خانه مقالات برندینگ برندینگ یک تولیدی جوراب

برندینگ یک تولیدی جوراب

12 ثانیه خوانده شده
۰

آیا میتوان یک تولیدی کوچک جوراب را به کسب و کاری بین المللی تبدیل کرد؟

دوستی برایم ایمیلی را ارسال کرد در خصوص کسب وکارش و اینکه از ابتدا بزرگ فکر میکرده و درصدد ایجاد یک تولیدی بزرگ پوشاک بوده است ولی برای شروع از جوراب (جاییکه حساسیت نسبتا کمتر است) شروع کرده ولی به علت بعضی مشکلات هنوز نتوانسته در مسیر درست قرار گیرد.

چگونه میتوان متمرکز بود و متمرکز ماند؟

میخواهم تولیدی پوشاک داشته باشم، سوالات زیر مطرح میشوند:

  • مردانه، زنانه یا بچه گانه؟
  • پیراهن، مانتو، شلوار، کت، جوراب؟
  • لباس رسمی یا غیر رسمی
  • و دهها دسته بندی دیگر

پیشنهاد موکد ما به این دوست گرامی و کلیه دوستان فعال در کسب و کارهای نو متمرکز ماندن است " بر روی جوراب متمرکز بمانید" و بعد آنرا تبدیل به یک برند بزرگ بنمایید، همانطورکه برند لگز این مهم را انجام داد.

لگز در سال ۱۹۶۹ با نام هانس شروع بکار کرد، اسمی نه چندان جذاب برای یک تولیدی جوراب بعد از مدتی نام هانس را به لگز تغییر داد (نامی خاص که بیان کننده دسته فعالیت هم بود، لگز با نوشته Legs به معنی پاها میباشد که L’eggs میتواند نام خوبی برای این برند باشد.). سپس میخ گفتار ریتمیکی نیز بر همین اساس برای برندش درست کرد درست کرد که در اذهان مرم به راحتی باقی می ماند

"Our L'eggs fit your legs"با ترجمه تحت اللفظی: لگز (جورابهاب برند ما) مناسب لگز (پاهای) شماست.

داستان بدینجا خاتمه نیافت، بسته بندی قبلی شرکت یک بسته بندی معمولی بود.

برند لگز بعد از تغییر نام در بسته بندی محصولاتش نیز یک تغییر اساسی ایجاد کرد، چکش بصری متفاوتی که به محض ورود به یک مغازه کاملا قابل تشخیص بود، به شکل تخم مرغ گونه این بسته بندی توجه کنید.

استندهای داخل مغازه که به محض ورود کاملا قابل تشخیص بود در شکل زیر آمده است.

آیا لگز موفق بود؟

سال ۲۰۱۳ این برند فروشی معادل ۴٫۶ میلیارد دلار با سودی معادل ۳۳۰ میلیون دلار(۷٫۲% فروش) را کسب کرد.

سال ۲۰۱۴ این برند فروشی معادل ۵٫۳ میلیارد دلار با سودی معادل ۴۰۴ میلیون دلار(۷٫۶% فروش) را کسب کرد.

سال ۲۰۱۵ این برند فروشی معادل ۵٫۷ میلیارد دلار با سودی معادل ۴۲۹ میلیون دلار(۷٫۵% فروش) را کسب کرد.

پس میشود با جوراب فروشی نیز به اعداد بزرگ دست پیدا کرد و رشد کرد. اگر متمرکز فکر کنید.

متاسفانه بسیاری از افراد بزرگ شدن را در عدم تمرکز فکر میکنند ولی یادمان باشد راه موفقیت تمرکز است.

مروری بر مسیر حرکت موفقیت برند لگز:

  • تمرکز بر یک دسته از کالا (جوراب شلواری زنانه)
  • نام گذاری متناسب با دسته کالا (تغییر نام از هانس به لگز) ، لذا اگر نامتان مناسب نیست در تغییر آن کوتاهی نکنید
  • خلق میخ گفتار مناسب با دسته کالا
  • ایجاد چکش بصری مناسب
  • ماندگار کردن میخ گفتار با ریتمیک کردن شعار سازمانی

 

 

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد.

 

منبع: فرصت امروز

 

  • ویژه نامه نوبهار

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۶

    با توجه نزدیک شدن بهار و سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای دومین …
  • رزوبه قنبری

    سال بهسازی فرهنگ کسب و کار

    سال یکهزار سیصد و نود و پنج نیز به پایان رسید و سالی دیگر و آغازی دیگر در پیش است. بی شک د…
  • آرش محبی

    سال خوف و رجاء انتخاباتی و گسترش دانش برند

    سلام به همه خوانندگان رسانه برنداِبات ، سال نو مبارک. امیدوارم سال نو برای همه شما سرشار ا…
  • اهمیت شناسی برندسازی

    سلام؛ عید همه اساتید و بزرگواران  برند اباتی ها و دوست داران و فعالان حوزه برندینگ و …
بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده بهروز لطفیان
بارگذاری بیشتر در مقالات برندینگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی کنید

اولین برند ارزشمند ایرانی در لیست ۱۰۰ برند برتر دنیا

سلام دوستان سال نو مبارک امیدوارم امسال را بتوانیم به سالی خوب و مورد خواسته خود تبدیل کنی…