خانه مقالات برندینگ برندینگ یک تولیدی جوراب

برندینگ یک تولیدی جوراب

12 ثانیه خوانده شده
۰
0
57

آیا میتوان یک تولیدی کوچک جوراب را به کسب و کاری بین المللی تبدیل کرد؟

دوستی برایم ایمیلی را ارسال کرد در خصوص کسب وکارش و اینکه از ابتدا بزرگ فکر میکرده و درصدد ایجاد یک تولیدی بزرگ پوشاک بوده است ولی برای شروع از جوراب (جاییکه حساسیت نسبتا کمتر است) شروع کرده ولی به علت بعضی مشکلات هنوز نتوانسته در مسیر درست قرار گیرد.

چگونه میتوان متمرکز بود و متمرکز ماند؟

میخواهم تولیدی پوشاک داشته باشم، سوالات زیر مطرح میشوند:

  • مردانه، زنانه یا بچه گانه؟
  • پیراهن، مانتو، شلوار، کت، جوراب؟
  • لباس رسمی یا غیر رسمی
  • و دهها دسته بندی دیگر

پیشنهاد موکد ما به این دوست گرامی و کلیه دوستان فعال در کسب و کارهای نو متمرکز ماندن است " بر روی جوراب متمرکز بمانید" و بعد آنرا تبدیل به یک برند بزرگ بنمایید، همانطورکه برند لگز این مهم را انجام داد.

لگز در سال ۱۹۶۹ با نام هانس شروع بکار کرد، اسمی نه چندان جذاب برای یک تولیدی جوراب بعد از مدتی نام هانس را به لگز تغییر داد (نامی خاص که بیان کننده دسته فعالیت هم بود، لگز با نوشته Legs به معنی پاها میباشد که L’eggs میتواند نام خوبی برای این برند باشد.). سپس میخ گفتار ریتمیکی نیز بر همین اساس برای برندش درست کرد درست کرد که در اذهان مرم به راحتی باقی می ماند

"Our L'eggs fit your legs"با ترجمه تحت اللفظی: لگز (جورابهاب برند ما) مناسب لگز (پاهای) شماست.

داستان بدینجا خاتمه نیافت، بسته بندی قبلی شرکت یک بسته بندی معمولی بود.

برند لگز بعد از تغییر نام در بسته بندی محصولاتش نیز یک تغییر اساسی ایجاد کرد، چکش بصری متفاوتی که به محض ورود به یک مغازه کاملا قابل تشخیص بود، به شکل تخم مرغ گونه این بسته بندی توجه کنید.

استندهای داخل مغازه که به محض ورود کاملا قابل تشخیص بود در شکل زیر آمده است.

آیا لگز موفق بود؟

سال ۲۰۱۳ این برند فروشی معادل ۴٫۶ میلیارد دلار با سودی معادل ۳۳۰ میلیون دلار(۷٫۲% فروش) را کسب کرد.

سال ۲۰۱۴ این برند فروشی معادل ۵٫۳ میلیارد دلار با سودی معادل ۴۰۴ میلیون دلار(۷٫۶% فروش) را کسب کرد.

سال ۲۰۱۵ این برند فروشی معادل ۵٫۷ میلیارد دلار با سودی معادل ۴۲۹ میلیون دلار(۷٫۵% فروش) را کسب کرد.

پس میشود با جوراب فروشی نیز به اعداد بزرگ دست پیدا کرد و رشد کرد. اگر متمرکز فکر کنید.

متاسفانه بسیاری از افراد بزرگ شدن را در عدم تمرکز فکر میکنند ولی یادمان باشد راه موفقیت تمرکز است.

مروری بر مسیر حرکت موفقیت برند لگز:

  • تمرکز بر یک دسته از کالا (جوراب شلواری زنانه)
  • نام گذاری متناسب با دسته کالا (تغییر نام از هانس به لگز) ، لذا اگر نامتان مناسب نیست در تغییر آن کوتاهی نکنید
  • خلق میخ گفتار مناسب با دسته کالا
  • ایجاد چکش بصری مناسب
  • ماندگار کردن میخ گفتار با ریتمیک کردن شعار سازمانی

 

 

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد.

 

منبع: فرصت امروز

 

  • فیلی که بیدار نشده خواهد مرد!

    کفش جزء صنایعی است که محصولات ایرانی میتوانند از نظر کیفی (به علت چرم مرغوب ایرانی با برند…
  • برندسازی مکان

    موفقیت در برندسازی مکان

    برندسازی مکان و مدیریت درست برای توسعه و گسترش آن، نیازمند الزامات گوناگونی است که قبل از …
  • جاکسون استراتژی دارد؟!

    درروزهای اخیر شاهد اکران آگهی تبلیغاتی کرم گیاهی جاکسون با نمایش چهره احمدرضا عابدزاده هست…
بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
  • فیلی که بیدار نشده خواهد مرد!

    کفش جزء صنایعی است که محصولات ایرانی میتوانند از نظر کیفی (به علت چرم مرغوب ایرانی با برند…
  • دانشگاه های کشور و خطر تعطیلی

    بنظر شما آیا در رقابتهای علمی بین المللی دانشگاههای مهندسی، ایران شانسی برای موفقیت دارند؟…
  • صنایع در حال انقراض (تولیدی آجر)

    بعضی صنایع هیچگاه در معادلات و بررسیهای دانشگاهی و مشاوران دیده نمیشوند از جمله تولید آجر.…
مطالب بیشتر از این نویسنده بهروز لطفیان
بارگذاری بیشتر در مقالات برندینگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی کنید

فیلی که بیدار نشده خواهد مرد!

کفش جزء صنایعی است که محصولات ایرانی میتوانند از نظر کیفی (به علت چرم مرغوب ایرانی با برند…