خانه اخبار توصیه هایی برای ساخت یک برند شخصی قدرتمند

توصیه هایی برای ساخت یک برند شخصی قدرتمند

1 ثانیه خوانده شده
۰

برند، در حقیقت تصویری است با ویژگی های مشخص که در ذهن افراد نقش می بندد. این تصویر می تواند در رابطه با محصولات و خدمات با کیفیت و کمیت خاص خود باشند یا تصویری از افراد با خصوصیات متفاوت باشد که در ذهن هریک از ما تداعی میشود. در نتیجه می توان گفت که همه ی مردم برای خود یک برند هستند و یک برند شخصی دارند. حال اینکه هریک از ما تا چه حد به برند شخصی خود توجه کنیم، چگونه آن را گسترش و پرورش دهیم، تا چه میزان خودمان را به همگان معرفی کنیم و … در هریک از افراد متفاوت است. برند همان چیزی است که افراد در زمان عدم حضور ما، از ما می گویند. برای اینکه بتوانیم برند شخصی قدرتمندی برای خود ایجاد کنیم باید همواره به مسائل زیر توجه داشت:

personal-branding

  1. دیگران شما را چگونه تعریف می کنند: یکی از جالب ترین مباحث در رابطه با برند شخصی این است که مهم نیست شما چگونه خود را به دیگران معرفی می کنید، مهم این است که دیگران چه تصور و چه درکی از شما دارند. حتی اگر به اطمینان بگویید که فرد معروف و محبوبی هستید، تا زمانی که ادراک مخاطبان از شما اینگونه نباشد، نمی توانید چنین ادعایی داشته باشید. در نتیجه اولین قدم برای ایجاد و گسترش برند شخصی، آگاهی از ادراک و تصور افراد از شماست. افراد می توانند از طریق حضور در گروه های مختلف، به درک نسبی از نظر دیگران نسبت به خود پی ببرند.
  1. پی بردن به شخصیت واقعی خود: بسیاری افراد ادعا می کنند که “خود” و خصوصیات اخلاقی و شخصیتی خود را به خوبی می شناسند، حال آن که در بسیاری مواقع این گونه نیست و ضعف بسیاری افراد در زمان شکست، به دلیل عدم شناخت کافی از خود است. درک کامل از مهارت ها و توانایی ها، ارزش ها، عقاید و تفکرات و … در ایجاد برندی قدرتمند نقش مهمی ایفا میکند. گاه مشاوره با روانشناسان و افراد خبره در این رابطه، می تواند به شناخت بهتر “خود” کمک شایانی کند. تا زمانی که نتوانید درک صحیحی از خود داشته باشید، نمیتوانید از دیگران چنین انتظاری داشته باشید.
  1. فراموش نکنید که شناخت از خود اگر چه اهمیت زیادی دارد، اما تا زمانی که رفتارها و عملکرد شما بر طبق این شناخت صورت نگیرد نمی توان به موفقیت چندانی دست پیدا کرد. فرض کنید که شخصیت شما فردی “جدی” است و خود نیز از آن اطلاع دارید. حال برای ایجاد تنوع و جذب مخاطب، دائم سعی می کنید که از خود “حس شوخ طبعی” بیش از حد نشان دهید. از آنجایی که این رفتارها با شخصیت حقیقی شما سازگاری ندارند، در چشم دیگران نیز تصور نقش بازی کردن پیش می آید و در نتیجه نمی توانند به خوبی شما را باور کنند.
  1. فرصت ها را به درستی دنبال کنید: همه ی ما در زندگی به دنبال فرصت ها و استفاده ی بهینه از آنها هستیم. اما اغلب در پیدا کردن این فرصت ها با مشکل مواجه هستیم چرا که در جای اشتباهی به دنبال آنها می گردیم. اغلب افراد فکر میکنند که بسیاری از فرصت های آنان از سوی افرادی که می شناسند برای آنها ایجاد می شود. حال آنکه در حقیقت بیشتر فرصت های ما توسط افرادی ایجاد می شود که شاید هیچ شناختی نسبت به آنها نداریم. در حقیقت با داشتن یک برند شخصی قدرتمند می توانیم افراد بسیاری را برای ایجاد موقعیت های پیشرفت برای خود ایجاد کنیم.
  1. از خطا و شکست نهراسید: بسیاری افراد معتقد هستند که فرآیند آزمایش و خطا در هر کاری وجود دارد و اجتناب از شکست امکان پذیر نیست. در نتیجه بهتر است تا هرچه سریع تر فرآیند آزمایش و خطا انجام شود، شکست ها به وقوع بپیوندند تا با درس گرفتن از آنها زودتر به موفقیت برسیم.
  1. راه های ارتباطی خود با مخاطبانتان را به درستی انتخاب کنید: اگر بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را به درستی تشخیص دهید، در ادامه می توانید بهترین ابزار برای برقراری ارتباط را نیز پیدا کنید. توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام، واین، پینترست، وبلاگ، podcast، شبکه های تلویزیون، رادیو و …، هریک فضایی متفاوت با محتوایی متفاوت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا هریک با توجه به نیاز و علاقه ی مخاطبان مورد استفاده قرار بگیرند. تولید محتوای مناسب برای برند برای هریک از این ابزارها اهمیت فراوانی دارد.
  1. ارزش آفرینی: هرآنچه شما انجام می دهید، از تولید یک محصول جدید گرفته است تا فرستادن یک مطلب جدید در توئیتر و یا برگزاری یک سخنرانی، باید به ایجاد ارزش جدیدی منجر شود. به عبارت دیگر قبل از انجام هرکاری باید از خود بپرسید که به چه دلیل این کار را انجام می دهید و آیا این کار به ایجاد ارزشی کاربردی منجر می شود یا خیر. برای آنکه برند شخصی قدرتمندی داشته باشید، باید بتوانید ارزش آفرینی مناسبی برای شخصیت و برند شخصی خود داشته باشید.
کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

Armani - Banner online 790x63-01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *