خانه مقالات برندینگ برندینگ در بازاریابی چیست؟

برندینگ در بازاریابی چیست؟

30 ثانیه خوانده شده
۰

برندینگ در بازاریابی چیست؟ و چگونه باهم در تناسب قرار می‌گیرند؟
مارکتینگ Marketing و برندینگ Branding دو مفهوم مهم در تجارت هستند. مهم است که بدانید این دو مفهوم چه ارتباطی با هم دارند و چگونه در یک چارچوب مناسب می‌توانند باعث موفقیت کسب‌و‌کارتان شوند؟


مارکتینگ الویت یک تجارت است و در همه‌ی مراحل از ایده تا اجرا و از فروش تا رسیدن محصول یا خدمات به دست مشتری، نقش حیاتی دارد. مسئولیت‌هایی که در مارکتینگ به عهده شماست شامل موارد زیر است:
• برند‌سازی (لوگو، طرح، رنگ و …)
• موقعیت شناسی
• تبلیغات
• روابط عمومی
• مدیریت محتوا
• مدیریت فروش
• توزیع
• اجرا
• خدمات مشتری
• قرارداد بین مشتری و شرکت


مفهوم کلی: برندینگ در مارکتینگ چیست؟
برطبق تعریف، برندسازی ارزش مشخصی نسبت به محصول یا خدمتی است که باید به طور کامل در قبال مخاطب آن را به انجام برسانید. برندینگ این قابلیت را فراهم می‌کند که تیم مدیریت، پرسنل فروش، شرکای بازاریابی، رسانه‌های هدف و مخاطبانتان نام تجاری شما را بشناسند و پیشنهاداتی که ارائه می‌دهید را در اولویت نسبت به دیگران قرار دهند.
مارکتینگی که برند شما انجام می‌دهد می‌تواند برای مخاطبان الهام‌بخش بوده تا با شما ارتباط بیشتری برقرار کنند و همینطور شرکای تجاری خوبی برایتان پیدا کند. در حقیقت هدف از برند و بازاریابی پیرامون آن، ایجاد یک تعامل مناسب و بلند‌مدت بین برند شما با مخاطبان و شرکای تجاری‌تان است.
برندینگ و مارکتینگ مناسب منجر به رسیدن به هدف اصلی مجموعه می شود: فروش خوب. یعنی ایجاد تمایل در مخاطب برای خرید از شما و بازگشت وی برای خریدهای دوباره و چندباره.
برندسازی مناسب در موفقیت مارکتینگ بسیار مهم است. به اینفوگرافیک زیر دقت کنید:

 

 

 

 

مفهوم عمقی: برندینگ در مارکتینگ چیست؟
بدون داشتن محتوایی عمیق، نمی‌توانید این واقعیت را در ذهن دیگر صاحبان کسب‌وکار ایجاد کنید که می‌توانند با برند شما تعامل داشته و کار کنند. بدون داشتن فیلم‌هایی تاثیرگذار، نمی‌توانید زیبایی محصولات یا خدماتتان را برای مخاطب روشن کنید و آن‌ها را برای استفاده از نام تجاریتان علاقمند سازید.
محتوا نقطه مهم مشترک بین هدف برند شما و نیاز مشتریانتان است.
محتوای مناسب و مفید (مانند فیلم، مقالات، نوشته های مطبوعاتی، مقالات وبلاگی و…) به نوعی مخاطبان شما را تبدیل به فروشندگان مجازی و مورد اعتمادی می‌کنند که ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته در اختیار برند شما هستند و برای آن فعالیت می کنند؛ چرا که اگر محتوا مناسب باشد آن را در اختیار دیگران می‌گذارند، برای دوستان و اعضای خانواده‌شان می‌فرستند و آن را برای مخاطبان شبکه‌های اجتماعی‌شان به اشتراک می گذارند. در ادامه اینفوگرافیک دیگری را مشاهده می کنید که اهمیت محتوای مناسب را روی برند نشان می دهد:

  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ ایستگاه نخست مدت ها بود تصمیم به نگارش کتابی در مورد ر…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …
  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …
  • علی آزادی منش- ویژه نامه نوبهار 97

    برنامه ریزی و تمرکز روی برندسازی

    گشت گرداگرد مهر تابناک، ایران زمین روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین ای تو یزدان، ای تو …
  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ ایستگاه نخست مدت ها بود تصمیم به نگارش کتابی در مورد ر…
  • برندینگ خلق تمایز

    خلق تمایزی حساب شده

    یک وقتی، جایی وینستول چرچیل فقید گفت که ما ساختمان ها را طراحی می کنیم و پس از آن، آن ها م…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code