خانه طراحی هویت برند ۲

طراحی هویت برند ۲

brand-identity-sterategy

 

طراحی هویت برند

چه کسی هستید؟ چه کسی این را باید بداند؟ چگونه خواهد فهمید؟ چرا باید برایشان اهمیت داشته باشد؟ این وظیفه هویت برند است که همه عناصر پراکنده را می گیرد و در یک سیستم کل و از قبل طراحی شده آنها را یکپارچه می سازد.

رقابت امروزه موجب ایجاد انتخاب های بیشماری گردیده است ولی یک برند قوی در یک بازار شلوغ هنوز می تواند خودش را نشان بدهد.مردم عاشق یک برند می شوند ، به آن اعتماد می کنند و برتری اش را باور می کنند. آنچه موجب جلب احساسات و منطق مخاطبان می شود، هویت برند است. می توانید آنرا ببینید، بشنوید، لمس کنید، در دست بگیرید و حرکتش را تماشا کنید. هویت برند موجب شناخت می شود، تمایز ایجاد می کند و ارزش می آفریند. هویت برند در ذات خود یک دارایی است.

مزایای سرمایه گذاری بر روی هویت برند سازمان شماچیست؟

۱-سهولت خرید

هویت یکپارچه برند ، تسهیل خرید برای مشتریان را در پی خواهد داشت . چرا که نشان دهنده تصویر ذهنی قابل شناسایی برای مشتری است.

۲-بهینه سازی فروش

فروشندگان انرژی فکری و زمانی کمتری برای معرفی محصولات صرف خواهد کرد، مشتریان تمایل به استفاده از برند را در خود تقویت کرده اند.

۳-ایجاد آگاهی از برند

یکی از سرمایه های بی نظیری که عامل افزایش ارزش برند می باشد ، گستره آگاهی و شناخت مخاطبان از برند می باشد.

۴-ایجاد جایگاه ذهنی مشخص

امروزه مشتریان یک محصول را نمی خرند ، بلکه جایگاه آن محصول را خریداری می کنند.

جایگاه طراحی هویت برند در فرآیند برندینگ

همه تلاش های ما با درک و بیان استراتژی برند آغاز خواهد شد و آن چیزی که باعث بروز عینی و فیزیکی و احساسی استراتژی برند می شود ، هویت برند است . بهتر است بگویم تنها واژه ای که می تواند تا حدودی به کلمه هویت برند نزدیک باشد شهرت است. شهرت شما همانند برند شما خارج از اراده شماست . چیزی نیست که شما در مورد خودتان می گویید بلکه حاصل گفته ها و احساسات دیگران درباره شماست.

در این میان تنها کاری که از دست شما برمی آید این است که بر این گفته ها و قضاوت ها تاثیر بگذارید و آنان را به سمتی که می خواهید هدایت (نه مدیریت) کنید . برای این کار نیازمند یک برنامه (Plan) از پیش تعیین شده و محکم خواهید بود که در آن تمامی عناصر هویت برند شامل کانسپت، ادبیات برند، فرهنگ برند، هویت بصری و … مورد مطالعه و برنامه ریزی قرار گرفته باشد. این برنامه همان طراحی هویت برند است.

خدمات طراحی هویت برند شامل:

طراحی ارتباطات ذهنی برند

ایجاد مفهوم برند / خواص برند / وعده برند / شخصیت برند / آرمانها و ارزش های برند

طراح ساختار ارتباطی

ساختار ارتباطات داخلی / کانال های ارتباطی برند

اساسنامه هویت برند

تعریف خطوط قرمز در چگونگی استفاده از برند / کتابچه راهنمای هویت برند

طراحی ساختار هویت بصری برند

نمادها و کاراکترها / تم گرافیک / ارتباطات تصویری

 

هدف اصلی برند ،رسیدن به یک هویت خاص در ذهن مخاطبان بازار هدف است و برای تعریف هویت نیاز به دوعنصر کلیدی اول محتوا و دوم خلاقیت. محتوا یعنی آن چیزی که می خواهیم بگوییم و در ادبیات برند ، قول و وعده منفعتی است که توسط مشتریان پس از استفاده محصول کسب می کنند و در داستان برند ما بر روی آن تاکید می شود اما اینکه محتوا چگونه بیان شود را خلاقیت می نامند به شکلی که بالاترین تاثیر را در ارائه پیان برند داشته باشد. محتوا و خلاقیت باید همیشه و همزمان همراه هم باشد تا انسجام در انتقال پیام برند ایجاد شود.

مراحل هویت سازی برند

 brand-identity-1

در هویت استراتژیک مسائل مربوط به اهداف برند، سبد محصول، استراتژی فروش، نوع مخاطب و بسیاری از این موارد که از جنس زیر ساخت و استراتژی صاحب برند و در نهایت خود برند است تدوین می شود.

Brand-elements - Copy

در هویت مفهومی خمیرمایه و پوسته برند خلق می شود و مسائل مربوط به اهداف سازمان، چشم انداز، رویکردهای فروش، بازار هدف و مسائلی از این دست تدوین می شود که در نهایت بن مایه ی برند می باشد.

 

core-elements-brand-indentity-copy - Copy

یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش های هویت سازی برند، تدوین و طراحی هویت بصری برند است که در نهایت هر آنچه که در هویت استراتژی و مفهومی برای برند خلق می شود در هویت بصری طراحی شده و به تصویر کشیده میشود. به عبارتی، ویترین یک برند هویت بصری آن است و در نهایت از برند شما هویت بصری و تمام اقلام بصری آن دیده می شود. پس مهمترین و حساس ترین بخش هویت برند، هویت بصری برند است.

 

OurBrandIdentityPageHeader

در هویت کلامی مسائل مربوط به آیتم های شنیداری و آوایی برند خلق می شود؛ مثل جینگل، شعار ، لحن و سبک و …

در نهایت پس از تکمیل ۴ بخش فوق، هویت برند خلق خواهد شد.

 

 

 

 

 

  در یک جلسه حضوری ، به سوالات بیشتری پاسخ خواهیم داد .لطفا فرم درخواست مشاوره را تکمیل نمایید.

 

فرم درخواست مشاوره برندینگ …

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *