خانه مقالات برندینگ رموز لوگو و روابط برندسازی

رموز لوگو و روابط برندسازی

9 ثانیه خوانده شده
۰

برندسازی موفق یک شرکت، فرایند طولانی دارد که شامل طراحی و تحقیقات گسترده می باشد. برند واقعا باید هدف خدمات و یا محصولات شما را و نحوه تاثیر آن بر مصرف کننده را برساند. لوگو یکی از جنبه های اصلی فرآیند برندسازی است، اما نباید تنها عامل تعیین کننده آن باشد.

ما از طراحان بازاریابی فارنهایت در مورد معنای لوگو از نظر ارتباط آن با برند سوال کردیم و آنها مفاهیم جالبی را خاطرنشان کردند که مطمئنا بر بهبود فلسفه برندسازی هر شرکت موثر خواهد بود.

 

روبنس کاسترو اینطور بیان می کند:

" برند چیزی بیش از صرف یک لوگو است. برند تجربه کلی مشتری شما از شرکت شماست و بیش از صرف یک نماد خوب و تایپوگرافی می باشد. برندسازی خوب باید برای هر چیز و هر فردی که با برند شما در ارتباط خواهد بود، برنامه داشته باشد و در نتیجه زندگی افراد را بهتر سازد. "

هنگامی که اینگونه به برند فکر کنید، برندسازی به یک روش زندگی برای مصرف کنندگان شما تبدیل می شود، و تصویری که شما نشان می دهید، باید با درنظر گرفتن هدف نهایی آنها موجب انتخاب برندتان در مقابل برند رقبایتان شود. طراحی برند نیاز به تحقیقات گسترده داشته و همچنین خود شما نیز باید بتوانید نیاز احساسی مصرف کنندگان، از جمله کوچکترین موارد مانند انتخاب طرح رنگ بر اساس نحوه تاثیر انواع رنگ های مختلف بر مصرف کنندگان را تشخیص دهید. به عنوان مثال، شما باید از رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد برای انعکاس شور و شوق استفاده کنید. رنگ های سرد موجب ایجاد حس آرامش و یا احساس حرفه ای برای شرکت ها می شود. روانشناسی رنگ ها در دنیای طراحی و بازاریابی شگفت انگیز است.

لوگو باید حاوی رنگ هایی باشد که برای مقاصد برندسازی و به منظور شناخته شدن برندتان توسط مصرف کنندگان سریعتر از رقبایتان انتخاب شود. طراحی لوگوی شما باید به روشنی مخاطبان هدف شما را جذب کرده و موجب کنجکاوی آنها در مورد شما شود. Kayla Zeman یکی دیگر از طراحان خبره بیان می کند:

"لوگو نشان می دهد شما که هستید و چه کاری انجام می دهید، و " چهره" ای است که مخاطبان تان شما را با آن خواهند شناخت."

لوگوی خود را به عنوان درب باز به روی بقیه برند خود در نظر بگیرید و همچنین برداشت اولی که مصرف کنندگان از شرکت شما خواهد داشت. لوگو باید ساده و در عین حال نشان دهنده خدمات و یا محصولاتی باشد که ارائه می کنید. سعی کنید نمادی پیدا کنید که مظهر حوزه شما باشد تا مصرف کننده به سرعت بفهمد اهداف کسب و کار شما چیست. به عنوان مثال، Kayla  نماد سیب را بعنوان لوگوی شان انتخاب کرده است. او مواردی که بلافاصله پس از فکر کردن در مورد برندشان به ذهن می آمد، را لیست کرد. یک سیب مناسب به نظر می رسید چون نمادی است که به طور گسترده شناخته شده و به خاطر سپردن آن آسان است و ارتباط نزدیکی با حوزه فعالیت آنها دارد.لوگو در عین حال که برند را بطور کلی تعریف نمی کند، اما عامل موثری در شکل گیری برند شما در اذهان عموم مردم است. 

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *