خانه مقالات برندینگ معرفی برند: چگونه می توانید تصور اولیه قدرتمندی از برند خود بسازید

معرفی برند: چگونه می توانید تصور اولیه قدرتمندی از برند خود بسازید

8 ثانیه خوانده شده
۰
لانچ برند

اخیرا، میلیون ها نفر در سراسر جهان تلفن های خود را باز کردند و متوجه شدند بخشی از تجربه روزمره آنها برای همیشه تغییر یافته است. ممکن است مهم به نظر نرسد، اما برای خیلی از افراد، لوگوی اینستاگرام به عنوان پل ارتباطی تصاویر دوستان، خانواده ها، و هنرمندان مورد علاقه آنها برای نشان دادن صمیمیت و راحتی ایجاد شده بود. هنگامی که رنگ های خنثی و تصویر کلاسیک آن با یک گرادیان زنده و نماد مینیمالیستی جایگزین شد، کاربران آزرده خاطر شدند. این برند از آن وقت تاکنون در حال کنترل خسارت است.

شکست اینستاگرام تنها یک نمونه در ردیف استراتژی های سوال برانگیز معرفی برند است. این روند ثابت می کند معرفی برند با برنامه ریزی دقیق و اجرای یکپارچه یکی از عناصر حیاتی بازسازی موفق برند است. با این حال، تمام برنامه ای که در فرآیند بازسازی برند ریخته می شود و زحماتی که کشیده می شود، بسیاری از شرکت ها زمان معرفی برند جدید خود عجولانه تصمیم می گیرند. مطمئن شوید موقع معرفی برند شما نکات استراتژیک زیر رعایت می شود تا جلوی مشکلات (و هزینه های) زیاد گرفته شود.

 

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

از قبل برای معرفی برند خود برنامه ریزی کنید

زمانی فرد دانایی گفت “با شکست هنگام آماده شدن، شما آماده شکست می شوید.” کارهای کوچک و موثر بسیاری وجود دارد که باید در برنامه ریزی برای معرفی برند منظور گردد. آمادگی کافی هم زمان بر است. معرفی یک برند جدید می تواند هیجان انگیز باشد، و بسیاری از شرکت ها برای دیدن آن بی تاب هستند. اما کمی صبر این اتفاق بزرگ را بهتر خواهد کرد. به تیم خود مهلت دهید تا مطمئن شوید که یک استراتژی معرفی برند خوب قبل از معرفی برند جدیدتان دارید. همچنین زودتر شروع به برنامه ریزی کنید و منتظر آخرین ساعت معرفی برند نباشید. معرفی خوب و برنامه ریزی شده برند سبب تعامل دوباره شما با مشتریان موجود، جذب مشتریان جدید، و به طور قابل توجهی منجر به افزایش فروش می شود. معرفی برند با برنامه ریزی ضعیف، سبب ایجاد سردرگمی و واکنش شدید مشتری می شود. شما فقط یک شانس برای ایجاد اولین تصور از برندتان دارید، بنابراین مطمئن شوید با برنامه ریزی های اولیه کامل آن را به درستی اجرا می کنید.

 

معرفی برند خود را بخشی از یک داستان بزرگ جلوه دهید

بهترین روش برای معرفی هر برند، بیان آن بصورت جزء جدایی ناپذیر یک روایت بزرگتر است. چه تغییراتی در صنعت و بطور کلی جامعه، نشان دهنده لزوم بازسازی برند شرکت شماست؟ این فصل جدید برند شما چه مفهومی برای مشتریان شما دارد؟ با بالا بردن معرفی برندتان و وصل کردن آن به داستان بزرگتری نسبت به برندتان، شما هدف معنی دارتری به تازه کردن لوگوی خود می دهید.

 

تمام نقاط تماس قبل از معرفی برند را کامل کنید

تعداد راه های مختلفی که مخاطبان شما می توانند برند شما را تجربه کنند، به اندازه کافی سبب سردرگمی شما می شود. وب سایت شما، کانال های شبکه های اجتماعی، تضمین بازاریابی، علایم، کارت های بیزنس، سیستم ثابت، امضاء ایمیل، طرح های تبلیغاتی و غیره. هر چند که ممکن است گسترده باشد، مهم است که تمام این نقاط تماس قبل از معرفی برندتان کامل شود. هر کدام از این نقاط تماس نیاز به زمان مجزا برای تکمیل شدن دارند. ببینید کدام طولانی تر است و از آنجا وارونه برنامه ریزی کنید. هیچ چیزی بیشتر از معرفی تدریجی برند گیج کننده و بی فایده نیست.

مخاطبان کلیدی در دنباله معرفی برند را شناسایی کنید

به غیر از مشتریان شما، معرفی برند شما کدام ذینفعان را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟ کارمندان، سرمایه گذاران، شرکای تجاری، رسانه ها، بسیار مهم است که ارزش نسبی هر یک از این مخاطبان را بدانید تا بتوانید برای معرفی برند خود بطرز مناسبی برنامه ریزی کنید. برای مثال، مشتریان، سرمایه گذاران و شرکای اصلی اغلب سزاوار معرفی ویژه برند جدیدتان از طریق یک برنامه قبل از معرفی هستند. این سهامداران می توانند سفرای ارزشمندی برای برندتان باشد، که به گسترش پیام تاثیر گذار و مثبت برند شما کمک می کنند.

 برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

معرفی برند خود را از داخل شروع کنید

بسیار مهم است که معرفی برند خود را قبل از معرفی آن به جهان از داخل شروع کنید. کارکنان شما مهم ترین سفیر برند شما هستند. آنها داستان سرایان برند شما هستند، بنابراین ضروری است که آنها درک کاملی از مفهوم برند جدید داشته باشند تا بتوانند یک داستان معتبر و قانع کننده تعریف کنند. معرفی برند یک فرصت اولیه برای مدیر عامل شرکت است تا نیروهای خود را جمع کند و دیدگاه های خود در مورد آینده را در طول یک جشن بیان کند. معرفی برند نباید به صورت ارسال ایمیل انبوه و بی فایده باشد. معرفی داخلی شما باید شامل راهبردهای برند باشد. مدرک واحدی که می توان آن را به طور یکسان به کارکنان و همکاران ارائه داد، راهبردهایی که به خوبی تعریف شده و با دقت نشان می دهد برند شما چگونه در هر رسانه ای ظاهر شود.

 

موضوع دیگر در خصوص معرفی برند و تبلیغات برند بودجه می باشد.

در محیط رقابت مخصوصا در خصوص معرفی برند برای آن که چنین فعالیت هایی قطعا موثر واقع شود، باید حجم بسیار زیادی پول، دوره های طولانی، به مصرف رسد. حتی بزرگ ترین شرکت ها از نظر منابع مالی توان آن را ندارد که عهده مخارج تبلغیات و معرفی برند لازم برای اثرگذاری ذهن مخاطب، تا آن حد که مخاطبان تبلیغات از آن وحشت دارند برآیند.

 

این موضوع مخصوصا در زمانی حس می شود که برند، فاقد وجه تمایزی منحصر به فرد نسبت به دیگر نام های تجاری دارد و تفاوت باید از طریق برندسازی و تبلیغات برند ایجاد شود. حتی زمانی که برند تجاری دارای تمایزی افزون بر برندهای تجاری رقیب است. باید مخارج سنگینی خرج شود تا این پیام در وسعت وسیع به گوش مخاطب رسد. کت و شلوارهای برند هاکوپیان یکی از موارد قابل اشاره در این حوزه است. کت و شلوارهای برند هاکوپیان دارای یک وجه تمایز یا تفاوت بسیار زیادی در مبحث طراحی و دوخت بود، یعنی تا هنگامی که یک فرد از آن استفاده نمی  کرد پی به کیفیت محصول نمی برد.معرفی برند این برند از نظر بسته بندی و دیگر موارد با دیگر برندهای تجاری متفاوت بود.هنگامی که این برند در ایران وارد بازار شد، خود را آماده کرده بود که برای سال اول بیشتر ۵۰۰ میلیون تومان برای تبلیغات هزینه کند. این تبلیغ، دو برابر کل مبلغی بود که توسط همه برندهای تبلیغ کننده در این طبقه از محصول در سال پیش از آن خرج تبلیغات برند شده بود.حتی برندهای تجاری خیلی معتبر و معروف به ندرت اکثر رسانه های تبلیغاتی را در طبقه محصول خود در اختیار می گیرند.

 

موضوع دیگری که در عرصه معرفی برند و برندسازی مطرح است ایجاد نیازهاست. افرادی که با معرفی به صورت گسترده مخالف هستند اکثرا احساس می  کند که تبلیغ کنندگان، نیازها را ایجاد می نمایند و با ترتیب و تشویق مخاطبین بازار هدف سعی می کنند کالایی را خریداری کنیم که واقعا به آن نیاز نداریم. حال در حقیقت تبلیغات تا چه اندازه می توانند ایجاد نیاز کند و یا تاثیر بر روی مخاطب داشته باشد تا مخاطب وادار به خرید شود؟ تبلیغات برند، محصولات جدید را معرفی می نماید. این موضوع، حداقل در آگاه کردن ما در وجود محصولات یا برندهای جدید بسیار موثر است. مردم، کمتر به این وجه اعتراض دارند، مگر آن که معرفی محصول جدید  یک محصول نامناسب باشد. اکثر مخاطبین، نقش این جنبه تبلیغ را مثبت می بینند- مطلع کردن ما از رویدادهای جدید در این موضوع، تبلیغ به شکل خبر ارزش پیدا می کند. کسانی که تبلیغات را موثر نمی دانند چندان به نقش آگاه کننده تبلیغ توجه نمی نمایند، بلکه بر نقش ترغیب تبلیغات برند و برندسازی متمرکز می شوند- بر توانایی تبلیغ که می تواند ما را ترقیب به خرید کالاهایی کند که نیازی به آن نداریم. برآوردهای مختلف هستند، اما همه تا این مقدار، هم نظر هستند که حداقل ۴۰ درصد از محصولات جدید مصرف کننده با شکست رو به رو می شوند اگر محصولاتی که در بازار رد می شوند نیز در نظر گرفته شود این نسبت بسیار بالاتر هم خواهد رفت. تعاملی واقعی بین آن چه تبلیغ کننده برند و مدیران بازاریابی مایل به فروش آن هستند و آنچه مخاطبین به عنوان مصرف کننده مربوط است و در نهایت احساس می شودکه مورد نیاز یا در خواست بوده است، وجود دارد. تبلیغ این محصولات را معرفی نمی کند. آنچه تبلیغ برند انجام می دهد کمک به شتاب گیری معرفی آن محصولات در بازارهای وسیع است. هر چه محصولی واقعا تازه  تر، مفیدتر و متمایزتر باشد، تبلیغ آن هم بیشتر به سمت اطلاع رسانی گرایش می یابد، ما در اینجا حق انتخاب داریم.

 

برند جدید خود را به جهان معرفی کنید

معرفی یک برند جدید به دنیا، کار هیجان انگیزی است. کاری نیست که شما هر روز چیز بسیار ارزشمندی را با استراتژی، الهام خلاق و مفهوم به نمایش می گذارید. مهم است که سریع این کار را انجام ندهید. شما نمی خواهید با کارکنانی که امضاء ایمیل خود را آپدیت می کنند، از قدرت معرفی برند خود بکاهید. با فاش کردن برند جدید خود قبل از تاریخ معرفی رسمی آن ریسک نکنید. به تیم خود به اندازه کافی زمان دهید تا مطمئن شوید تمام امکانات جدید آماده بهره برداری یکجا می باشد. هنگامی که هر بخش در جای خود باشد، یک رویکرد چند رسانه ای یکپارچه حداکثر نتیجه را به شما خواهد داد. همه چیز از انبوه ایمیل و انتشار در مطبوعات گرفته تا شبکه های اجتماعی و رویدادها باید اهرمی برای گسترش برند جدید  شما باشد. همانطوریکه معرفی برند جدید شما مهم است الغاء تدریجی برند قدیمی شما نیز مهم است. لغو شبانه ایده آل است، اما برای بسیاری از برندها واقع بینانه نیست. مطمئن شوید که شما یک استراتژی آماده دارید تا از شر کارهای تکراری قدیمی که سبب سردرگمی در بازار می شود، خلاص شوید. در نهایت، خردمندانه است که سیستمی برای جمع آوری بازخورد در مورد برند جدید پیاده کنید تا مطمئن شوید که معرفی برندتان به خوبی صورت گرفته است. هر گونه ابهامات مصرف کننده باید فورا رسیدگی شود. همیشه بهتر است تدابیری برای رسیدگی به واکنش های گسترده ای که در صورت بروز مشکلات پیش بینی نشده بوجود می آید، داشته باشید.

 

ماندن در مسیر

معرفی صحیح برند تنها آغاز کار است. آنچه در پیش روست آینده برند جدید شما و بسیاری از چیزهایی است که مشتریان شما آن را تجربه خواهند کرد. بنابراین مهم است که پای خود را از روی گاز برندارید. معرفی موفق برند مجموعه سبب ایجاد محتوای جدید، فعالیت های بازاریابی، طرح های تبلیغاتی، و غیره می شود. زیربنای همه این کارها باید صیانت هوشمندانه برند و توسعه مداوم برند باشد. شما هرگز نباید از پیشرفت و حرکت رو به جلوی برند خود راضی باشید یا از جایزه های پیشین خود خرسند باشید. یک برند ، مهمتر از همه، یک زندگی و نهاد پویا است که نیاز به صیانت مستمر برای زنده ماندن دارد.

 

نتیجه

با همه وقت و انرژی که برای بازسازی برند لازم است، معقول است که معرفی برند باید برای گرفتن حداکثر نتیجه به دقت عملی شود. اما اغلب شرکت ها برای نشان دادن برند جدید خود به دنیا عجله می کنند، و یا این کار را به درستی انجام نمی دهند. عواقب ناگوار معرفی برند با برنامه ریزی ضعیف سبب تضییع سرمایه گذاری خردمندانه برای بازسازی برند می گردد. با معرفی برند خود بعنوان بخشی از یک داستان بزرگتر، برنامه ریزی خوب معرفی برندتان از قبل، و اطمینان از هماهنگی برند شما در داخل و خارج ، شما بیشترین نتیجه را در لحظه سرنوشت ساز برای خود رقم می زنید.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *