
علی رغم اینکه بسیاری مردم معتقد هستند که حضور اینترنت و گسترش ارتباطات از طریق دنیای مجازی در حال گسترش و پیشرفت است و به عنوان جایگزینی برای تمامی ارتباطات و مکالمات رو در رو و حضوری افراد می شود، اما تحقیقات و نتایج بدست آمده نشان می دهد که این گفته ها و صحبت ها حداقل در رابطه با ایجاد آگاهی از برندها نمی تواند صادق باشد. بدین معنا که برای افزایش آگاهی از برند، همچنان صحبت های دهان به دهان میان افراد مورد توجه و اهمیت است و تنها تمرکز بر ارتباطات غیر حضوری در فضاهای مجازی نمی تواند کافی باشد. “در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها، رسانه های اجتماعی را به عنوان هسته ی اصلی فعالیت های خود در نظر میگیرند. در صورتی که این کار همچون حرکت در یک جاده ی تاریک با یک چراغ کم نور است که در این صورت باعث می شود سرعت حرکت کم شود و گاه اشتباهاتی در مسیر نیز ایجاد شود.”(Ed Keller). حقیقت این است که بازاریابی دهان به دهان که به عنوان مکالمات خاموش نیز شناخته می شوند همچنان یکی از مهمترین بخش های هر برنامه ی بازاریابی است.
مکالمات دهان به دهان، ۱۳% از فروش مصرف کنندگان را شامل می شود. مکالمات خاموش دو برابر مکالمات آنلاین قدرت تاثیرگذاری بسیاری را بر مصرف کنندگان را خواهند داشت.
برترین برندهایی که در حوزه ی مکالمات دهان به دهان به صورت آنلاین و حضوری موفق بوده اند.
برترین شاخه هایی که در حوزه ی مکالمات دهان به دهان حضوری و آنلاین موفق بوده اند.
با وجود گسترش رسانه ها و افزایش ارتباطات در فضاهای مجازی، ارتباطات رو در رو همچنان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. آمارهای زیر این ادعا را ثابت می کنند.
منبع:adweek
ترجمه :Brandabout
برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات
کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.