خانه مقالات بازاریابی خدمات مشتری در کجای استراتژی برند شما قرار دارد؟

خدمات مشتری در کجای استراتژی برند شما قرار دارد؟

13 ثانیه خوانده شده
۰
حدمات مشتری کجای استراتژی برندسازی شما وچود دارد

چه چیزی در بازاریابی امروز برنده است؟ توافق عمومی بر " مشتری محوری" است.

همانطور که یکی از متخصصان می گوید "با مشتریان بر اساس رفتارشان و یا در هر مرحله از خرید یا چرخه زندگی که هستند، ارتباط برقرار کنید "
چه کسی می تواند با او مشاجره کند؟
در سال ۲۰۰۹ در چین شرکتی، کامیون، سدان، مینی ون و SUV می ساخت و آنها را تحت نام ۹ برند زیر بازاریابی می کرد: Coolbear، Deer، Florid، Haval، Lingao، Peri، Sailing، Socool و Wingle .این افراد توصیه می کردند که شرکت موردنظر بر روی Haval(برند SUV) خود تمرکز کند.
چرا SUV ؟ تحقیقات این شرکت نشان داد که مشتریان چینی خودروهای سدان را ترجیح می دهند زیرا پرستیژ بیشتری داشتند.از سوی دیگر، مشتریان چینی فکر می کردند که SUV ها وسایل نقلیه کاربردی هستند که هیچ پرستیژ اجتماعی ندارند.بنابراین به این نتیجه رسیدند که ۲۸ شرکت خودروسازی چینی روی خودروهای سدان تمرکز خواهند کرد؛ چرا که آنها مشتری گرا بوده و این همان چیزی بود که مشتریان چینی می خواستند.و این دقیقا همان چیزی بود که اتفاق افتاد و میدان SUV را برای این شرکت باز گذاشت.در نتیجه رقیب گرایی (و نه مشتری گرایی) این شرکت به بزرگترین و سودآورترین شرکت خودروسازی چینی تبدیل شد.

مشتریان چه می خواهند؟
اگر از مشتریان بپرسید که چه می خواهند، اغلب به شما خواهند گفت: از برندهایی که از آنها خریداری می کنم راضیم، اما واقعا دنبال برندی بهتر و ارزان تر هستم.
به همین دلیل شرکت ها میلیاردها دلار تحقیق و توسعه را صرف توسعه محصولات و خدمات بهتر می کنند..
سپس دلارهای دیگر را صرف تبلیغ محصولات و خدمات بهتر خود می کنند. اما مشتریان وقتی پیام تبلیغاتی یک محصول بهتر را می بینند چه فکری می کنند؟
به جز اینکه برند رهبر بازار باشد، این تبلیغات را باور نمی کنند. این امر چگونه می تواند واقعیت داشته باشد؟ اگر برند در واقع بهتر بود، رهبر بازار میشد!
آیا برند بهتر در بازار برنده نمی شود؟
اتفاقا، علم مدیریت نیز معتقد است: محصول بهتر در بازار برنده می شود. از این رو روی تحقیق و توسعه تاکید می شود.

 

  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ ایستگاه نخست مدت ها بود تصمیم به نگارش کتابی در مورد ر…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …
  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …
  • علی آزادی منش- ویژه نامه نوبهار 97

    برنامه ریزی و تمرکز روی برندسازی

    گشت گرداگرد مهر تابناک، ایران زمین روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین ای تو یزدان، ای تو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code