خانه مقالات برندینگ خطرات راهکار های جداگانه ی تجارت و برند

خطرات راهکار های جداگانه ی تجارت و برند

2 ثانیه خوانده شده
۰

مثال های فراوانی از کسب و کارهایی میبینم که بعد از شکست در زمینه ی تصمیماتشان برای سیاست ها، عملیات و روش های تجاریشان ،مجبور به پرداخت خسارت شده اند . بهتر است بدانید که از زمانی که اینترنت وارد تجارت شده است هیچ چیزی از مصرف کنندگان و سهام داران شما پنهان نمی ماند . علاوه بر مد نظر داشتن چگونگی هماهنگی تصمیماتتان با راهکار( استراتژی )های تجارت چگونگی هماهنگی آنها با راهکار (استراتزی ) های برند و  چگونگی درک آنها توسط مصرف کنندگان، هم باید مد نظر داشته باشید.

علل آسیب :

  1. یک روزنامه تصمیم میگیرد مخفیانه ی شماره تلفن های قربانیان ، افراد مشهور و دیگرافراد را پخش کند .
  2. یک برند مطرح مد تصمیم می گیرد که طراحی هنرمندان ناشناس را به سرقت ببرد .
  3. یک برند مواد غذایی بسته بندی شده تصمیم می گیرد نمک را در محصولاتش کاهش دهد ،و این محصولات تغییر یافته را به صورت انبوه به فروش می رساند اما وقتی فروش به پایان رسید ،دوباره به فرمول نمک سابق خود باز می گردد .
  4. یک خرده فروش تصمیم می گیرد که در فروشگاه های جدید خود قیمت را افزایش دهد .و بعد از شکایت شدید مشتریان خود تغییر سیاست داده و با عذر خواهی قیمت ها را با قیمت فروشگاه های یکی می کند .
  5. یک شبکه ی بازی های آنلاین بعد از هک شدن اطلاعات خصوصی کاربرانش مجبور به بستن شبکه ی خود می شود و بعد از آن بین پیدا کردن هکر و معرفی آن هکر تاخیر ایجاد می کند.

خردمند ترین سازمان ها اهمیت ادغام استراتژی برند و استراتژی تجارت را دریافته اند وتمام تلاششان را انجام می دهند که این دو کار به تنهایی انجام نشوند .

برای تصمیم گیری های صحیح مطمئن شوید که :

تیم راهنمای شما به طور هم زمان هم به استراتژی برند و هم استراتژی تجارت بپردازد  .

گسترش استراتژی برند و تجارت شما به هم مرتبط باشد .

استراتژی تجارت و استراتژی برند ( تعهدات ، جایگاه و شخصیت ) به گونه ای ارائه شود که درک آن برای اعضای تیم شما (از تاره کار گرفته تا مدیر ارشد اجرایی تان ) آسان باشد .

تیم شما استراتژی تجارت ، استراتژی برند و همچنین مصرف کنندگان شما را زمان تصمیم گیری درباره ی سیاستها ،عملیات و روش های تجاریتان در نظر خواهند داشت .

به طور مثال _یکی از بزرگترین شرکت های خدمات دارویی در کانادا _ استراتژی تجارت سه روزه ی خود ؛که سالانه برگزار میکنند را در خارج از محل کارشان  در همایشی به نام  هر روز یک برند از شرکت دیستیلیتی (distility)  در کانادا تدارک دید .کل اعضای تیم در آخر هفته در هر دو زمینه ی سطح استراتژی تجارت و برند متحد شدند . انها استراتژِی هایشان را در یک سندهای کوتاهی خلاصه کردند (شامل استراتژی برند یک صفحه ای شرکت distility ) تا درک آن برای دیگر اعضای گروه نیز آسان باشد .

ادغام این دو استراتژی و مرتبط کردن آن با دیگر اعضای گروهتان این اجازه را به شما می دهد که از کنترل خسارت ، منحرف شدن مشتریان مورد نطرتان و از بین رفتن تجارتتان در امان بمانید و یا حتی بهتر از آن این کار باعث می شود که شرکت شما موفق تر ، منظمتر و قابل اعتماد تر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *