند تمام هویت نام تجاری شان را در یک پیام تک جمله ای یا یک تصویر واحد خلاصه کنند.

مکان های مقدس : فروش در فروشگاه ها ، دیگر برای نا مهای تجاری کفایت نمی کند . آنها مکان های مقدس مخصوص بخود دارند .دیزی لند اولین آنها بودکه در دهه پنجاه میلادی از راه رسید.

شمایل: امروزه قهرمانان نمادین دنیای ورزشی یا سرگرمی چنان سر سپردگانی دارند ک زمانی پیامبران داشتند.انها فقط حامیان نام های تجاری نیستند بلکه به سهم خود نام های تجاری ای هستند با ارزش بازاری که بسیاری از شرکتها فقط می توانند آرزوی ان را داشته باشند.

معجزات: مذاهب معجزه را نوید می دهند.در مورد نام های تجاری حتی اگر به روشنی اشاره نشود ، انتظار آن بصورت تلویحی یا ضمنی وجود دارد .

 

 

 

برگرفته از کتاب سلاطین برند

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *