خانه مقالات بازاریابی راه حل هایی برای خلاقیت و نوآوری در بسته بندی

راه حل هایی برای خلاقیت و نوآوری در بسته بندی

8 ثانیه خوانده شده
۰

تفاوتی نمی کند که تولید کننده ی تجهیزات و وسایل خانه هستید یا تولید کننده ی سخت افزارهای کامپیوتری یا حتی تولید کننده مواد غذایی. در هر صورت یکی از مواردی که همواره باید بدان توجه داشت و اغلب توسط بسیاری از صاحبان کسب وکار کم اهمیت انگاشته می شود، نوع بسته بندی است که برای محصولات خود انتخاب میکنید. همگام با پیشرفت تکنولوژی، تغییر بسته بندی ها به سمت بسته هایی هوشمند و پیشرفته درحال حرکت است. بسته بندی هایی که چیزی فراتر از جعبه هایی ساده هستند و قابلیت های هوشمندانه و فعال مختلفی را شامل می شوند. در ادامه به برخی روش های هوشمندانه در رابطه با بسته بندی می پردازیم که بی شک در ارزشگذاری برای برند شما نقش اثرگذاری خواهند داشت:

  1. طراحی بسته بندی های ساده و راحت برای استفاده (easy to use) برای کسب مزیت استفاده از رویکرد ترکیبی که همزمان هردو ویژگی استحکام و انعطاف پذیری را دارا باشد و عمر بسته بندی نیز بالا برود و در عین حال از نظر ترکیب فیزیکی و ظاهری نیز بتواند ارتباط خوبی با مشتریان برقرار کند. بدان معنا که نه تنها از نظر ظاهر فیزیکی، پسندیده باشد بلکه کاربری راحتی نیز داشته باشد.
  2. در نظر گرفتن برچسب هایی بر روی محصولات که کدهایی خاصی نیز داشته باشند که از طریق نرم افزارهای مختلف قابل دسترس(برای مثال اندروید و …)، قابل خواندن باشد و از طریق این کد اطلاعات بیشتری درباره ی محصول به مخاطب داده شود. این کدهای اطلاع رسانی تقریبا از سال ۱۹۶۰ تا به اکنون مورد استفاده قرار گرفته اما با تکنولوژی های امروزه استفاده از آن ها برای ایجاد ارتباط میان محصولات با دستگاه های مختلف و پایگاه های اطلاع رسانی بسیار ساده تر شده است. شرکت سس کچاپ گوجه فرنگی Heinz یکی از اولین شرکت هایی بود که از طریق نرم افزار موبایل برای اندروید و اپل توانست اطلاعات زیادی درباره ی محصول را از طریق همین کدها به مصرف کنندگان ارائه دهد.

Heinz

  1. برای محصولات خود برچسب های مناسبی طراحی کنید که نشان دهنده ی توجه بیشتر به کیفیت و تازگی محصولات می باشد. برچسب هایی که حتی حاوی اطلاعات کاربردی دیگری مانند درجه ی گرما یا سرمای مناسب برای محصول را شامل می شوند، می توانند تصویر بهتری درد دید مصرف کنندگان ایجاد کنند.

Smart-label

 

  1. برای بسته بندی ها عملکردهای خلاقانه در نظر بگیرید و آنها را چیزی فراتر از یک بسته بندی ساده طراحی کنید. در حال حاضر دنیای تکنولوژی در بسته بندی ها به سمتی حرکت می کند که آنها را همچون یک جعبه ی هوشمند طراحی کنند که قابلیت های مختلفی نیز داشته باشند. قابلیت هایی مانند یک تلفن هوشمند که دارای مانیتوری کوچک باشد و بتوان اطلاعات مختلفی را از طریق آن دریافت کرد. برای مثال، نحوه ی باز کردن بسته بندی، نحوه ی استفاده از محصولات و … . به عبارت دیگر مانیتور روی بسته بندی می تواند به جای کاتالوگ های همراه محصولات مورد استفاده قرار گیرد.
  2. بسته بندی فقط محدود به بسته بندی های فیزیکی برای کالا نیست. ارائه ی خدمات نیز به گونه ای دیگر نیاز به بسته بندی دارد. برای مثال طراحی و تولید ابزارهای الکترونیکی مینیاتوری، کوچک و انعطاف پذیر مانند(فیلم، سی دی و …)، راهی جدید برای بسته بندی محتوا و ارائه ی آن می باشد. تکنولوژی امروز تمایل به ساده تر کردن تمامی فعالیت ها دارد.
  3. یکی دیگر از بسته بندی های هوشمند در نظر گرفتن یک سنسور است تا در صورتی که قسمتی از بسته بندی باز شده باشد یا دچار آسیب شده باشد به گونه ای آن را نشان دهد. با این کار بررسی کالا در انبار برای اطمینان از سلامت فیزیکی آنها و یا حتی در فروشگاه ها بسیار آسان تر می شود.
  4. در حال حاضر بسته بندی های جدیدی در حال ورود به بازار هستند که به بسته بندی های فعال شناخته شده اند.(active packaging) این بسته ها که عموما برای میوه و سایر اقلام خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد، قابلیت انجام فعالیت های شیمیایی خاصی را دارند که منجر به افزایش ماندگاری محصول می شوند. یکی از بسته بندی های که در حال حاضرتمرکز زیادی را به خود معطوف داشته است، بسته هایی است که قادر به تولید اکسیژن هستند و یا اشعه ی UV نیز تولید می کنند.

 

  1. تعبیه ی لایه های ضد ورود میکروب و لایه هایی که از ورود اشعه و نورهای مضر به داخل بسته بندی مواد خوراکی جلوگیری می کند از دیگر راه کار های بهبود بسته بندی است که به سلامت مواد خوراکی نیز کمک می کند. این لایه ها به گونه ای تهیه می شوند که میکروب یا اشعه های مضر محیطی را در لایه ای میان مواد غذایی و لایه ی اولیه بسته بندی در خود نگه میدارند و موجب کاهش ضرر و زیان به محتویات بسته ها می شوند.

 

آنچه با پیشرفت و بهبود در نوع بسته بندی ها ایجاد میشود در نهایت منجر به افزایش سلامت و کیفیت، افزایش رضایت مشتریان و ارزشمندی کالا و در نهایت ارزشمندی محصولات و خدمات می شود.

Armani - Banner online 790x63-02

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *