خانه مقالات برندینگ برندسازی مقاصد گردشگری

برندسازی مقاصد گردشگری

8 ثانیه خوانده شده
۰
0
32
World Tourism Day

همانطور که محصولات و خدمات مختلف برند می شوند تا شهرت و آوازه ی جهانی پیدا کنند و جایگاه مشخص و ویژه ای در ذهن و قلب مشتریان پیدا کنند، مکان های گردشگری نیز می توانند با همان کیفیت، هدف برندسازی قرار گیرند.

هر ساله میلیون ها نفر به قصد تفریح، تجارت یا اهداف دیگری به مکان های گوناگون سفر می کنند و در این راستا یکی از مهمترین موضوعات این است که چگونه می توان افراد بیشتری را به یک مقصد جذب کرد و با چه برنامه ریزی هایی می توان به بازگشت مجدد آنها به آن مقصد اقدام کرد. بی شک کسب منافع اقتصادی یکی از مهمترین اهداف نهایی گردشگری و برندسازی برای آن می باشد. بدین منظور تاثیرگذاری مثبت بر واکنش های رفتاری افراد باید به گونه ای باشد که رضایت بخشی قابل قبولی را برای گردشگران به همراه داشته باشد تا مقدمات حضور دوباره ی آنها فراهم شود.

به طور کلی مقصد گردشگری مجموعه ای از محصولات و خدمات گردشگری است که با یک نام (برند) تجربیات متفاوتی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند. برندسازی مکان گردشگری نیز مجموعه فعالیت هایی است که باید برای تغییر و بهبود تصویر ذهنی گردشگر از مکان گردشگری انجام شود. آن چه مسلم است این است که برندسازی یک شبه اتفاق نمی افتد. مکان هایی که امروزه نام و آوازه ی آنها در جهان پیچیده، نتیجه ی سال ها برنامه ریزی و فعالیت می باشد. منبع : www.Brandabout.ir

ارزش درک شده

سه عامل مهم و اثر گذار بر واکنش افراد نسبت به یک مقصد عبارت است از کیفیت خدمات، ارزش درک شده و رضایت که ارتباط میان این سه عامل وفاداری یا عدم وفاداری گردشگر را منجر می شود.

برندسازی مقاصد گردشگری

کیفیت درک شده: ارزیابی گردشگر از با کیفیت بودن خدمات و محصولات

ارزش درک شده: ارزیابی مصرف کننده از مزایا بر اساس ادراکشان و میزان ارزشی که برای آنان ایجاد می کند.

رضایت: تفاوت ادراک شده میان انتظارات و آنچه به وقوع می پیوندد.

هرچه کیفیت ادراک شده و ارزش درک شده برای بازدید کنندگان بیشتر باشد، رضایت آنها نیز افزایش می یابد و بالطبع میزان وفاداری آنها نسبت به مقصد نیز بیشتر خواهد شد. از مزایای وفاداری برند می توان به کاهش هزینه های بازاریابی، افزایش قدرت نفوذ منطقه، افزایش بازاریابی دهان به دهان و… اشاره کرد. وفاداری نسبت به یک مقصد الزاما به معنای بازدید های مجدد و مکرر به یک مقصد نیست بلکه این وفاداری می تواند در تبلیغ مثبت دهان به دهان خود را نشان دهد.

ویژگی های مقاصد گردشگری

محصولات گردشگری مجموعه ای از مولفات مختلف مرتبط با اقامت، غذا و تفریحات می باشد. از جمله ویژگی هایی که مقاصد ارائه می دهند عبارتند از:

  1. محیط : مباحث مرتبط با منظره زیبا، پاکیزگی، اقامتگاه و…
  2. زیر ساخت ها : شبکه های ارتباطی آب، اینترنت و…
  3. دسترسی ها : کیفیت جاده و حمل و نقل عمومی
  4. فرهنگ : مهمان نوازی، نمایشگاه ها و…
  5. سرگرمی و تفریحات : فعالیت های ورزشی، مراکز خرید
  6. غذا : کیفیت غذا، قیمت، تنوع و…
  7. منابع طبیعی
  8. منابع انسانی
  9. جاذبه ها
  10. امکانات و خدمات

مجموع این عوامل در کنار هم، امتیاز مشخصی را برای هر مقصد رقم می زند. بی شک هر چه یک مکان نمره ی بالاتری در این ویژگی ها داشته باشد مورد توجه بیشتری از دیدگاه گردشگران قرار می گیرد. منبع : www.Brandabout.ir

 

در نهایت، با توجه به مطالب گفته شده، پیشنهاداتی به منظور بهبود و افزایش ارزش ویژه ی برند ارائه می شود:

– استراتژی های بازاریابی برند باید بر اساس ادراکات مصرف کننده باشد.

– انجام فعالیت های بازاریابی مختلف در جهت افزایش وفاداری نسبت به برند

– ارزیابی معیارهای کیفیت از دید گردشگران و تلاش در جهت تقویت ادراک

– الگو برداری از نمونه های موفق مقاصد گردشگری

– سرمایه گذاری های منطقی در جهت تجهیزات زیربنایی و اقامتی

– افزایش آگاهی از برند

 

نویسنده: مائده فاضلی

کارشناس ارشد مدیریت شهری (Emba)

 

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • فیلی که بیدار نشده خواهد مرد!

    کفش جزء صنایعی است که محصولات ایرانی میتوانند از نظر کیفی (به علت چرم مرغوب ایرانی با برند…
  • برندسازی مکان

    موفقیت در برندسازی مکان

    برندسازی مکان و مدیریت درست برای توسعه و گسترش آن، نیازمند الزامات گوناگونی است که قبل از …
  • جاکسون استراتژی دارد؟!

    درروزهای اخیر شاهد اکران آگهی تبلیغاتی کرم گیاهی جاکسون با نمایش چهره احمدرضا عابدزاده هست…
بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده مائده فاضلی
بارگذاری بیشتر در مقالات برندینگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی کنید

راهنمای برندسازی مکانی

نقشه ی راه مدیران برندینگ مکانیPlace Branding ، که در لغت به معنای برندسازی برای یک منطقه …