در حالی که مردم سریعا آرم #peaceforparis (#صلح برای پاریس)را که توسط ژان جولین طراح گرافیک فرانسوی ساکن در لندن ، خلق شده است استفاده کردند، برندها نیز به حملات شب جمعه پاریس واکنش نشان دادند.
فیس بوک ابزار safety check را فعال کرد و برای نشان دادن همبستگی با قربانیان و عزیزان آنها وهمچنین برای کمک به کسانی که به دنبال دوستان، همکاران و خانواده شان بودند، فیلتر سه رنگی را به نماد پرچم فرانسه به صفحه اش افزود.
الکس شولتز، معاون رئیس بخش توسعه فیس بوک، در یک پست فیس بوکی، توضیح داد که پاریس اولین جایی است که ابزار safety check که پس از زمین لرزه ماه آوریل نپال معرفی شد، برای رویدادی غیر از یک فاجعه طبیعی فعال شده است. وی نوشت: ” برای امتحان امکانات جدید باید اولین باری وجود داشته باشد حتی در موقعیت های پیچیده و حساس، و پاریس برای ما حکم این بار اول را داشت.”
با این حال شرکت برای فعال کردن این قابلیت پس از حملات تروریستی پاریس و عدم فعال سازی آن برای بیروت مورد انتقاد قرار گرفت ، و برند زاکربرگ را وا داشت که باانتشار پست بالا به این انتقادات پاسخ دهد.
در حالی که اهالی پاریس درهای خود را در شب جمعه به روی کسانی که در خیابان ها بودند گشودند و به آنها پناه دادند، برچسب #ParisOuverte در توییتر انتشار یافت.
گوگل روبان سیاهی را به یاد قربانیان حملات در صفحه جستجوی خود قرار داد و با اعلام امکان برقراری تماس رایگان به فرانسه از طریق پیام رسان هنگ آوتس گوگل Hangouts حمایت خود را از پاریس افزایش داد. در یک پست گوگل +، این شرکت نوشت: « پاریس ما به فکر تو هستیم. تماس با فرانسه از طریق پیام رسان هنگ آوتس Hangouts #ParisAttacks (# حملات پاریس) رایگان است. ”
اسکایپ، همچون وریزون (Verizon) و اسپرینت (Sprint) اعلام کرد که “همه تماس های داخلی و بین المللی اسکایپ به خطوط تلفن ثابت و تلفن همراه در فرانسه در چند روز آینده رایگان خواهد بود. ”
یوتیوب لوگو خود را با پرچم سه رنگ آبی، سفید، و قرمز فرانسه جایگزین کرد. کلیک بر روی این آیکون در صفحه اصلی منجر به نمایش یک خبر اختصاصی می شود تحت عنوان: “ما در کنار پاریس هستیم” و از طریق کانال خبری فرانسه ۲۴ بروز رسانی می شود.
آمازون با قرار دادن یک پرچم فرانسه در صفحه اصلی خود، به همراه کلمه ی “همبستگی” در وب سایت خود در ایالات متحده به فرانسه ادای احترام کرد.
مدیرعامل ها از جمله ساتیا نادلا از شرکت مایکروسافت و تیم کوک از شرکت اپل همدردی خود را ابراز کردند.
ایربیانبی در میانۀ اجلاس #AirbnbOpen، (# گشایش ایر بی ان بی) که رویدادی در رابطه با مهماندارن بود و برایان چسکی، مدیراجرایی و جاناتان میلدن هال، مدیر ارشد بازاریابی در آن حضور داشتند، موارد زیر را به مهمانداران و مهمانان خود را در پاریس توصیه کرد. این شرکت با ارائه محل اقامت رایگان یا با همراه با تخفیف به اهالی پاریس نسبت به این فاجعه واکنش نشان داد.
برنامۀ زنده شنبه شب ان بی سی سنت “رفتن سرغ اصل مطلب” خود را با آغازی دو زبانه با این پیام که ” پاریس ما در کنارت ایستاده ایم” جایگزین کرد.
طبیعتا برندهای مد از جمله برند های پاریسی مانند بالمین، به نمایندگی از طراح آن، اولیویه روستینگ، در سراسر شهر نور (پاریس) تجمع کردند.
برند لباسی با نام “برای پاریس دعا کنید” که پیشتر مشغول به فعالیت بوده است در یک یادداشت فرعی عجیب اظهار داشت: تجارت خود را متوقف خواهد کرد و تویت زیر را منتشر کرد:
طراحی چهره سیاه قلم
مرداد ۵, ۱۳۹۶ در ۷:۲۷ ق.ظ
سلام.وبسایت خیلی خوب و جامعی دارید.ممنون
لباس عروس
دی ۱۷, ۱۳۹۶ در ۶:۲۰ ق.ظ
سلام.مطالب سایت عالیه.ممنون از شما.به امید توفیق روزافزون.
ساک دستی
دی ۲۰, ۱۳۹۶ در ۱۲:۴۶ ب.ظ
سلام و سپاااااس فراوان از اشتراک گذاریتون
عااااااااالییی بود
به امید موفقیتهای روز افزون
خسته نباشید.