خانه مقالات برندینگ ساخت یک هویت برند واضح برای دندانپرشکان

ساخت یک هویت برند واضح برای دندانپرشکان

13 ثانیه خوانده شده
۰

ساخت یک هویت برند واضح یک اصل اساسی برای گسترش یک برند قوی می باشد . هویت برند چیزی است که شما دوست دارید بیمارانتان تجربه کنند. که نشان دهنده ی یک تحویل ایده آل برند می باشد و همینطور ، پایه و اساس یک موقیت برند متمایز می باشد .

تفاوت بین هویت برند و تصویر برند :

 

هوبت برند و تصویرر برند اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند . هویت برند نشان دهنده ی یک تجربه ی ایده آل است که شما باور دارید ، بهترین بیمارتان دوست دارد که آن را تجربه کند .اما تصویر چیزیست که بیمارانتان درک و در واقع تجربه می کنند . به بیان دیگر ، تصویر کار شما در ذهن بیمارانتان ساخته شده است . و در واقع تصویر به معنای تفسیر آنها از پیام ها ، عکس ها ، ایده ها و ااحساساتی که با برند شما مرتبط است . هرچه تصویر برند به هویت برند شما نزدیکتر باشد بهتر قادر به ایجاد  یک معنای ایده آل با مخاطبان بیمار اصلی خود خواهید بود .

مطلب مرتبط:طراحی یک لوگوی مناسب و داشتن تصویری بهتر از برند

Brand-Identity

زمانی که می خواهید یک کار جدیدی را ایجاد نمایید این شانس را دارید که یک هویت برند جدید  داشته باشید برای اینکه بتوانید چگونگی آموزش کارمندانتان و چگونگی استفاده ازارتباطات برای برند خود را رهبری نمایید . زمانی که یک کار ایجاده شده دارید و می خواهید که به برند خود فرم دوباره داده و آن را اصلاح نمایید . باید اول از همه تصویر در حال حاضر برند خود را ابتدا بشناسید . با یک بررسی کوتاه از کارکنان و بیماران تان می توانید به یک بینش ارزشمند از اینکه تصویر شغلتان چیست ، دست پیدا کنید . به محض اینکه تصویر در حال حاضر کارتان را درک کردید ، می توانید استراتژی ارسال پیام  و آموزش به کارمندانه تان که را گسترش دهید .که این کار ارائه ی برندتان را  هوبت ایده آل آن نزدیکتر می کند .

 

یک هویت برند معنا دار با بیماران شروع میشود .

یک برند قدرتمند نیاز های خاص مصرف کنندگان مورد نظرش را بهتر ا ز هر شرکت دیگری برطرف می کند . احتراام و درک نیز های فیزیکی و احساسی بیماران به شما این اجازه را می دهد تا هوبت برند ی بسازد که مناسب و مربوط است .برند داندانپزشکی که بیماران شما انتخاب می کنند در واقع یک بیانیه عمومی در باره ی آنچه که بیماران شما به ان اهمیت می دهند همجنین اینکه چه چیزی نیاز های عاطفی آنها را بر طرف می کند، ایجاد می کند.  اگر شما  انتخاب کنید که در دندان پزشکی کودکان تخصص پیدا کنید ، چیزی که پدر و مادر ها از شما می خواهند ممکن است تنها توجه به نیاز های دندانی فرزندشان باشد  . دللایل داخلی و احساسی برای انتخاب برند شما شاید ایجاد یک  اطمینان مجدد و یک رضایت شخصی از  توجه به کودکان آنها باشد . اگر یک برند مهیج داشته باشدید و بخواهید برند خود را قویتر کیند تفکر راجع به نیاز های بیماران ایده آلتان _بیمارانی که بیشتر از همه از سرویس دهی شما استفاده می کنند و آنان که از همه بیشتر به شما سود مالی می رسانند  . زمانی که در حال راه اندازی یک برند جدید می باشید،مشخصات این بیماران بیشتر از هر چیزی به شما کنمک می کند .به جمعیت شناسی این گروه از افراد را  نیز همانقدر توجه کنید که به شرایط اقتصادی و اجتماعی آنها توجه می کنید .  تجسم هر دو مشتریان حال و آیند ه شما ، به شما این اجره را می دهید که یک چشم انداز برند جذاب و یک ارائه ی خوب از برند خود را گسترش دهید .

یک چشم انداز  برند قدرتمند، جهت پیشرفت را تعیین می کند .

چشم انداز برند کیفیت ی دلخواهی می باشد که شما دائما برای کارتان آن را دنبال می کنید . چشم انداز باید یک توصیفی از کیفیت ی آینده باشد از لحاظ سود و منفعتی که مایل هستید برند تان ارائه دهد . باید بیان کننده ی یک تمایل جذاب  ،واقعی و معتبر برای برند تان باشد و یا یک شرایط بهتر برای بیمارانتان را بیان کنند . چشم انداز شرکت فورد موتور (Ford Motor Company ) یک نمونه ی عالی برای یک چشم انداز خوب می باشد . چشم انداز هنری فورد در آن زمان “ساختن ماشینی بود که حتی کارمندان خودش هم توانایی خرید آن را داشته باشند .” بود ، قیمت خودرو بزرگترین مانع برای گسترش دسته بود . امروزه ، زمان تغییر کرده است اما شرکت فورد موتور همجنان در حال تلاش برای ساخت بهترین و ارزان ترین خودرو های جاده می باشد .برای مثال برای یک چشم انداز بد می توان به ناسا(NASA ) اشاره کرد ” اولین شرکتی که می تواند انسان را به فضا بفرستد ” در ابتدا ناسا به این شاهکار دست پیدا کرد ، اما سوال منطقی این بود که چه شرکتی بعد از آن این کار را انجام خواهد داد ؟ یک چشم انداز بهتر می تواند برای شرکت استار ترک(Star Trek ) باشد ” رفتن به جایی که هیچ فرد دیگری تا به حال آنجا نبوده است . ” چشم انداز استار ترک هم آرمانی و هم هدایتی است . پس چشم انداز باید  راهنمای ارزش رو به پیشرفت شما باشد که مایلید آن را به بیماران خود ارائه دهید . به محض اینکه توانستید چشم انداز کار خود را بیان کنید ، اماده اید که هویت برند خود که بیان کننده  این چشم انداز می باشد را گسترش دهید .

ابعاد هویت برند

هویت برند می تواند به دو دسته ی منافع ملموس و نا ملموس دسته بندی شود .ارائه ی  مزایای ملموس با برتری ایجاد یک تصویرقوی را در ۱۲ تا ۱۸ ماه اول راه اندازی یک  برند جدید قطعی می کند . مزایای نا ملموس در طول زمان و بر اساس ایجاد تجربه ایجاد می شوند. مزایای نا ملموس شامل شخصیت شما و را بطه ی شما و کارمنداتان با بیمارانتان می باشد و اینکه چگونه این ابعاد بیماران شما را از لحاظ عاطفی به شما متعهد می کند.

ارائه مزایای ملموس

تثبیت موقعیت در کارتان اولین قدم در ارائه ی مزایای ملموس می باشد . ایجاد موقعیت ارائه دهنده ی مزایای تک و منحصر به فردی از برند شما می باشد که هیج برنددیگری نمی تواند به این قشر بیمار خاص ارائه دهد .

هماهنگی  دسته بندی : دسته بندی ای که برای کار خود تعریف کرده اید ( دندان پزشکی عمومی ، دندان پزشکی زیبایی ، دندان پزشکی کودکان و غیره …) اولین چیزی است که می خواهید برای برند خود ایجاد نمایید . رده بندی یک هماهنگی بین بیماران تان و برندتان ایجاد می کند . . شرکت هایی که کالا ها و خدمات جدید ی را در بازار معرفی می کنند ، می خواهند که  تمام مزایای مرتبط با رده و دسته ی برند خود را از آن خود کننند . به عنوان مثال برند دستمال کلینکس (Kleenex ) با دستمال کاغذی هم معنی است ( خیلی از افراد به جای استفاده از کلمه ی دستمال کاغذی از کلمه ی کلینکس استفاده می کنند )و یا شرکت  گوگل هم معنی است با جستجوی آنلاین . اگر می خواهید در زمینه ی دندان پزشکی کودکان کار کنید ، ارتباطات برنداتان و همین طور دکور مطبتان انتظارات و پیش بینی  تجربه ی مرتبط با رده ی دندان پزشکی را ایجاد می کند

هماهنگی کیفیت :  کیفیت یکی از مهمترین ویژگی های ساخت یک برند معروف می باشد . کیفیت کار دندان پزشکی شما نه تنها با کیفیت مراقبت از دندان ارائه می شود ، بلکه بر آورده کردن هر گونه انتظارات  و همجننین پیگیری هایی که بعد از اینکه بیمارتان از مطب می رود دارید نیز بسیار موثر است . هرچه کیفیت کارتان  از طریق مشتریان بیشتر درک شود ، تصویر برند تان قوی تر وارزش کارتان نیز بیشتر از طرف آنها درک می شود ، و همجنین به بقای برندتان نیز کمک شایانی خواهد کرد .

Importance-Benefits

هماهنگی خدمات : رفتار کارمندان تان و حرفه ای بودنتان در ارائه ی مراقبت می توانت کیفیت خدمات برند تان را نشان دهد . به عنوان مثال ، آیا در صورتی که بیمارانتان دچار مشکل بشوند شما یا کارمندانتان به سرعت در دسترس خواهید بود ؟ و زمانی که با شما تماس گرفته می شود چگونه و با چه کیفیتی جواب آنها را می دهید . ؟ برای مثال ، توصیه های تلفنی ، تعیین وقت های اضطراری و …. پیگیری تماس و اینکه حال بیمارانتان را بعد از اینکه مطب تان را ترک می کنند جویا شوید ، باعث می شود که کیفیت مراقبت و خدماتی که برندتان ارائه می دهد در ذهن بیمارباقی بماند .سطوح بالای خدمات ، مانند کیفیت بالا ، منافع اساسی می باشند که زمانی که در حال ساخت ارزش های نا محسوس برای شرکتتان هستید ،کارتان را تعریف خواهند کرد .

ارائه ی مزایا های نا محسوس

مزایای نا محسوس در طی یک عمل کرد مداوم در طول زمان ساخته می شو د.

شخصیت برند: شخصیت برند یکی از موثر ترین راه ها برای ایجاد ارزش نا مشهود مربوط می باشد . به اولین فردی که دوست دارید در شرکتتان مشتریان با آن روبرو شوند فکر کیند .اینکه چگونه رفتار می کند ؟ تن صدایش چگونه است ؟ آیا پر شور ، دوستانه ، خلاق ، دلسوز و … هست یا نه ؟

اگر یک برند موجود دارید از کارمندان خود سوال نماییکه چه نوع فرد مشهوری می تواند بهترین توصیف برای کارشما را داشته باشد . مهمترین قسمت این سوال صرفا این نیست که چه فردی را با کارتان مرتبط می سازند . بلکه این است که چرا این فرد را انتخاب کرده انند ؟ اینکه چرا به شما این ویزگی دادند که بهترین کمکتان خواهد بود برای تعریف هویت شما خواهد بود .

فرهنگ برند :فرهنگ برند مهمترین قسمت DNA  (منظور از DNA برند گذشته و سابقه ی آن برند می باشد )آن برند می باشد . فرهنگ برند مثل یک منبع الهام بخش ارزش کارتان را نمایان می کند وهمجنین برند تان را قدرتمند می کند . فرهنگ اهمیت ها ی نا مشهود مانند : مشتری محور بودن در رفتار ، قابل احترام بودن ، ارائه ی بالاترین مرتبه ی حرفه ای بودن و ..  را تعریف می کند .بیمارانتان شاید نتوانند تاثیر مهمی  که فرهنگ کارتان را با وفاداری آنها دارد بیان کنند ، اما این مسئله بسیار مهم است . رستوران چیک فیل لا (Chick-fil-la ) فرهنک برند بسیار قدرتمندی دارد.زمانی که از هر یک از کارمندان آنها درخواستی دارید بلا استثنا جواب همه ی آنها این است ” باعث افتخارم می باشد ” انها نه تنها فرهنگ سرویس دهی عالی را دارند . بلکه نوعی که آن را ارائه می دهند نیز بسیار عالی است . چه نوع رفتاری را دوست دارید که در برندتان داشته باشید ؟

رابطه برند : آیا مایلید که یک رابطه ی قوی با بیماران خود داشته باشید ؟ اآیا کثر بیماران شما به یک رابطه ی نزدیک تر نیاز دارند تا بتوانند به ترس خود برای رویارویی با دندان پزشک غلبه کنند.بعضی از آنها خواهان یک رابطه ی نزدیک می باشند در صورتی که برخی این رابطه ی نزدیک را ترجیج نمی دهند . رابطه ی بین برند و مشتریان اغلب مهمترین فاکتور ایجاد تمایز در نوع سرویس دهی می باشد و اغلب منجر به مراجعه ی افراد می شود . و یک رابطه ی نزدیک با بیمارانتان شاید با یک رابطه ی آنلاین شروع شود ، مخصوصا وب سایت های تازه کاری که بسیار کارشان را خوب انجام می دهند .چیزی که اهمیت دارد این است که  تعیین کنید که جه نوع رابطه ای می خواهید با بیمارانتان بر قرار کنید و کاملا آگاهانه روش ارتباط خود را انتخاب کنید و همجنین به کارمندان خود نییز آموزش دهید تا این نوع ارطباط را در محیط کار ترویج دهند .

نماد برند :  یک لوگو ی قدرتمند و رنگ ها ی به کار رفته در آن می تواند بهترین راه برای کارتان باشد که بتواند ارائه ی بیاد ماندنی و نامشهودی داشته باشد . لوگوی کامپیوتر اپل از داستان آدام و هوا و گازی که آز آن سیب گرفته شده است آمده . _از درخت دانش _ همین طور تیک معروف مارک نایکی که نشان دهنده ی سرعت می باشد و از الهی ی یونانی بالداری که نشان دهنده ی پیروزی است گرفته شده است . رنگ نیز می تواند نقش بسیار مهمی در تماد کارتان داشته باشد شاید معروف ترین استفاده از رنگ ، شرکت جان دیر گرین (John Deere green  ) _رنگ شبز _باشد .اگر هم اکنون کاری دارید ، اسم کارتان می تواند توسط نمادتان اصلاح شود و تصویری که دوست دارید برای بیماران حال و آینده تان داشته باشید را نیز اصلاح کند . اگر در حال شروع یک کار جدید می باشید ، ساخت یک لوگوی متمایز  بهترین فرصت است تا بتوانید معنای نا مشهود را از همان ابتدای کار ارائه دهید .

خلاصه :

برای گسترش یک هویت تجاری روشن و هدفمند نیاز به تفکر است ، اما این کار موثر ترین راه برای ساخت نوع تصویر برند که بهترین و پرسود ترین مشتریانتان را به مطب شما جذب خواهد کرد . بعلاوه اینکه یک هویت برند قوی برای ایجاد تمایز در کارتان و ساخت یک اساس برای یک رشد طولانی مدت و سودمند بسیار مهم است.

 

 

 

 

جهت دریافت حدمات مشاوره برندسازی می توانید با آقای پژمان پاکدامن با شماره ۴۱۶۳ ۶۸۹ ۰۹۱۲ تماس بگیرید.

 

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *