خانه مقالات برندینگ برندسازی شرکت های بهداشت و سلامت : ۵ روش برای تمایز شرکت شما

برندسازی شرکت های بهداشت و سلامت : ۵ روش برای تمایز شرکت شما

6 ثانیه خوانده شده
۰
برندسازی شرکتهای بهداشت و سلامت

هیچ وقت زمان مناسبی برای شرکت های بهداشت و سلامت جهت سرمایه گذاری در برندسازی نبوده است.

صنعت بهداشت و سلامت در میان تغییرات ناشی از روند صنعت عمده فروشی و قوانین بوده است. در حال حاضر تمرکز روی تجربه مصرف کننده است، زیرا بیماران نقش روزافزونی بر مدیریت سلامتی خود بازی می کنند. معیارهای عملکرد به ارزیابی ارزش محور مانند رضایت بیمار تغییر یافته است. و در حال حاضر روی پیشگیری به جای درمان تاکید می شود.

در نتیجه، چرخه نفوذ در رابطه برند – مصرف کننده به طور چشمگیری به مصرف کننده منتقل شده است، و سبب ایجاد فرصت های برندسازی مراقبتی بهداشتی منحصر به فردی شده که شرکت های موجود در این صنعت به سادگی نمی توانند از آن چشم پوشی کنند.

مانند بسیاری از صنایع، تفاوت واقعی کمی بین خدمات ارائه شده توسط برند های مراقبتی بهداشتی مشابه وجود دارد. و خیلی راحت می توان گفت که نتایج شما بهتر از رقبای شماست.

پس چگونه می توانید برند  خود را در میان رقبای خود تمایز بخشید؟

در این مقاله ۵ فرصت مهم برای تمایز شما از رقبا مطرح می شود.

۱٫تثبیت موقعیت

healthcare-branding-1

تثبیت موقعیت برند بهداشت و سلامت اساسی ترین کار استراتژیکی است که می توانید در برندسازی مراقبتی بهداشتی انجام دهید. هر چند این کار آسان نیست. مقررات سختگیرانه، ادغام های بزرگ، و کاهش بودجه به معنای فضای کم موجود برای بسیاری از شرکت های مراقبتی بهداشتی جهت بازسازی برندشان است. یعنی مسئولیتی است که هر برند بهداشت و سلامت باید کشف کند. موقعیت برند مراقبتی بهداشتی شما، سرنوشت آن را در چشم انداز صنعت جدید تعیین می کند و در مرکز آن، بررسی برند رقبا قرار دارد. تنها با مطالعه چشم انداز رقابتی، شما می توانید امیدوار به شناسایی فرصت های تمایز برند خود شوید. موج مداوم ترکیب و ادغام ها سبب ایجاد چشم اندازی در این صنعت شده که گیج کننده و مداوما در حال تغییر است. ایجاد یک برند معتبر و قابل اعتماد میان این آشفتگی ها راه طولانی در پیش داشته و باید حول مصرف کننده شکل گیرد.

در نهایت، هدف تثبیت موقعیت، خلق برداشت منحصر به فردی در ذهن مشتری شماست که برند  شما را متمایز می کند. البته برای انجام این کار، در ابتدا باید تعریف کنید که چه چیزی برند شما را منحصر به فرد می کند. این کار نیاز به اجماع نظر ذینفعان کلیدی در مورد مواردی مثل رده برند، مشتری هدف، مزیت رقابتی، و وعده برند دارد. پاسخ معتبر به هر یک از این سوالات منجر به تمایز واقعی برند می شود.

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

.

telegrambrandabout.irinstagrambrandabout.ir

۲٫ هویت

healthcare-branding-2

یکی از بارز ترین روش های تمایز  برندهای مراقبتی بهداشتی، نوسازی هویت شرکت است.

بررسی بصری از صنعت بهداشت و سلامت نشان می دهد که بسیاری از برند ها هویت درخشانی ندارند. برخی از آنها ادامه دهنده عصر های قبلی هستند. برندهای دیگر با الهام بخشی کمی طراحی شده اند. پالت رنگ ها بسیار مشابه و فونت ها دارای یکنواختی می باشد.

هنگامی که هویت بصری خود را نوسازی کنید، مهم است قدرت یک هویت خوب را به یاد بسپارید. بهترین هویت ها نماد چیزی هستند. به عنوان مثال، “لوگوی” نایک سمبل الهه بالدار پیروزی و نشان دهنده تمام ارزش های چابک و پیروزی است. با استفاده از سمبل های تثبیت موقعیت، هویت شما سریع ترین روش بیان تمایز برند شماست.

هویت بصری شما علت تمایز شما را به مشتریان تان بیان می کند. برای اطمینان از موثر و متقاعد کننده بودن این پیام، هویت شما باید در گذر زمان خود را نشان دهد. یک لوگوی ماندگار نشان دهنده یک برند ماندگار است. در نهایت، هویت شما باید با نهایت ثبات توسعه یابد به طوری که القا کننده اعتماد در ذهن مشتریان شما باشد.

 

۳٫ محتوا

Healthcare Branding-6

هنگامی که سخن از برندسازی بهداشت و سلامت بعمل می آید، محتوا پادشاه است. البته نه هر نوع محتوایی. بلکه محتوای قانع کننده، جذاب و مهمتر از همه، مفید.

خوشبختانه برای برند های بهداشت و سلامت، وجود دارد هرگز کمبود محتوای موثر و آموزشی نخواهد بود. داستان بیمارانی که برند شما زندگی آنها را تغییر داده است، روش قدرتمندی برای ارتباط با مشتریان در سطوح عمیق انسانی است. و در حالی که مطلع بودن از مقررات قانونی و اخلاقی همیشه در حال تغییر در مورد برند بهداشت و سلامت عاقلانه است، روش های قابل قبول بسیاری جهت اطلاع رسانی به مصرف کنندگان در مورد موضوعات بهداشتی حیاتی نیز وجود دارد. این نوع از محتوای آموزشی برای طیف گسترده ای از مخاطبان مناسب و مفید است.

حجم و پیچیدگی موضوعات بهداشتی بدان معنی است که هر برندی در این صنعت باید محتوای موثری برای افزایش کانال های خود داشته باشد. برند های B2C می توانند مسائل بهداشتی را از طریق پست های بلاگ، ویدیو، داستان بیمار، و اینفوگرافیک آموزش دهند. برند های B2B می توانند مطالب منحصر به فردی در قالب مقالات سفید، بررسی های موردی، وبینار و کتاب های الکترونیکی ارائه کنند.

صرف نظر از اینکه در کدام بخش B2C / B2B برند مراقبتی بهداشتی هستید، ارائه محتوای با کیفیت شرکت شما را به عنوان یک رهبر صنعت معرفی می کند. این کار به مصرف کنندگان اطمینان می دهد که برند شما راه حل مناسبی برای نیازهای آنها ارائه می دهد. ارائه محتوا حتی سبب افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو شده و وب سایت شما را به عنوان یک منبع معتبر اطلاعات تبدیل می کند.

اهمیت و قدرت محتوای در برند های بهداشت و سلامت نیازی به تاکید بیشتر ندارد.

۴٫ بازاریابی اینترنتی

healthcare-branding-4

قانون جدید، و افزایش نظارت از سوی دولت به این معنی است که برند سازی بهداشت و سلامت آسان نیست. با این حال، قواعد بازی را رعایت کنید. متوجه خواهید شد که هرگز زمان بهتری برای انجام این کار وجود نداشته است. با توجه به تحقیقات پیو، ۷۲ درصد از کاربران اینترنت در سال گذشته، اطلاعات سلامت را جستجو کرده اند. در واقع، لوازم بهداشت و سلامت، دومین کلمه است که در خدمات آنلاین، بیشتر جستجو شده است.

پس، بازاریابی اینترنتی، یکی از با ارزش ترین روش هایی است که یک برند بهداشت و سلامت می تواند با مخاطبان خود تعامل داشته باشد. بازاریابی اینترنتی با یک وب سایت ساده و مدرن شروع می شود که تجسم پویایی از برند شماست. شما شگفت زده می شوید اگر بدانید بسیاری از برند های بزرگ بهداشت و سلامت دارای وب سایت های منسوخ و بیش از حد پیچیده هستند که هیچ توجهی به تجربه کاربری ندارند.

نه تنها وب سایت شما باید کاربر پسند باشد، بلکه باید تجربه جالب توجهی بدون در نظر گرفتن نوع تجهیزاتی که مشتریان شما از آن استفاده می کنند، ارائه کند. ترافیک تلفن همراه ترافیک کامپیوتر پیشی گرفته است ، پس بهتر است فرض کنیم که اکثریت مشتریان شما در حال رفت و آمد به سایت شما دسترسی دارند. طراحی سایت واکنش گرا نشان دهنده یک برند شایسته است که به مشتریان خود توجه می کند.

حقیقت این است که اگر شما می خواهید امروزه به مشتریان خود دسترسی داشته باشید، باید در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید. پلت فرم های تبلیغاتی مانند فیس بوک و LinkedIn به شما اجازه می دهد به مخاطبان بسیار هدفمند که دارای اطلاعات مرتبط هستند، دسترسی داشته باشید. برندهای مراقبتی بهداشتی به کمک محتوای منحصر به فرد قدرتمند، می توانند از رسانه های اجتماعی به گونه ای بهره ببرند که شرکت های صنایع دیگر نمی توانند.

فراتر از رسانه های اجتماعی، پلت فرم های تبلیغاتی پولی مانند گوگل ادوردز و آگهی بینگ اساسا صفحات زرد جدیدی هستند که برند شما را به طور مستقیم در مقابل مصرف کنندگانی قرار می دهد که به طور جدی دنبال خدمات شما هستند. مسلما بازاریابی اینترنتی قوی ترین روش اطلاع رسانی برند و افزایش وفاداری به برند است.

 ۵٫تجربه مشتری

Healthcare Branding-7

صنعت در حال ظهور بهداشت و درمان حول تجربه مشتری قرار دارد. رضایت بیمار و معیارهای مبتنی بر ارزش به این معنی است که موفقیت نهایی برند شما به خدمت شما برمی گردد. با توجه به این نکته، مهم است که اطمینان حاصل کنید برند شما با نیازها و انتظارات مشتریان شما هماهنگ است. این کار با اطمینان از آن شروع می شود که تجربه حاصل از برند شما در تمام نقاط تماس با مشتری همنواخت و منسجم باشد. به عبارتی دیگر، در ذهن مشتری قابل اعتماد باشید. شخصیت برند شما باید از لبخند در چهره کارکنان شما به کاربر دوستی بودن رابط کاربری وب سایت شما توسعه یابد. تثبیت موقعیت برند شما باید برای تمام ذینفعان شرکت شما آشنا باشد. فرهنگ معتبر و الهام بخش شرکت سبب می شود کارکنان شما به عنوان سفیران برند خدمت کنند و بهتر به نگرانی ها و شکایات مشتری رسیدگی کنند.

هر چند بهترین روش ارزیابی عملکرد برندتان در برابر تجربه مشتری برند، تحقیقات از مشتری می باشد. انجام منظم مصاحبه های دقیق و نظرسنجی های آنلاین کمک می کند دقیقا متوجه شوید تجربه مشتریان شما از برندتان چگونه است. نتایج عملی که از این تحقیقات بدست می آید، فرصت ارزشمندی برای اطمینان از تمایز برند  شما و درستی اجرای آمن بدست می دهد.

نتیجه

برند های بهداشت و درمان با فرصت منحصر به فردی برای تعریف مجدد خود به منظور تطابق با تغییرات اساسی این صنعت که بوسیله قانون، فن آوری، و تقاضای مصرف کننده صورت گرفته، مواجه شده اند. خوشبختانه، روش های زیادی برای تمییز برند وجود دارد.

تثبیت موقعیت، هویت، محتوا، بازاریابی اینترنتی، و تجربه مشتری هر کدام نشان دهنده حوزه قدرتمندی هستند که در آن برند های بهداشت و درمان بهتر می توانند خود را با نیازهای مشتریان خود تطابق داده و خود را نسبت به رقبا متمایز کنند.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *