خانه تحلیل برندها برند های ایرانی برازنده ی مرد زندگی یا ….؟

برازنده ی مرد زندگی یا ….؟

14 ثانیه خوانده شده
۰

برازنده ی مرد زندگی یا ….؟ / نقدی بر استراتژی توسعه محصول گراد

استراتژی توسعه محصول، استراتژی متداولی است که توسط اکثر کسب و کارهای ایرانی برای افزایش فروش انتخاب می شود. البته گاهی اوقات، توسعه سبد کالایی منجر به تغییر دسته بندی محصول(product categories) می شود. اتفاقی که به تازگی برای مجموعه خوش نام گراد در حال رخ دادن است.

 اضافه شدن البسه زنانه به سبد کالایی چهار شعبه (نارمک،مشهد،اسلامشهر،نور) از شعبات گراد، مثال بارز تغییر این دسته بندی می باشد. از منظر دیگر، این اقدام منجربه مخدوش شدن تصویر ذهنی مخاطبان گراد (آقایان) نسبت به ماهیت برند گراد می شود.

      

پس از گسترش البسه زنانه به تمام شعبات، جایگاه گراد به عنوان تولیدکننده و عرضه کننده البسه ی مردانه(به خصوص کت و شلوار)، در بازار هدف فعلی تغییر کرده و در ذهن آقایان، گراد دیگر عرضه کننده ی تخصصی مردانه نخواهد بود و شعار "برازنده ی مرد ایرانی"، دچار نوعی پارادوکس می شود. مخاطب قرار است در شعبات گراد با چه چیزی مواجه شود و برای خرید کدام دسته محصول می تواند روی گراد حساب کند؟

آنچه پیشنهاد می شود :

در گام اول تعیین دقیق بازار هدف است .

و در گام دوم نیز Positioning  جایگاه یابی 

گراد میتواند پوزیشن خود را با تمرکز بر دسته ی خاصی از لباس مردانه تعیین کند. (مثال: تولیدکننده ی کت و شلوار سازمانی)، اتفاقی که هنوز برای رقبای گراد نیز (مانند هاکوپیان، ایکات ، ال سی من، …) رخ نداده است.

البته توسعه محصول در عملکرد رقبا نیز به اشتباه اتفاق افتاده است که به میزان اشتباه گراد و ماکسیم، استراتژیک و بنیادی نیست بطور مثال (اضافه شدن شلوار جین به سبد کالایی ایکات).

telegrambrandabout.irinstagrambrandabout.ir

توسعه اشتباه محصول، اشتباه مصطلحی است که بسیاری از کسب و کارها با ایجاد "عدم تمرکز" و حرکت به نقطه مقابل تمرکز یعنی Line Extention ، در ساختار بازاریابی خود از ترس مرگ فروش، خودکشی می کنند.

عرضه ی محصول در دسته بندی محصولات زنانه منوط به استفاده از نام (Brand Name) دیگر و استراتژی های فروش مختص خود است.

تولید و عرضه ی البسه زنانه به عنوان تصمیمی برای ایجاد یک کسب و کار جدید (با فرض تحلیل دقیق بازار و رعایت اصول برندسازی ) ، قابل دفاع است، اما نه با نام گراد !

عدم تمرکز و عدم ایجاد جایگاه مناسب در بازار البسه ی مردانه، در بلند مدت نه تنها شرایط فروش را بهبود نخواهد بخشید، بلکه آسیب جدی را متوجه هویت برند خواهد کرد.

نویسنده: علیرضا جعفری 

کارشناس ارشد مارکتینگ و برندینگ

.

.

 

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

  • گلی پلاس؛ سودای جوانی

    دیر زمانی نیست که گلی ، بیشترین سهم بازار فروش مایع ظرفشوئی در کشور را داشت. اما حالا̷…
  • چسب هل

    چگونه برند خود را نابود کنیم؟

    امروزه تمام کسب و کارها نیازمند ارائه تصویر روشنی از خود نزد افکار عمومی هستند. در این مسی…
  • اسنوا

    هدف وسیله را توجیه نمی کند

    تحلیلی بر همکاری اسنوا و برنامه ی خندوانه در ابتدای هفته با طرح چند سوال با شما خوانندگان …
  • گلی پلاس؛ سودای جوانی

    دیر زمانی نیست که گلی ، بیشترین سهم بازار فروش مایع ظرفشوئی در کشور را داشت. اما حالا̷…
  • آبمیوه سانی نس

    تحلیل کمپین تبلیغاتی آبمیوه سانی نس

    برند سانی نس یکی از برندهای آبمیوه است که اخیرا تصمیم به ساخت آگهی هایی با محوریت معرفی بر…
  • چسب هل

    چگونه برند خود را نابود کنیم؟

    امروزه تمام کسب و کارها نیازمند ارائه تصویر روشنی از خود نزد افکار عمومی هستند. در این مسی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code