
سال ١٣٩٧ خیلی زود رسید! نو شدن روزگار و طبیعت را به همه اعضای محترم سایت برندابات تبریک میگویم و امیدوارم همراه با طبیعت، نگرشهایمان را تازه کنیم.
از نظر من -که رشته ام مارکتینگ است- برای خروج از فضای اقتصادی کنونی، فقط یک راه داریم و آن درک رفتار جدید مصرف کننده ایرانی است. مصرف کننده در بحران اقتصادی کنونی چطور نیازهایش را تغییر داده؟ چه معیاری برای انتخاب یا رد برند مد نظر دارد؟ میزان، روش و زمان تأمین تقاضایش را چطور تعدیل کرده؟
بنظر من امسال همه این سؤال را از خودمان بپرسیم: جایگاه ما در ذهن مشتریان وفادارمان نسبت به سال ٩۶ چه تغییری خواهد داشت؟ و دوست داریم چه تغییری داشته باشد؟
یکی از جالبترین اتفاقات برندی امسال، حمایت PRی سرای ابریشم از کارآفرینی بانوان و به تصویر کشیدن وجهه ای جدید از نقش خانمها در تبلیغات بود.
در سال جدید انقدر از رویکردهای برندسازی و تبلیغاتی دیگران انتقاد نکنیم! فرهنگ سازنده در پیش بگیریم، به انتخابهای دیگران احترام بگذاریم و اگر میتوانیم به خودشان پیشنهاد بهبود دهیم.
توصیه می کنم کتاب "مغز برنده" را بخوانید.
آرزو دارم فضای کسب و کار کشورمان فضایی مثبت، سازنده و یادگیر باشد؛ از یکدیگر حمایت و به هم کمک کنیم.
من یاسمین رازقی هستم؛ و تخصص من در مشاوره استراتژی و ارتباط آن با مارکتینگ است.