خانه اخبار بسته بندی های نوآورانه

بسته بندی های نوآورانه

20 ثانیه خوانده شده
۰

“بسته بندی” یک از موثرترین ابزارهای بازاریابی است که تاثیر شگرفی بر ذهنیت و تجربه ی خرید مصرف کنندگان خواهد داشت. بسته بندی های جذاب می توانند در جلب توجه مخاطبان نقش مهمی ایفا نمایند. چه بسا بسیاری از محصولات FMCG با کیفیت، بدون داشتن نامی شناخته شده و خاص، همواره در سبد خرید مشتریان قرار می گیرند. بیشتر به دلیل آنکه محصولاتشان بسته بندی های جذابی داشته و علاوه بر داشتن مزیت هایی ویژه مانند حفظ سلامتی و بهداشت محصول، استفاده از آنها نیز آسان است.

بسته بندی هایی خلاقانه هستند که به خوبی نام یک شرکت و برند را همراه خود نشان می دهند، در مصرف کنندگان ایجاد انگیزه می کنند و همچنین ارتباط مستقیم(تاثیر بر ذهن مشتری با استفاده از رنگ ها و شکل ها) و غیر مسقیم (راهنمایی مصرف کننده برای استفاده بهتر و آسان تر) با مصرف کننده برقرار می کنند. برخی تحقیقات نشان داده اند که حدود یک سوم از فرآیند تصمیم گیری برای خرید، منوط به ظاهر و بسته بندی کالا و محصولات است. رنگ ها، طراحی ها و به طور کلی نحوه ی بسته بندی ها می تواند در تصمیم گیری مشتریان نقش بسزایی داشته باشد. بسته بندی می تواند بخشی از تعهدات و وعده های برندها به مشتریان در جهت ارائه ی تجربه ای از کیفیت را نشان دهد. همچنین قرار دادن لوگو بر روی بسته بندی ها باعث می شود که قدرت شناسایی و ماندگاری در ذهن مخاطب افزایش یابد.

در ادامه به برخی بسته بندی های خلاقانه اشاره می کنیم که هرکدام از لحاظ زیبایی و کاربری آسان، مزیتی را برای مشتریان خود ایجاد کرده اند.

 

  1. بیسکوئیت Bla Bla که با یک بسته بندی ساده اما خلاق، کاربری راحتی برای استفاده از آن ایجاد کرده است.

blabla-cookies-packaging

  1. بسته بندی زیبای عسل که غیر مستقیم طبیعی وخالص بودن آن را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.

creative-packaging-2-honey-2

  1. کوکاکولا: طراحی تصویر شیشه نوشابه بر روی لیوان. گاه با ایده هایی ساده، می توان خلاقیتی بسیار چشم گیر ایجاد کرد.

Creative-Packaging-Ideas-8

  1. بسته بندی هایی متفاوت آدامس از شرکت بزرگ Trident که علاوه بر جذابیت و زیبایی ظاهری آن، به صورت غیر مستقیم بر مصرف این آدامس و تاثیر آن بر سفیدی دندان نیز اشاره می کند.

Trident-Gum-Packaging-Design-Concept-3 Trident-Gum-Packaging-Design-Concept-4

 

 

Trident-Gum-Packaging-Design-Concept-2

 

 

 

  1. بسته بندی های زیبای شیرینی Thelma’s که حس تازه بودن شیرینی ها را به مخاطبان خود انتقال می دهد.

Creative-Packaging-feature-image

  1. ایده هایی بسیار خلاقانه و نوآورانه برای چایی های آماده (Tea bag)که هر یک از آنها به دنبال راهی جدید و متفاوت برای راحتی در استفاده بوده اند.

hanger_tea hanger_tea2 hanger_tea3 hanger_tea4 packaging_creative_design_BUTTERFLY-TEA-BAGS

 

  1. بسته بندی کره که به صورتی طراحی شده است که قسمتی از آن می تواند به عنوان یک چاقو نیز مورد استفاده قرار گیرد. بی شک ایده ای بسیار کاربردی است.

creative-packaging-butter-better-4

  1. طراحی متفاوت برای بسته بندی های پوشاک که می تواند تحولی در شکل و ظاهر بسته بندی های همیشگی و معمول ایجاد کند.

Standard-Dress-Shirt-packaging1

Standard-Dress-Shirt-packaging-21

  1. یکی از مسائلی که همواره باید به خاطر داشت این است که بسته بندی های زیبا و جذاب گاه می توانند روشی بسیار ساده برای رقابت با برندهای شناخته شده باشند. به شرط آنکه کیفیت نیز همراه با آن باشد.

pietro_gala_2

  1. تداعی کننده ی احساساتی متفاوت برای مخاطبان با بهره گیری از ایده هایی ساده اما خلاقانه.

happyeggs1-500x475

نکته ی حائز اهمیت این است که فرقی نمی کند محصولات شما، مواد غذایی و خوراکی است یا پوشاک و ابزار و وسایل و … باشد .  در هر صورت تاثیر بسته بندی بر ذهنیت مشتریان از یک برند را نمی توان نادیده گرفت. تاثیر بسته بندی یک محصول در زمان اجرای برنامه های صادراتی یک شرکت، نمایان می شود که در آینده بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

 

تهیه و تنظیم:علیرضا جعفری -مائده فاضلی

منابع:

trendhunter.com

demilked.com

monsooncommerce.com

likecool.com

designbolts.com

yankodesign.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *