خانه مقالات برندینگ عمل به وعده برند شما

عمل به وعده برند شما

8 ثانیه خوانده شده
۰

وعده یک قول است. چه در زندگی شخصی خود و یا برای شرکت خود قولی می دهید، عمل به قول تان مهم بوده و عمل نکردن به آن، نشانه ای از شما برجای می گذارد. همه افراد با احساسی که ناشی از عدم عمل به قول و وعده است، آشنا هستیم. عمل نکردن به وعده برند سبب لطمه زدن به برند می شود. در دنیای شرکت ها، عمل نکردن به وعده برند سبب لطمه زدن به اعتماد مشتری به برند شما شده و سبب ایجاد احساس فریب خوردگی می شود. هر چه مقیاس رابطه بزرگتر باشد، ترمیم آن سخت تر است.

امروزه، بیش از هر زمان دیگری، مشتریان مراقب برندهایی هستند که با آنها تعامل دارند. آنها بدنبال برندهایی هستند که معتبر، صادق بوده و به آنچه می گویند عمل می کنند. اساسا مشتری سبب شهرت یک برند می شود. هنگامی که یک برند به وعده های خود عمل کند، مشتریان وفادار آن افزایش می یابد. همچنین مشتری ها در مورد برند به دوستان خود می گویند و سبب پیشرفت برند می شوند. اگر یک برند به وعده های خود عمل نکند، اعتماد مشتریان را از بین می برد. در نتیجه، آنها نه تنها رابطه خود را با آن برند قطع می کنند، بلکه بهس دوستان خود نیز می گویند و به لطف ارتباطات دیجیتالی ویروس مانند، در صورت پرداخته نشدن به موضوع، لطمه غیر قابل برگشتی به برند خواهد زد.

 یک دقیقه صبر کنید، تا اهمیت وعده را مشخص کنم. اگر برند را یک فرد درنظر بگیریم، مغز مسئول مواردی مانند جایگاه یابی در بازار و ارائه ارزش منحصر به فرد است. نگاه و ظاهر فرد نیز نشان دهنده نحوه ارتباط برند می باشد. وعده برند نقش قلب را دارد. قلب برند نحوه تعامل و ارتباط برند را با مشتریان نشان می دهد. این راهنمایی برای ارائه تجربه برند به یاد ماندنی ضروری است.

ما به عنوان مصرف کنندگان برند ها، شهرت یک برند بر اساس خاطراتی که از هر تعامل داشته ایم، ایجاد می شود. نحوه این تجربه ممکن است سبب تفاوت بین یک مشتری وفادار و مشتری یک باره باشد.

 

نکات موفقیت در وعده برند

تعریف کنید:

  • بهتر است وعده برند را با این عناصر تعریف کنید: ماهیت برند، ارزش ها و محرک های عاطفی مخاطبان هدف، مزایای ارتباط تجاری با برند شما و اینکه چگونه در زمینه کاری خود منحصر به فرد هستید.
  • تحقیقات خود را انجام دهید. از کارکنان و سهامداران خود مصاحبه کنید. نقاط قوت، ارزش ها و نیازهای مشتری را قبل از وعده دادن شناسایی کنید. کارکنان شما در مرکز تجربه برند شما قرار دارند. هیچ وعده برندی نباید بدون توجه به توانایی کارکنان شما در عمل به آن داده شود.
  • وعده با یک متن نوشته شده آغاز می شود، اما مهم است که همه بدانند این وعده تنها روی تکه کاغذ نمی ماند. وعده روش "زندگی" برند است و یک کد رفتاری و یا فهرستی از ویژگی ها و مزایا نمی باشد. وعده برند را بعنوان رهنمودی برای کمک به فیلتر کردن تصمیماتی که می گیرید، در نظر بگیرید.
  • این سوالات را بپرسید. اگر پاسخ مثبت است، شما در مسیر درست قرار دارید.
  • آیا می توانیم کل شرکت را با این وعده هماهنگ کنیم؟
  • آیا می توانیم همیشه به این وعده عمل کنیم؟
  • آیا می خواهیم پایه شهرت خود را بر مبنای آن بچینیم؟
  • آیا وعده ما برای مخاطبان داخلی و خارجی ما ارزشمند است؟

 

آن را بیان کنید:

  • عمل به وعده مسئولیت هر فرد شرکت بوده و تنها به کارکنانی که با مشتری ارتباط دارند، نمی شود. همچنین به هر نقطه تماس شرکت مربوط می شود. از بخش تسهیلات گرفته تا ارتباطات اجتماعی، از ظاهر شرکت تا وب سایت شرکت.
  • کارکنان را راهنمایی کنید تا بدانند نقش حاص آنها در " برند" چیست. تصور نکنید که واضح است که آنها از سطح تاثیری که می توانند در ارائه یک تجربه اصیل از برند داشته باشند، باخبر هستند.
  • ترویج وعده برند را هم بصورت داخلی و هم خارجی در نظر بگیرید. درصورتی که برند شروع به تغییر جایگاه یابی و یا وعده برند خود می کند، مانند جت بلو، مطمئن شوید که آن را بکار برده و کارکنان خود را در طول این تغییر با آن هماهنگ کنید. درک ارزش تغییرات ایجاد شده و نحوه ارتباط جهت حفظ مشتری توسط کارکنان شما مهم است. تغییرات اتفاق خواهد افتاد. برندها باید متناسب با تغییرات آپدیت شده و ارزش خود را حفظ کنند.
  • مقاله هایی در مورد مدیریت تغییر و تنظیم انتظارات مفید در واقعیت های تغییر سازمانی بخوانید.

 

از آن حمایت کنید و موفق شوید:

  • برای موفقیت یک برند در زنده نگه داشتن وعده های خود، باید همبستگی و منابعی برای حمایت از آن اختصاص داده شود. این امر، تنها یک ابتکار بازاریابی نیست، بلکه شامل پشتیبانی، راهنمایی و تعهد، به ویژه از بالا به پایین است.
  • تنظیم مجدد سیستم بررسی عملکرد را درنظر بگیرید. به عنوان مثال، مشارکت در وعده برند از پاسخگویی حمایت می کند.
  • بصورت گروهی در مورد روش های خلاقانه برای سنجش تلاش کارکنان جهت زندگی با وعده برند فکر کنید.
  • در مورد به روز رسانی معیارهای استخدام خود بحث کنید. به عنوان مثال، اقداماتی را در نظر بگیرید که تطبیق صفات شخصیتی را با صفات ماهیت برند شما و یا صفاتی که فکر می کنید قادر به ارائه وعده برند شماست نشان می دهد.

وعده برند قلب برند و عامل موفقیت برند شماست. این امر را پودینگ، یا پیتزا اثبات می کند. نگاهی به پیدایش دوباره دومینو بیندازید. این برند در حال شکست در بازار بود و تصمیم گرفت از مشتریان بپرسد چه چیزی در آنها درست نیست. مشتریان پاسخ دادند، برند به حرف های آنها گوش داد و در نتیجه، آنها بصورت اساسی تغییر کردند. نتیجه آن، وعده ای برای بهبود بود. مهمتر از همه، آنها همچنان به وعده های خود عمل می کنند. دومینو شش سال پس از تغییرات اساسی، در جایگاه چهارم برند پایدار در سراسر جهان قرار دارد.

 

   

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *