خانه مقالات برندینگ معماری برند : برند حامی ( حمایت گر )چیست ؟

معماری برند : برند حامی ( حمایت گر )چیست ؟

6 ثانیه خوانده شده
۰

معماری یک برند حامی از برند های متمایز و منحصر به فردی ساخته شده است که به وسیله ی این برند با هم مرتبط شده اند . برند حامی  یک نقش حمایت کننده و متصل کننده را ایفا می کند، از بسیاری از جهات ساختار برند حامی در جهت مخالف ساختار زیر_برند می باشد .

ساختار برند حامی جایی موفق می شود که یک گروه از برند ها را به وسیله ی یک تعهد بالا ،که برای مصرف کنندگان با اهمیت است، با هم متصل کند .

نشانه های کلیدی ساختار برند حامی به ترتیب زیر می باشد :

برند های محصولات و خدمات (برای تسهیل در درک، در این پست به برند های محصول اشاره شده است  ) به وسیله ی یک برند حامی به هم متصل می شوند .برند محصول و برند حامی هر کدام شامل  ویژگی های خاص خود ، شامل نام ، لوگو ، تعهد ، جایگاه و هویت  می باشند  .

برند های محصول همه دارای بازار یابی برند منحصر به فردی می باشند و که برای  پیشرفت لازم است که به  راهکار های خود تکیه کنند .

با وجود  مجزا بودن هر یک از برند های محصول ،فاکتور اصلی موفقیت ساختار برند حامی این است که یک ارتباط و هماهنگی در برند حامی و برند محصولات وجود دارد . این موضوع به این معناست که اگر یکی از محصولات تحت برند حامی برای مصرف کننده ای مقبول بود ، دیگر محصولات تحت این برند نیز ارزش ملاحضه را دارند .

برند ((Nabisco یک مثال عالی برای ساختار برند حامی می باشد . برند ((Nabisco به عنوان  یک برند حامی به طور متمایز روی تمام بسته های برند های محصول(روی تک تک محصولات ) هک شده است . این برند دو خط تولید کلوچه و کیک شامل OREO, Ritz و  Arrowroot را به هم مرتبط کرده و متعهد شده است که تمام محصولات تحت این برند تازه و مرغوب می باشند .اما هر کدام از این برند ها دارای ویژگی ، جایگاه ،تعهد و بسته بندی متمایز می باشند .

برند حامی به عنوان یک تضمین برای کیفیت

برند حامی زمانی یک ساختار با اهمیت می شود که اطمینان مشتریان را به برند های محصولات افزایش دهد . برگردیم به مثال ((Nabisco ، ((Nabisco

برند خود را با نو آوری در زمینه بسته بندی که باعث می شد محصولات تازه به دست مشتریان برسد شروع کرد . این موضوع اطمینان مشتریان را به برند های محصولات افزایش داد .

نقاط قوت برند حامی :

برای برند هایی با مجموعه های بزرگ که بر اساس یک ایده خاص یا چندین ایده ساخته شده اند یک ساختار برند حامی می تواند جایگزین خوبی برای ساختار برند اصلی( مستر برند ) باشد . یک ساختار برند حامی به یک ایده یا یک وعده این اجازه را می دهد که در بازار برند  برجسته و متمایز شوند . گسترش بازاریابی برند های حامی باعث ترقی برند های محصولات نیز می شود ..

ساختار برند حامی استقلال فراوانی را در زمینه ی  بازاریابی برند برای هر یک از برندهای محصول فراهم می نماید . مدیران تولید ، بازاریاب ها و مدیران داخلی اکثرا خواهان آزادی عمل در زمینه ساخت یک برند، نام ،طرح و لوگوی متمایز هستند.

ارتباط بین برند های محصولات در زمینه ی فروش محصولات آنها نیز کمک فراوانی می کند .

نقاط ضعف برند حامی :

برای شرکت های کوچک هزینه کردن برای ساختار برند حامی خیلی توجیه پذیر نیست . ایجاد یک برند حامی جدید هزینه بر است .

به جای اینکه هزینه های بازاریابی صرف برند اصلی (مستر برند )باشد در آمد بین برندهای محصول و برند حامی تقسیم خواهد شد  .

اینکه آیا تایید بر برند حامی برای مصرف کنندگان شما با اهمیت می باشد یا نه را در نظر بگیرید .هر ضمانتی  که این برند برای مصرف کنندگان دارد باید در چهار چوبی باشد که برای  آنها معنا دار باشد . به ظور مثال ضمانت شرکت (Nabisco ) تازگی و مواد غیر بسته بندی می باشد .

یک یا دو برند محصول ارزش در نظر گرفتن یک برند حامی بزرگ را ندارد .

و در آخر اینکه در صورت بروز بحران حتی برای یکی از برند ها ،دیگر برندهای موجود در داخل مجموعه ی برند حامی نیز دچار مشکل خواهند شد .

 

 

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *