خانه مقالات برندینگ توجه به ابعاد بصری برند و اهمیت آنها در کسب و کار

توجه به ابعاد بصری برند و اهمیت آنها در کسب و کار

5 ثانیه خوانده شده
۰

 همه ی صاحبان کسب و کار در طول روز ممکن است با نگرانی های مختلفی در رابطه با کار و فعالیت های روزانه ی  کاری خود روبه رو شوند و در نتیجه ممکن است تفکر به بسیاری مسائل اثرگذار را فراموش کنند. بعد بصری یک برند و توجه به جنبه های مختلف آن یکی از عواملی است که گاه مورد غفلت صاحبان کسب و کار قرار می گیرد. تصویر بیرونی یک برند شامل تمام المان های بصری یک برند مانند لوگو، اینفوگراف ها و … می باشد و طبیعتا توجه به آنها به عنوان بخشی از فرآیند برندسازی امری اجتناب ناپذیر است.

در ادامه به بررسی نکاتی در این رابطه پرداخته می شود:

 

شناسایی برند:

ارائه ی یک تصویر مناسب از برند با کمک طراحی یک لوگوی مناسب که پیام رسان مناسبی از یک برند و فعالیت های آن باشد اولین قدم در ساخت چهره ای اثرگذار از کسب و کار شماست. این طراحی باید بتواند با قدرت اثر گذاری، عملکردی و جذابیت هر چه بیشتر مخاطبان را به سوی خود جذب کند. تصویری که از برندتان ارائه می کنید باید به خوبی ارتباط مناسبی با محصولات و خدماتتان برقرار کند. در نتیجه ی طراحی یک تصویر مناسب به عنوان لوگو در برقراری این ارتباط حائز اهمیت است. اگرچه یک لوگو به معنای داشتن یک برند نیست و فقط بخشی از فرآیند برندسازی است، اما در قدم اول و به عنوان شروع کار، بسیار مهم است. طراحی شما باید با دقت فراوان سفیر مناسبی از برندتان باشد.

 

ایجاد وحدت:

آنچه به عنوان ابعاد بصری در یک شرکت مورد توجه است شامل موارد مختلفی می شود. از جمله: طراحی های وبسایت شرکت، دکوراسیون داخلی و چیدمان، لباس کارمندان، طراحی های مورد استفاده بر روی ابزار کار و … . اگر در صدد ایجاد یک محیط کار مناسب، موفق و کارآمد هستید، باید بتوانید در هر جنبه از کار تصویری مناسب ارائه دهید تا نوعی تعهد و وفاداری نیز در کارمندان ایجاد شود. ایجاد وفاداری از داخل یک سازمان شروع می شود و در ادامه به مخاطبان میرسد. انسجام و وحدت در تمامی اجزای برندتان می تواند تصویر مناسب تری از فرآیند شما در اذهان ایجاد کند که نشانگر هدفمند بودن، منظم بودن و برنامه داشتن تمامی فعالیت های شماست.

 

حرفه ای بودن:

آنچه هر برندی به آن نیازمند است، ارائه ی تصویر اولیه مناسب از برند و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان در اولین نگاه است. به عنوان مثال یک لوگو به تنهایی در کسری از ثانیه یک تصویر اولیه ایجاد میکند. اما این نکته که این تصویر اولیه تصوی مثبت یا منفی ایجاد می کند نکته ای حائز اهمیت است. آنچه ثابت شده این است که نمی توان به سادگی تصویر اولیه ایجاد شده در ذهن مشتریان را به سادگی تغییر داد. اگر تصویر اولیه از برند شما تصویری نامطلوب باشد برای تغییر آن به صرف هزینه های فراوان نیازمند هستید. پس چه بهتر است که از همان ابتدا زمان و هزینه ی مناسب برای طراحی های خود در نظر بگیرید تا نیازمند پرداخت هزینه های دوباره برای تغییر آن نباشید.

 

 ارتباطات:

فراموش نکنید که در دنیای امروز افراد دیگر زمانی را برای خواندن مطالب طولانی در نظر نمیگیرند و ترجیح میدهند تمامی حرف ها در قالب نمودارها، جداول، تصاویر، اینفوگراف ها و .. نشان داده شود تا در یک نظر به سادگی قابل فهم و درک باشند و نیازی به صرف وقت فراوان برای خواندن آن نباشد. در نتیجه اگر به دنبال ایجاد ارتباط خوب و مناسب با مخاطبان خود هستید باید بتوانید تمامی پیام های خود را با کمک گرفتن از طراحی های مختلف و به عبارتی کلام بصری نشان دهید تا اثرگذاری آن نیز افزایش یابد.

 

کارایی و بهره وری:

طراحی های نامناسب نه تنها تاثیر نامطلوبی بر مشتریان خواهد داشت بلکه بر بهره وری و کارایی محیط کار و کارمندان نیز اثرگذار است. اگر کارمندان از محیطی که در آن مشغول به فعالیت هستند راضی نباشند، خلاقیت در کار نیز رخ  نمیدهد. وبسایت یک شرکت از اولین تصاویری است که توسط مشتریان دیده می شود. در نتیجه یک طرح نامناسب به سرعت می تواند تصویر نامناسب و نامطلوب را در اذهان ایجاد کند. در طراحی های خود به مسائل زیر توجه داشته باشید: خوانا بودن مطالب، استفاده از رنگ های مناسب، منسجم و یکپارچه بودن طرح ها، معماری مناسب در محیط کار، هدفمند بودن طرح ها و … .

 

هزینه: 

بسیار دیده می شود که صاحبان کسب و کار در جهت صرفه جویی در هزینه های خود به دنبال طراحی هایی هستند که با کمترین هزینه ها قابل انجام باشد و فقط از بعد هزینه ای به آن نگاه میکنند. غافل از اینکه بعد بصری یک برند یک سرمایه گذاری بلند مدت است که در طولانی مدت سودمندی خود را نشان می دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که ایجاد تصویر مناسب از همان ابتدا مسلما هزینه ی کمتری برای شما ایجاد می کند تا اینکه بخواهید تصویر نامطلوب ایجاد شده را دوباره بازسازی و طراحی مجدد کنید وهزینه های مکرر انجام دهید.

ابعاد بصری یک برند اولین مولفه هایی هستند که توسط مخاطبان و مشتریان شما دیده می شود. پس ارزش صرف وقت و هزینه برای ایجاد تصویر مناسب را دارند.

 

Armani - Banner online 790x63-02

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *