خانه مقالات برندینگ دانشگاه های کشور و خطر تعطیلی

دانشگاه های کشور و خطر تعطیلی

12 ثانیه خوانده شده
۱

بنظر شما آیا در رقابتهای علمی بین المللی دانشگاههای مهندسی، ایران شانسی برای موفقیت دارند؟ ممکنه

بنظر شما کدام دانشگاه ایرانی این توان را دارد؟ دانشگاه شریف و یا دانشگاه تهران و یا یکی از شعب دانشگاه آزاد اسلامی؟ احتمالا جواب شما دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

داستان یک موفقیت

دانشگاه آزاد قزوین، پر افتخار ترین دانشگاه کشور در رشته روباتیک در دنیا ست، آنها بالاتر از دانشگاههای معتبر کشور مانند دانشگاه شریف، تهران، امیرکبیر و دهها دانشگاه مطرح دیگر داخلی در علم روباتیک قرار گرفته اند. باور ندارید؟ در رقابت سال گذشته روباتهای زیر دریایی که بین ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا انجام شد از جمله آریزونا، ماساچوستMIT، واشنگتن، اوهایو، می سی سی پی، نیو همشایر، آستین تگزاس و دهها دانشگاه مطرح دیگر تنها نماینده ایران که صلاحیتش برای حضور در این مسابقات تایید شد، دانشگاه آزاد قزوین بود. چگونه دانشگاهی که نخبه پرور نیست و حتی به واسطه آنکه در خارج تهران قرار دارد، امکانات کمتری نسبت به دانشگاههای داخل تهران دارد به این مهم دست میابد؟ رازی در کار نیست ، موفقیت در یک کلمه خلاصه میشود،

" تمرکز"

باور ندارید؟ به مثال معکوس آن توجه کنید، دانشگاه شریف و دانشگاه تهران در برگزاری دوره های مدیریتی شکست خوردند و برنده بازی مدارس کسب و کارند که حتی بسیاری از آنها مورد تایید وزارت علوم نیست. چرا؟ چون دانشگاه شریف در مهندسی معتبر است و دانشگاه تهران اعتبارش به علت اولین در ایران است و این موسسات متمرکز  بر رشته های مدیریتی هستند.

چالش وجود بیش از ۲۵۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشهای تمکیلی از یک طرف و کاهش تعداد دانشجو از طرف دیگر، دانشگاهها و موسسات داخلی را با چالش تعطیلی روبرو کرده است. لذا دانشگاهها و موسسات برای پر کردن بخشی از صندلی هایشان به سمت تقلید از یکدیگر روی آورده اند. بنابراین همه در حال یک شکل شدن هستند ، رشته های مشابه ، اساتید پروازی و طبیعتاً مشابه و … مدیران آنها با استفاده از استراتژی های بهتر بودن  و مانور تبلیغاتی ، روابط عمومی به مانند کیفیت بهتر، خدمات بهتر و پروموشن بهتر سعی در مغلوب کردن رقبا دارند.

سال

 

دانشگاه‌های وابسته به وزارت

مراکز آموزش وابسته به آموزش و پرورش

موسسات وابسته به دستگاه‌های اجرای

پیام نور

جامع علمی کاربردی

غیر انتفاعی

آزاد

جمع

۱۳۸۹

۱۲۴

۲۷۴

۲۸

۵۵۰

۷۳۸

۲۹۵

۴۰۱

۲۴۱۰

۱۳۹۰

۳۰۹

۱۰۷

۲۸

۵۶۹

۷۳۸

۳۳۳

۴۰۶

۲۴۹۰

۱۳۹۱

۳۱۸

۱۰۷

۲۸

۵۶۹

۷۴۰

۳۴۴

۴۰۸

۲۵۱۵

 

 

امروزه استراتژی بهتر بودن باعث مرگ سازمان میشود، استراتژی جایگزین متفاوت بودن است و تنها راه پیدا کردن تفاوت متمرکز شدن است.

 

 

یا متمرکز شوید و موسسه و دانشگاهتان را با پیاده کردن ۵ قدم زیر بسازید و یا شاهد تعطیلی دانشگاه و موسسه تان در آینده نه چندان دور باشید

  1. تمرکز کنید تا معرف چیزی منحصر بفرد باشید
  2. بر اساس تمرکزتان جایگاه جدیدی را برای نفوذ در مخاطبین تعریف کنید
  3. میخ گفتار (شعار سازمانیتان) را بگونه ای تعریف شود تا معرف جایگاهتان باشد
  4. چکش بصری (هویت بصری) سازمان بگونه ای درست شود تا میخ گفتار را در ذهن مخاطب تثبیت کند
  5. شعار سازمانیتان را ماندگار کنید

 

 

تمام حقوق این نوشته برای مولف محفوظ است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد.

 

بازنشر: فرصت امروز 

 

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

یک دیدگاه

  1. محمد

    بهمن ۲۰, ۱۳۹۵ در ۱۲:۳۴ ب.ظ

    بسیار عالی

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *