خانه مقالات برندینگ برندسازی، خلق تجربه است

برندسازی، خلق تجربه است

12 ثانیه خوانده شده
۱

برندسازی اغلب با طراحی لوگو، کارت کسب و کار یا امروزه با داشتن یک وب سایت اشتباه گرفته می شود. اما در واقع، برندسازی یک تجربه است. ما با صاحبان کسب و کار متعددی برخورد داشته ایم که همه برای ورود به بازار آماده بودند، اما مطمئن نبودند که آیا بازاریابی می کنند و یا برای محصول خود یک برند می سازند. بنابراین در وهله اول، باید بدانیم برندسازی و مخصوصا برندسازی کسب و کارهای کوچک، چه چیزهایی را شامل می شود و بعد در مورد نحوه استفاده از فرصت ها بحث خواهیم کرد.

برندسازی برای کاربران چه مفهومی دارد؟

طراحی وب سایت، لوگوی کسب و کار و ترکیب رنگ ها
اگر فکر می کنید طراحی یک وب سایت زیبا و انتخاب بهترین رنگ ها یا طراحی مناسب ترین لوگو برای وب سایت، مراحلی هستند که نقش فانوس دریایی را برای برند شما ایفا می کنند، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. فعال بودن در رسانه های اجتماعی چیزی است که برای برندسازی و وب سایت خود نیاز دارید، زیرا این امر به شما کمک می کند تا حوزه کاری خود را بشناسانید. همچنین نیاز به بهبود سئو و استفاده از کمپین های تبلیغاتی دقیق دارید. اگر فکر می کنید برندسازی مانند تمام تکنیک های فوق است، باید از طراحان استراتژی خود کمک بگیرید زیرا این برندسازی نیست.

تفاوت بین برندسازی و بازاریابی را چگونه متوجه شویم؟

افراد زیادی هستند که تفاوت بین بازاریابی و برند را اشتباه می گیرند. بازاریابی یک نوع استراتژی است که برای تبلیغ کسب و کار شما جهت کسب سود استفاده می شود.در این استراتژی، از ابزارهایی مانند پرداخت به ازای کلیک ، سئو، موبایل، رسانه های اجتماعی و روش های متعدد مانند بروشور، تابلو ها و غیره استفاده می شود تا کاربران را در جریان برند قرار دهید.اما، برندسازی کاملا با بازاریابی متفاوت است زیرا برندسازی فرهنگ است و پیامی درباره برند شما می باشد که به گسترش کسب و کار شما کمک می کند.

 

 

 

پس برندسازی چه چیزی است؟


با توجه به اظهارات فوق، مهم است که برنسازی را تعریف کنیم. همچنین باید توجه کرد که یک طراح نمی تواند برندی را ایجاد کند ، فقط مخاطبان می توانند این کار را انجام دهند. یک طراح پایه و اساس برند را ایجاد می کند.

چرا برندسازی اهمیت دارد؟
برندسازی در کسب و کار بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنیم، اهمیت دارد. بنابراین، اساسا، یک"برند" خدمات یا محصولی است که توسط کاربران / بینندگان تصویر می شود. این جمله شاید موجب تعجب شود، زیرا در حال حاضر کاربران، مسئول تشکیل کامل برند هستند و طراح هیچ نقشی در آن ندارد. چنین نیست که طراحان افرادی هستند که بنای برندسازی را به وجود می آورند.

درک عناصر حافظه مصرف کننده


حافظه مصرف کننده و سطح توجه آنها نقشی حیاتی در استراتژی مناسب برندسازی کسب و کارتان ایفا می کند. جلب توجه مخاطبان بستگی به ارتباط عاطفی و عنصر تعامل برند دارد و از لحاظ علمی می تواند با سنجش زمان بندی ریتم های سلول های عصبی محاسبه شود.
علاوه بر این، برای هر نوع حافظه، طول عمری وجود دارد، عمر حافظه کوتاه مدت چند میلی ثانیه است، اما حافظه دیگری وجود دارد که ساعتها، روزها و یا حتی چند سال ادامه می یابد و حافظه طولانی مدت نام دارد. هنگام خلق خاطره، چندین فعالیت متصل به هم در چندین بخش مغز مورد نیاز است.
این در برندسازی بدین معنی است که یک شرکت نمی تواند تنها از یک تبلیغ استفاده کند. بلکه باید فضایی را در ذهن کاربران بوسیله یک سری فعالیت های مرتبط به هم ایجاد کنید.

از نظر علمی، انواع مختلف نورون برای پردازش اطلاعات خاص وجود دارد. جریان اطلاعات زمانی اتفاق می افتد که یک نورون پیامی را به نورون دیگر ارسال کند و این چیزی است که حافظه را در مغز ثابت نگه می دارد. این امر شبیه تمرین است، هر چه شما موضوع خاصی را بیشتر تمرین کنید، مهارت بیشتری در آن زمینه کسب خواهید کرد. به همین ترتیب، هرچه سیگنال های بیشتری ارسال کنید، روابط نیز قوی تر خواهد شد.
می توان نتیجه گرفت که فضای حافظه از طریق شناسایی خلق می شود، اما برای افزایش طول عمر حافظه، تنها به تکرار متوالی فرآیند نیاز است. ما هر چه بیشتر چیز خاصی را تجربه کنیم، بیشتر آن را به خاطر می سپاریم.
برای برندسازی محصول، آنچه که باید انجام دهید این است که برند خود را در حافظه بلند مدت مشتریان خود بگنجانید. هنگامی که این کار را انجام دهید، نگه داشتن آن به مدت طولانی آسان خواهد بود. پس از آزمایش شناسایی، مشاهده گردید که تصاویر و صداهای مهم، حتی پس از چندین دهه شناسایی می شدند. این نکته قطعا در مورد برند زمانیکه می خواهید پیامی انتقال دهید، نیز قابل استفاده است.
چندین عنصر به یک برند متصل هستند و مغز پس از پشت سر نهادن این عناصر، شروع به خلق الگوی بصری کرده و تجربه های قبلی را که در حافظه قبلی ذخیره شده ، به یاد می آورد. هنگامی که مغز انسان چیزی را تماشا می کند، حافظه بلافاصله سعی می کند به خاطر آورد که آیا قبلا این تجربه را داشته است یا نه.
به منظور اصلاح آن، یک آزمایش MRI در دانشگاه فنی لیسبون و ISMAI انجام شد، که در آن گروهی از لوگو ها (واقعی و خیالی) را به کاربران نشان دادند و سپس فعالیت مغز آنها را در MRI بررسی نمودند. پس از تماشای لوگو های واقعی، قسمت هایی که به حافظه مغز کمک می کنند، فعال گردید، در حالی که این اتفاق زمانی که لوگوهای خیالی نشان داده شد، رخ نداد.

این امر نشان می دهد که ارتباطات حافظه با تجربه مکرر برند ایجاد می شود. علاوه بر این، آزمایش دیگر MRI انجام شد که نشان می داد برندهای آشنا سبب ایجاد سیگنال های بیولوژیک پاداش شده و سیستم دوپامین مغز را که باعث تقویت انگیزه و حس لذت بخشی می شود را فعال می کند. چگونه می توانید متوجه شوید که طراحی تجارب برند شما، حافظه بلند مدت را درگیر کرده است؟

برای اینکه بدانید آیا برند شما حافظه بلند مدت کاربر را درگیر کرده است، باید بررسی و حسابرسی داشته باشید.
این امر مشترکی در بازاریابی است که با تجزیه و تحلیل عناصری مانند تصویر برند، استراتژی، افراد مشتاق در مکان ها و کانال های مختلف صورت می گیرد. این فرایند کلیشه ای زیاد روی مسائل مربوط به حافظه کاربران تمرکز نمی کند. به منظور تمرکز بر روی حافظه، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱ – تجربه مشتری را دنبال کنید
برای بررسی حضور برند در حافظه مخاطب به عنوان مرحله اصلی، باید از درک مصرف کننده شروع کنید. باید از پیشینه کاربران خود، خواسته ها و قصد آنها برای خرید از برندتان آگاه باشید.
این کار به شما این امکان را می دهد که فرآیند عمومی گسترش آگاهی، خرید و بازخرید را دنبال کنید یا به مراحل تعامل و چرخه فروش متصل شوید.

مرحله ۲ – برقراری ارتباط با چرخه زندگی کاربران و حافظه آنها
هیچ کس رد نمی کند که مدیران، آگاهی از برند را آزمایش کنند، که این کار به درک حضور برند در حافظه مشتری کمک می کند. اما آنچه که واقعا از دست می دهیم، لحظاتی است که روزانه رخ می دهد و هویت برند را باعث می شود.

باید بدانید که عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی ذهنیت کاربران در هر مرحله تصمیم گیری چرخه خرید تاثیر می گذارد. به محض اینکه مشتری برای خرید محصولی نزد شما می آید، باید فکر آنها را بخوانید. باید از تجزیه و تحلیل تطبیقی آنها آگاه باشید و اینکه چرا شما را انتخاب کرده و رقیب شما را ترک کرده اند. واحد هایی که در فرایند خرید وجود دارند، چیست. در اینجا باید از همه احساساتی که باعث خرید مشتری می شوند آگاهی داشته باشید.

 

 

 

 

مرحله ۳ – اثر برند را ماندگار کنید
ایده ها آسان هستند، اما پیاده سازی آنها سخت است. (گای کاوازاکی، از بنیانگذاران Alltop)
این تجزیه و تحلیل به شما کمک خواهد کرد تا متوجه شوید چه اثری می خواهید روی مخاطبان خود بگذارید تا آنها را به خرید متقاعد سازید. پس از جمع آوری تمام اطلاعات، باید به طور مرتب برنامه بریزید تا اثر ماندگاری از محصول یا خدمات خود برجا گذارید.

راه مناسب برای برندسازی چیست؟

قبل از اینکه به مرحله بازاریابی برندسازی بپردازیم، لازم است به پیش نیازهای برندسازی توجه کنیم. برای شروع، باید به برخی از سؤالات ابتدایی در مورد محصول یا خدمات خود پاسخ دهید. چند نکته که باید قبل از برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی اینترنتی خود رعایت کنید، عبارتنداز:


• طرح واضحی از حضور خود ترسیم کنید: اولین گام این است که به دلیل حضور خود بپردازید. ماموریت و چشم اندازی برای خود بنویسید.
• ابزارهای گسترش دانش خود را انتخاب کنید: گام بعدی این است که بدانید در کدام بخش می خواهید خدمات ارزشمند ارائه دهید. این کار به شما کمک می کند تا سبک برند خود را بدانید. همچنین به شما کمک می کند تا ارزش ها، پیام ها و ایده هایی برای برندسازی به ذهن تان برسد.
• فرهنگ کارآفرینی را پرورش دهید: ضروری است که فرهنگ کارآفرینانه پرورش داده شود و از همه مهمتر اینکه در مورد آن در مکان های عمومی صحبت کنید. فرهنگی که دارید به شما کمک می کند تا تصویر برند خوبی خلق کنید.
• آنچه که ارائه می دهید را به اشتراک بگذارید: این کار جزء برندسازی است که در آن به بازاریابی برند خود می پردازید. در این مرحله باید برند خود را گسترش دهید و دلیلی برای استفاده از آن خلق کنید.

یک دیدگاه

  1. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

    بهمن ۱۵, ۱۳۹۶ در ۱۰:۳۴ ق.ظ

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code